Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

westhoek

Ik heb een Yamaha RD 50 gehad, zoals op de foto. Yamaha had toen mooie brommertjes; zo was er nog een 'trial'. Maar de parking van de school stond vol japanners. Af en toe eens een Zundapp of Kreidler, watergekoeld dacht ik.
Had je nog de Camino's van Honda, opgedreven haalden die bijna 100km/h. Moordmachines.
Later bracht Honda de succesvolle MT 50 uit. Werd verkocht als zoete broodjes. Midden jaren '80. Soort crosbrommertje.
Ja, waar is de tijd,.... zonder gsm en internet, 't ging ook hoor.

Digos


Men eerste brommertje De Honda Amigo



Bolde ook 45km/h en als je plat ging liggen soms 50km/h  :lachen:

Nu lijkt het op een stevige fiets met een motortje, maar ja......is nostalgie hé!

:daag:


LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

#432
Dat ik in de jaren '60 op de machinistenschool in Haarlem zat had een vriend van mij een TYPHOON brommer maar met een demper hoog geplaatst......






CitaatTyphoon (motorfiets)
Typhoon is een historisch Nederlands merk van bromfietsen.
Typhoon: N.V. Handelsmaatschappij A. Knibbe, Amersfoort, later C.S. Olthof, Geleen.
Het is een Nederlands merk dat vanaf 1952 bromfietsen met Garelli-Mosquito-blokken en blokken van HMW, Zündapp, Morini, ILO en Sachs bouwde.
Eind jaren vijftig van de 20e eeuw ging men ook de Italiaanse Giulietta-bromfietsen onder de merknaam Typhoon verkopen. In oktober 1968 ging Knibbe failliet, maar de naam Typhoon werd in 1969 verkocht aan C.S. Olthof in Geleen, die opnieuw Giulietta-bromfietsen als Typhoon ging verkopen.


bananacreek

Waarom de Europese brommers op het  :smiley-philippines: topic?.......... :ontopic:

Wel ik dacht dat dit vergeleken kon worden zoals sommige oude van dagen van ons in hun jeugd rond reden in de jaren '60-'70 vergeleken met de  :smiley-philippines: jeugd nu in 2012.

Wij moesten het doen met 49cc en hier rijden ze op 16 jarige leeftijd (vaak nog jonger) met 125 cc en hoger.......

Hier kon men vroeger ook een flinke snelheid mee halen na het opvoeren............. :benweg: :benweg: :benweg:




Kano

Heb ook nog een oud "eitje" gehad, maar dat was toch echt trappen met tegenwind



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

#435
Citaat van: Kano op zondag  2 september 2012, 13:12:21
Heb ook nog een oud "eitje" gehad, maar dat was toch echt trappen met tegenwind





Is dat ook een SOLEX?............Het woord eitje staat ergens achter in het Klootgeheugen........maar mijn processor heeft problemen... :negatief: :negatief:

Even doorsmeren............. :thumb: :thumb: :happy: :happy:




Ja, hier een "Berini eitje"

De Dienstmotor van het Forumhoofdkantoor in Brussel voor Admin en een Moderator (FOR OFFICIAL USE ONLY)......... :jajaja: :jajaja: :thumb: :thumb:

Mawibata

Citaat van: bananacreek op zondag  2 september 2012, 13:55:01


Is dat ook een SOLEX?............Het woord eitje staat ergens achter in het Klootgeheugen........maar mijn processor heeft problemen... :negatief: :negatief:




Volgens mij is dat eitje een Berini


       






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op zondag  2 september 2012, 13:06:22
Waarom de Europese brommers op het  :smiley-philippines: topic?.......... :ontopic:

Wel ik dacht dat dit vergeleken kon worden zoals sommige oude van dagen van ons in hun jeugd rond reden in de jaren '60-'70 vergeleken met de  :smiley-philippines: jeugd nu in 2012.

Wij moesten het doen met 49cc en hier rijden ze op 16 jarige leeftijd (vaak nog jonger) met 125 cc en hoger.......

Hier kon men vroeger ook een flinke snelheid mee halen na het opvoeren............. :benweg: :benweg: :benweg:





De Solex, nog mee gereden als dienstfiets bij mijn werkgever Stokvis. Was oppassen geblazen met nat weer vooral als je in straat reed met tram rails. Beter de rails zo haaks mogelijk over te steken, deed je dat niet ging je 100% op je platte b*k. Waren super zuinig qua brandstof gebruik en vooral de laatste generatie(s) met een ietsje meer vermogen zodat je met tegenwind niet hoefde mee te trappen. Zwak punt was de aandrijfrol op de voorband, als je niet oppaste, hapte die zo maar een stuk rubber uit je voorband als je de motor met een te hoog toerental met de handle naar de voorband duwde.

bananacreek


Ketelbinkie

ZZR is inderdaad een toevoeging bij sommige Kawasaki sport modellen. Of dit een hele echte dan wel een motorfiets waar men enkel voor de naamgeving een sticker met een aanduiding als zo danig heeft aangebracht kan ik zo, afgaande op de foto niet beoordelen, zo'n echte Kawa kenner ben ik nu ook weer niet. Maar hoe dan ook een leuke fiets om te zien en weer eens wat anders als die 125cc Yamaha/Honda/Suzuki/Kawasaki/Rusi en wat al niet meer in deze klasse die je dagelijks bij bosjes ziet rijden.