Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

Pieter-Jan


bananacreek

Ook een leuke fiets, maar niet mijn smaak  :neeneenee:

bananacreek

Ok de Yamaha is nu lid van de "family" maar moeten nog wat kleine dingen gedaan worden.



Probleem: versnellingen en voetpedaal
1-naar beneden en 2 tot 6 naar boven en dan zal ik toch SCHOENEN  :weetikniet: moeten dragen want dat is pijnlijk met island-slippers omdat de huid waar mee ik een ongelukje had zeer gevoelig is :negatief: :negatief:





Nog steeds geen goede schoenen maat 11 (alleen peperduur op de US surplus voor P1900) :negatief:



bananacreek

Rijden er maar twee rond en één is van een Belg :happy: :happy:



Digos

#184
Citaat van: bananacreek op woensdag 31 augustus 2011, 17:20:06
Ok de Yamaha is nu lid van de "family" maar moeten nog wat kleine dingen gedaan worden.



Probleem: versnellingen en voetpedaal
1-naar beneden en 2 tot 6 naar boven en dan zal ik toch SCHOENEN  :weetikniet: moeten dragen want dat is pijnlijk met island-slippers omdat de huid waar mee ik een ongelukje had zeer gevoelig is :negatief: :negatief:


Moet niet direct pijnlijk zijn, gewoon een andere manier van schakelen.

Bij onze Yamaha YBR 125G is het ook 1ste naar beneden en nog vier versnellingen naar boven en was ook effe wennen na die automaten, waar je dan gewoonlijk nog dan (lichtjes) en indicatie hebt op de bike zelf in welke gare je zit.

Als je maar een enkele versnellingspedaal hebt....zet er dan een dubbele op.




De eerste naar beneden (lukt best met slippers).....en voor de rest de versnellingen naar boven met de hiel.....hoef je geen schoenen aan en lukt ook met slippers .

Rij bijna altijd met schoenen aan, maar soms vergeet ik het weleens, en ben ik weg op men slippers zonder na te denken..........maar no problem.

:thumb:

Voorkant van de slipper naar beneden om te vertrekken.....en de de hiel om verder te gaan.....vica versa....

LIVE ONCE - LIVE IT

Digos

Ook dit jaar zat ik regelmatig bij de buren met hun tricykels, ze doen ook alle herstellingen en overhauls.

Racebike's worden er ook getuned.....



Is wel handig zo, je ziet direct wanneer je benzine bijna op is.










Ook hier zie je weer duidelijk het beruchte gat in de Kawa....



Een luchtig zitje







De bike links wacht nog op zen verbouwing.

Heb het een paar keer gevraagd om een streetrace te kunnen bijwonen, maar kreeg er weinig reply op.... :ikkeniebegrijp:

LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

De eerste naar beneden (lukt best met slippers).....en voor de rest de versnellingen naar boven met de hiel.....hoef je geen schoenen aan en lukt ook met slippers .

Rij bijna altijd met schoenen aan, maar soms vergeet ik het weleens, en ben ik weg op men slippers zonder na te denken..........maar no problem.



Voorkant van de slipper naar beneden om te vertrekken.....en de de hiel om verder te gaan.....vica versa....



Ja, juist en zo gaat het ook op de tmx, maar het probleem is de ruimte om een dubbele pedaal te instaleren in dit geval, maar ga er aan werken als de crII klaar is :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op donderdag 15 september 2011, 16:00:31
De eerste naar beneden (lukt best met slippers).....en voor de rest de versnellingen naar boven met de hiel.....hoef je geen schoenen aan en lukt ook met slippers .

Rij bijna altijd met schoenen aan, maar soms vergeet ik het weleens, en ben ik weg op men slippers zonder na te denken..........maar no problem.



Voorkant van de slipper naar beneden om te vertrekken.....en de de hiel om verder te gaan.....vica versa....



Ja, juist en zo gaat het ook op de tmx, maar het probleem is de ruimte om een dubbele pedaal te instaleren in dit geval, maar ga er aan werken als de crII klaar is :jajaja: :jajaja:

Hier zit de "schokdemper"voor het voetpedaal in de weg om een dubbel-pedaal te instaleren


bananacreek

Ik vroeg aan de timmerman vanmorgen: "This is your new bike"?
Hij ontkende dat en zei dat die bike de motorfiets was van de echtgenoot (zuid-afrikaanse Nederlander) van mijn ex was. :jajaja: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
Mijn ex en haar echtgenoot zitten nu in Zuid-Afrika omdat hij flinke problemen heeft met Diabetes
Volgens de carpenter --(twee van hun zijn neven van mijn  ex, maar ik vertrouw ze 100% en ze werken al sedert 1987 voor me als wanneer er een klus is)-- vroeg mijn ex aan hem om de bike te verkopen voor P25T (acht jaar oud), China Bike, 150cc, met een nieuwprijs van tegen de 60 duizend toen dacht ik.
"Als" hij terug zou komen dan kan hij waarschijnlijk de motor niet meer gebruiken want hij was een sterke kerel tot een jaar geleden toen een "diabetes-aanval" een oud manneke van hem maakte (figuurlijk)

Ik rook nog even op de buddy-seat aan de passagierskant en zei: " Yes, I can still smell her lobut" :happy: :happy: :lachen:



boomerang

Dat is een Lifan en deze zijn redelijk goed en betrouwbaar. Ik rij er al ruim 2 jaar op zo een. Alle Honda onderdelen passen er op.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"