Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

Cobra

Citaat van: Amice op zaterdag  8 februari 2014, 22:46:55
:ikkeniebegrijp:
Wat is dat voor n ding? geen solex dacht ik want die hadden motor voor op  :weetikniet:
Volgens Mij Amice is dat een kaptein mobylette.

Die kon je toen ik jong was kopen voor b.v. FL 25 van iemand waar die al enkele jaren in de schuur stond en vervolgens mee gaan crossen.

Die hadden ook (misschien niet allemaal) een half automatische koppeling, kon je koppelinghandle inknijpen en halverwege laten staan, bij het lossen er van moest je enkel gas geven.
Waren prima degelijke dingetjes, maar te ouderwets toen die zundappen en sparta en kreidler en batavus whippet etc uit kwamen.

Ik heb even gekeken bij Wikipedia en daar staan ze, ook foto van nieuwere versie zag ik.

Kijk hier even

(ik zet hier link, als het niet toegestaan is verwijderen aub)
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Amice

Ah oke, waarschijnlijk dan een oud model want ik kende enkel deze



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Sorry vergeten te noemen en dat was een Kaptein Mobylette 1956 en mijn vader had zo'n machine in de beginjaren 1959 en als Kleine Klootzak nam ik die wel eens in beslag en ging er mee toeren totdat ik weer gepakt werd door de polizei in Beverwijk...en toen waren de poppen weer aan het dansen........... :negatief: :negatief:

Ga maar lekker op de achterbank zitten Klojo....nee dat zal je niet lukken om door het raam te ontsnappen.... :lachen: :lachen:




bananacreek

Een  :smiley-philippines: kwam pasgeleden terug uit het middenoosten, maar heeft nog nooit op een motor gereden en kocht toch een Honda @ P53 T en vroeg aan mijn monteur om er "tijdelijk" een 4-wheeler van te maken om te leren hoe in evenwicht te blijven............leuk idee en de as met de wieltjes word onder de motorbike vastgebout en later weer weggehaald als de man "zou kunnen" rijden.......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

De as zit hier nog niet bevestigd.............












bananacreek


Luke

Citaat van: bananacreek op maandag 17 februari 2014, 14:44:02
Een  :smiley-philippines: kwam pasgeleden terug uit het middenoosten, maar heeft nog nooit op een motor gereden en kocht toch een Honda @ P53 T en vroeg aan mijn monteur om er "tijdelijk" een 4-wheeler van te maken om te leren hoe in evenwicht te blijven............leuk idee en de as met de wieltjes word onder de motorbike vastgebout en later weer weggehaald als de man "zou kunnen" rijden.......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

De as zit hier nog niet bevestigd.............













Dus bij de eerste bocht... RECHTDOOR!
Waarom niet eerst leren rijden met een fiets!

bananacreek

Citaat van: Luke op woensdag 19 februari 2014, 13:51:56
Citaat van: bananacreek op maandag 17 februari 2014, 14:44:02
Een  :smiley-philippines: kwam pasgeleden terug uit het middenoosten, maar heeft nog nooit op een motor gereden en kocht toch een Honda @ P53 T en vroeg aan mijn monteur om er "tijdelijk" een 4-wheeler van te maken om te leren hoe in evenwicht te blijven............leuk idee en de as met de wieltjes word onder de motorbike vastgebout en later weer weggehaald als de man "zou kunnen" rijden.......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

De as zit hier nog niet bevestigd.............













Dus bij de eerste bocht... RECHTDOOR!
Waarom niet eerst leren rijden met een fiets!

HIJ ZOU BIJ DE BOCHTEN EERST AFREMMEN......... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:

callebaut

                               .......................................................................Born To Be Wild ...........................................

             

Rich

Is dat je nieuwe aanwinst Ron?  :thumb:
En volledig met aangepast "motorpak"  :lachen:
Rich de Nederbelg.

innka3

Citaat van: callebaut op vrijdag 21 februari 2014, 07:50:38
                               .......................................................................Born To Be Wild ...........................................

             
stairway to heaven met 145 pk  :thumb:

http://www.youtube.com/watch?v=9Q7Vr3yQYWQ