Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


Ronny55

Heb een vraagje , was van plan mij een quat aan te schaffen. Maar blijkbaar kan men zo'n ding niet laten registreren niet als motor en niet als auto. Wat betekend dat je er alleen op prive grondgebied mee kunt rondsnorren, ga je ermee op de openbare weg wordt ie aangeslagen  :weetikniet: . Klopt dat of is er hier of daar een achtepoortje  :weetikniet: . Heb er in Bukidnon op een farm mee rondgecrosst lijkt me een tof ding en 75.000 peso voor een125 cc is te doen
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Cobra heeft nog een tijdje met een Quad rondgereden in Dalaguete, dus moet het wel mogelijk zijn.

gosternokke

@ Ronny 55 ,    das een misverstand van U dat een Quad niet te registreren zou zijn. Er rijden er zat met platenumber rondin  :smiley-philippines:

Die van Cobra had ook gewoon een platenumber & registratiepapieren, dus het kan.

Cobra

#824
Citaat van: Ronny55 op donderdag 10 juli 2014, 02:38:39
Heb een vraagje , was van plan mij een quat aan te schaffen. Maar blijkbaar kan men zo'n ding niet laten registreren niet als motor en niet als auto. Wat betekend dat je er alleen op prive grondgebied mee kunt rondsnorren, ga je ermee op de openbare weg wordt ie aangeslagen  :weetikniet: . Klopt dat of is er hier of daar een achtepoortje  :weetikniet: . Heb er in Bukidnon op een farm mee rondgecrosst lijkt me een tof ding en 75.000 peso voor een125 cc is te doen


Ze hebben je wat wijsgemaakt Ronny, je kan er gewoon mee op de weg rijden.

Pas wel goed op welk merk je koopt, de meeste van die chinese quads is grote troep.



Net als die chinese 150 cc motoren die op harleys lijken van een afstandje, amerikaan kocht een nieuwe en ging hem op halen in de winkel.

Wat de dealer ook probeerde, hij kreeg hem niet gestart. :ikkeniebegrijp:



Ik heb een Skygo 250 cc quad gehad, die rijd nu na 5 jaar nog rond op Palawan, bij familie van andere nederlander die hem toen van me gekocht heeft..\

Is inmiddels al 7-8 jaar oud dat ding.

Ik heb diverse andere geweten daar die een ander chinees merk kochten, echt troep, was altijd wat aan, dan weer niet starten, dan dit weer, dan dat weer.


Beste zijn natuurlijk de japanse, maar daar zit weer een prijskaartje aan.

Toen waren japanners  in Cebu zelfs niet te koop, moest je naar Manilla er voor.



Ik ben overigens in Dalaguete bij een controle eens van de weg geplukt, had geen papieren bij me, moest te voet naar politieburo met de papieren.

Daar beweerde die agent dat ik er niet op de doorgaande weg mee mocht rijden in Dalaguete, maar een weg achterom moest nemen.

Fietsen en honden en tricycles zou wel op de doorgaande weg mogen en een quad niet  :ikkeniebegrijp:

Dat zie je in Belgie zelfs ook dat een agent iets helemaal verdraaid of vergeet om bij te scholen.




Ik heb hem gezegd dat ik er overal mee mocht rijden, alles is betaalt en Lto sticker zit er op, dus ik mag er overal mee rijden.

De vrouw sommeerde me te zwijgen, dat deed ik niet.



Ik had telefoonnummer van distictshoofd van Napolcom in mijn mobiel, als die agent wat verkeerds gezegd had, had hij die even mogen spreken, vrij makkelijk.



Overigens is de kwaliteit van een Skygo ook nog ver onder die van een japanse quad, laat dat duidelijk zijn.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

gosternokke

Citaat van: Ronny55 op donderdag 10 juli 2014, 02:38:39
Heb een vraagje , was van plan mij een quat aan te schaffen. Maar blijkbaar kan men zo'n ding niet laten registreren niet als motor en niet als auto. Wat betekend dat je er alleen op prive grondgebied mee kunt rondsnorren, ga je ermee op de openbare weg wordt ie aangeslagen  :weetikniet: . Klopt dat of is er hier of daar een achtepoortje  :weetikniet: . Heb er in Bukidnon op een farm mee rondgecrosst lijkt me een tof ding en 75.000 peso voor een125 cc is te doen



  Misschien een viegende motor iets voor U   :weetikniet:

  http://www.foxnews.com/leisure/2014/07/09/flying-motorcycle-now-on-sale/   


    Nederlandse vinding, en zal wel iets duurder zijn dan 75000 pesos    :lachen:

Cobra

Citaat van: Ronny55 op donderdag 10 juli 2014, 02:38:39
. Heb er in Bukidnon op een farm mee rondgecrosst lijkt me een tof ding en 75.000 peso voor een125 cc is te doen


Je kan zoiets wel kopen, maar verwacht er niet te veel van wat betreft betrouwbaarheid.

Vaak is de zwakte niet te zien er van, zit het in het gebruikte materiaal.



Zo keek ik voor ik die skygo (2dehands) kocht op een quad forum en daar vroeg iemand  die ook een proefrit gemaakt had op een chinese quad of het een goede aankoop was.

Van vrijwel iedereen kreeg hij het advies om verder te sparen voor een japanner of een 2de hands japanner te kopen van een paar jaar oud.

Hij nam het advies ter harte en schreef later dat hij toch die chinese quad gekocht had omdat hij zo lekker reed.



Korte tijd later een alarmerend bericht dat hij zichzelf wel voor zijn kop kon slaan (of zoiets in die geest) omdat hij niet geluisterd had naar hun advies.

Hij reed over een heuveltje en de uitlaat zat ineens los, bleek het op de cylinder compleet afgescheurd/afgebroken te wezen.

Kwam omdat het metaal van zeer slechte kwaliteit was.


Zulke dingen kan je verwachten.

Chinezen maken momenteel enkel nog kwantiteit wat motoren etc betreft, kwaliteit kennen ze nog niet.

Kan nog komen later.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

bananacreek

Ook uit China en een hoop problemen volgens de monteur.......Japan veel duurder maar ook veel beter...

Citaat van: bananacreek op dinsdag  8 juli 2014, 13:52:57
.


Japan ( foto van internet)

Ronny55

Ok , bedankt allemaal , ga dat toch eens goed overdenken en eens bevragen bij LTO wat kan en niet kan.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Maak je borsten maar nat in Cebu .............. :lachen: :negatief: :negatief: :weetikniet: :weetikniet: