Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

joselito

Sorry, ik wist niet dat de vraag voor mij bedoeld was :)
Ze is recent

http://www.motorcyclephilippines.com/forums/showthread.php?t=158920

Hier heb ik ze gevonden

Digos


De buren naast ons in Digos hebben 8 tricycles bollen for rent.....dus ben daar dan ook altijd vroeg wakker......warm draaien van de motor....testing.... :biggrinn:

Menig persoon komt daar overdag ook langs als ze een probleem hebben met hun motorbike.

Motorbikes voor streetrace worden daar ook getuned, en ik kwam op een morgen deze tegen......

The Coca Cola bike......bij de vraag hoe ie snel ie gaat, moeten ze je het antwoord schuldig blijven.....ze weten juist de tijd te zeggen over een bepaalde afstand.

Deze vond ik toch wel heel speciaal.....selfmade en toch met twee thema's in, maar perfect afgewerkt.






























Deze werd ook getuned, en was voor de race de komende zaterdag. Ik kon de race (iligaal) niet bijwonen omdat ik in Samal was, maar nu komend augustus wil ik dat zeker wel eens meemaken.

Het zijn dan ook onze buren die de sleutel hebben van men motorbike.....en doen iedere maand een checkup.  :thumb:

:daag:

LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata



Schijfremmen moeten ze daar nog uitvinden zeker ?   :lachen:


Wel mooi die Coca-Cola bike, ook het snake - frame.   :thumb:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Mooi gedaan, maar het zal geen pretje zijn om op een soort skateboard te zitten. De carburateur moet er zeker nog op??   :biggrinn:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Digos


@ Kano......op dat skateboard zitten is maar voor enkele tellen in een streetrace en voor de rest...kunnen ze daar wel mee leven...zolang ze maar niet te voet moeten gaan  :lachen:

Wat betreft je vraag over die carburator....de opening die je ziet achter de cilinder, dat heb ik me ook altijd afgevraagd, maar nooit gevraagd  :mauer:

Echter dit jaar heb ik bij een andere tuned up motorbike gezien dat de carburator achter het rechtse gesloten deksel zit van de motor.



In detail zie je dat de brandstoftoevoer in het motorblok verdwijnt.



Ook op deze foto kom je die opening tegen, maar die kom je wel meer tegen in de phils  :denk: ....maar toch ik zag het al meerdere keren bij racebike's


Iedere keer als ze aan de carburator moeten zijn/werken moeten ze een siliconenkit gebruiken om het deksel weer af te sluiten.

Ik heb zo eens in men fotoalbums gaan rondkijken, en het enigste dat ik kon vinden is dat daar normaal een alternator zit, vermits dat al die racemachines zonder battery rijden, en het weg laten van de alternator is best mogelijk.

Zal het zeker eens navragen op ons volgend bezoek aldaar, of misschien weet iemand hier wel het juiste antwoord.

@ Willy

In een streetrace heb je niks aan schijfremmen.....only the speed thats count :lachen:


Al bij al blijf ik het toch maar raar vinden die streetrace's (illegaal) en heb daar ook al heel wat verhalen over gehoord.

Er word blijkbaar heel wat geld gespendeerd voor die racemachientjes.

In vele topic's hier komt en valt de vraag al wel eens of de filippino arm is?.....want zo doen ze zich toch altijd voor of worden zo afgeschilderd.

Het antwoord is NEE, en daar kan ik verschillende voorbeelden over vertellen, echter de prioriteit van de filippino ligt anders dan in  :eu: wat al eens kan botsen zonder schijfremmen.

Om  :ontopic: te blijven......het raadsel van de opening in het motorblok?
O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Kano

 Ik had al wel gezien dat de brandstoftoevoer in het motorblok verdwijnt maar had gedacht dat dit maar tijdelijk erin hing zolang de carburateur ontbreekt. Maar nu begrijp ik het. Bedankt voor de uitleg Digos, weer wat wijzer geworden  :thumb:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Digos


Voor mij lijkt het ook niet logisch hoor!! en had net zo gereageerd als jou.

Wat ik wel weet is dat de carburator achter dat rechtse deksel zit?

Wat op, of in die opening zat  :ikkeniebegrijp:

Er zal wel een antwoord op zijn.......en misschien een veel eenvoudiger antwoord (concreet) dan over huwen, visa, 13a en etc....

Wat telt is dat ieder zijn race wint waar hij/zij voor gaat, en op zijn manier.....

LIVE ONCE - LIVE IT

callebaut

#37
Citaat van: Digos op woensdag  9 maart 2011, 02:04:01

Voor mij lijkt het ook niet logisch hoor!! en had net zo gereageerd als jou.

Wat ik wel weet is dat de carburator achter dat rechtse deksel zit?

Wat op, of in die opening zat  :ikkeniebegrijp:

Er zal wel een antwoord op zijn.......en misschien een veel eenvoudiger antwoord (concreet) dan over huwen, visa, 13a en etc....

Wat telt is dat ieder zijn race wint waar hij/zij voor gaat, en op zijn manier.....




En dit geld ook voor het brandstofmengsel ze gebruiken .... vaak wordt ether aan de benzine toegevoegd .. het zou niet de eerste keer zijn dat een motor gewoon explodeert door de verkeerde verhouding v/h brandstofmengsel ..... :jajaja:

Digos


Dat heb ik nog nooit niet gevraagd wat ze in de Coco Cola bus gieten....



Dit is de motorbike van de vader van onze buren, kostprijs ergens rond de 35000 peso.

Lijkt mooi nu nog, maar is chinees of japenees....vraag me niet welk merk het was.

Doorsnee genomen komt die rommel van overzee in de phils op de markt voor de helft van de prijs, van wat het zou moeten zijn, en maakt het aantrekkelijker voor de filippino's om eentje aan te schaffen.

Verschil wat betreft kwaliteit is wel heel duidelijk merkbaar.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

Citaat van: Digos op donderdag 10 maart 2011, 01:02:54

Lijkt mooi nu nog, maar is chinees of japenees....vraag me niet welk merk het was.


Skygo Wizard

http://www.skygo.com.ph/
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.