Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Honda TMX 155-cc ongeveer 68000 pesos

De prijs van de 125 cc TMX weet ik niet tot morgen, maar ik dacht, maar zoals hier te zien niet veel verschil:

http://motorcyclephilippines.com/forums/showthread.php?t=158920


Zeer veel keuze hier en de Yamaha van Digos is ook een goede motor en meer sportief dan de TMX welke in principe zijn ontwikkeld als pedicab werkpaarden.


bananacreek

@Josv: Ik kan er niet mee stoppen, dit hangt in mijn garage





bananacreek


bananacreek


bananacreek


gosternokke

Mooie posters Creek in je garage. Ik zag op die site van motorcycle dat er ook volop gebruikte motoren en scouters op staan.   Bij de meeste staat ,,compleet papers,, sommige worden verkocht met bijschrift ,,no papers,, dat zijn dan waarschijnlijk gestolen exemplaren.?   Stel ik koop zo,n gebruikte motor waar moet ik op letten qua papers. Welke papieren moeten erbij zijn ? Ik heb geen flauw idee.

bananacreek

#86
Citaat van: gosternokke op zondag  3 april 2011, 10:55:34
Mooie posters Creek in je garage. Ik zag op die site van motorcycle dat er ook volop gebruikte motoren en scouters op staan.   Bij de meeste staat ,,compleet papers,, sommige worden verkocht met bijschrift ,,no papers,, dat zijn dan waarschijnlijk gestolen exemplaren.?   Stel ik koop zo,n gebruikte motor waar moet ik op letten qua papers. Welke papieren moeten erbij zijn ? Ik heb geen flauw idee.

Zeer goede vraag dacht ik:

Ok (mijn  mening alleen natuurlijk) wat ik belangrijk en noodzakelijk vind als ik bv een tweedehandse motor koop hier:

1. de motor (technisch gezien)

2. Ik koop alleen een motor, (zelfde voor een auto) waarbij door de verkoper de geldige registratie papieren worden overlegd, waaronder:

a- C.R = original certificate of registration (LTO) receipt

b- O.R = laatse official receipt van jaarlijkse verlenging registration

c- laatse verzekerings polis (soms wordt er een motor verkocht en later blijkt dat tegen diezelfde motor een schadegeval loopt (ongedekt)
   

3. Notarized DEED OF SALE (zeer belangrijk, want zonder een notarized deed of sale) kan je de  registratie nooit op je
   naam krijgen, en als je daar te laat achter komt dan kan de verkoper al verdwenen zijn.

Normaal gesproken is het de verkoper die de Deed of Sale laat maken en notariseren, tenzij er een andere afspraak is.

Vergeet ik iets, gaarne correcties :atyourservice:




Digos

Citaat van: Digos op zaterdag  2 april 2011, 23:43:47
Zelfde model.....enkel het voorspatbord schilt, komt hier in  :belgiesmiley: rond de 3000â,¬

:denk:

:daag:


Vond zo juist de prijs van het zelfde model in  :belgiesmiley:....2690â,¬.

Is een beetje anders maar het zijn details, voor de prijs hier koop je 2 bike's in de phils.

Motorcenter Van Roosbroeck

Wat bertreft de papierwinkel voor een bike/auto treed ik creeck volledig in zen schoenmaat 11.

Echter wat betreft verzekering opvragen van de verkopende partij heb ik men bedenkingen over en komt niet aan de orde.

"OR" krijg je maar pas als je al zelf verzekerd bent voor wat je aankoopt.

Je kan de verzekeringspolis vragen van de verkopende partij......maar wat betekend zo'n polis in de phils.....wala!!

Kortom...

OR en CR is het belangrijkste waar je moet op letten bij een aankoop ginds.

LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

@Digos: OR" krijg je maar pas als je al zelf verzekerd bent voor wat je aankoopt

leuke site: http://www.vanroosbroeck.com/yamaha.html

Ja, ok, daar ben ik het met u eens, maar ik zie graag de O.R. van de verkoper van het laatse jaar zodat ik niet moet gaan opdraaien voor een x-aantal jaren geen registratie, en inderdaad dan heb je geen verzekeringspolis in te zien want zonder verzekering geen registratie.
Maar er zijn er veel hier die helemaal geen registratie hebben en dan moet in principe de koper daar voor opdraaien om dat up to date te maken.

Digos


Klopt Willem wat je zegt.

Daarom moet heel je attent zijn bij een aankoop in de phils.

Als er geen registratie was afgelopen jaar.....moet je op je hoede zijn.

Anderzijds is het niet zo'n groot probleem....
CitaatMaar er zijn er veel hier die helemaal geen registratie hebben en dan moet in principe de koper daar voor opdraaien om dat up to date te maken.

Is ook niet helemaal zo....als ze willen verkopen moeten ze er iets voor doen.....of je maakt je een deal in de prijs.

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT