Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: bananacreek op dinsdag 18 december 2012, 13:09:54
Citaat van: Pascal&Katiren op maandag 17 december 2012, 23:27:39
Mss  :offtopic: maar mijn schoonbroer heeft een ongeval gehad en ligt in coma nu.
De voorband was gesprongen en met alle gevolgen van dien.

Maar er werd niet gezegd hoe snel hij reed?

Of hoeveel hij gedronken had, of hoe oud die band was etc. etc. Ik krijg dit soort mededelingen meestal als er geld nodig is........

Daarmee natuurlijk niet gezegd dat dat in dit geval ook zo is  :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Pascal&Katiren

geen helm op en dronken idd.
Geld?
Vraag ik dat dan?
Wou enkel wat vertellen over hoe gevaarlijk die dingen zijn.

PS was een 5 maanden oude motor die we hadden gekocht daar voor familie gebruik.
En alles is weer goed met hem nu hoor.
Veroordeel eens niet iemand die wat kwijt will hier?


Gibson

Heb net een nieuwe scooter voor mijn vrouwtje gekocht. Deze gaat naar ons vakantie huisje op Camiguin Island. Hoeft ze niet elke keer de auto te pakken en is makkelijker om eens de bergen in te rijden. In Cagayan De Oro (wonen wij) zou ik het niet durven (veel te veel verkeer), op Camiguin is het lekker rustig. Zelf rijdt ik daar rond op mijn ATV (Quad).









Dit is trouwens mijn eerste post hier en moet eens kijken of dit lukt.
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

gosternokke

Welkom op het forum Gibson, ja je fotoos staan er goed op.     lekker rustig inderdaad op Camiguin  , ben er jammer genoeg al jaren niet meer geweest.

heb zelf ook een ATV, een hele oude barrel, merk Skygo.  zal eens kijken voor wat fotoos te vinden.

Gibson

Citaat van: gosternokke op zondag 30 december 2012, 07:02:19
Welkom op het forum Gibson, ja je fotoos staan er goed op.     lekker rustig inderdaad op Camiguin  , ben er jammer genoeg al jaren niet meer geweest.

heb zelf ook een ATV, een hele oude barrel, merk Skygo.  zal eens kijken voor wat fotoos te vinden.

Dank je Gosternokke.

Mijn ATV is een Dayon (Chinees ding). Was 60K en is/was minimaal 10 keer zo goedkoop als een Yamaha of wat voor "bekend" merk ATV dan ook. Cardan aandrijving, 150cc, 4 voor en 1 achteruit. Redelijk aan onderdelen te komen en mijn gedachte gang was, als er echt wat serieus mee loos is, kan ik 10 nieuwe kopen voor de prijs van 1 "bekend" merk, wat trouwens alleen maar in Manila verkrijgbaar is. Gebruik hem niet om mee te scheuren, maar wel makkelijk om bij de afgelegen gebieden in Camiguin te komen (lekker toeren en verdwalen op de bergen).

Plus als ik ga duiken gaat alles achterop en geen gelul met zoutwater en nat pak in de auto. Thuis gooi je de tuinslang overheen en klaar is kees.

Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Rich

Citaat van: Gibson op zondag 30 december 2012, 03:02:36

Dit is trouwens mijn eerste post hier en moet eens kijken of dit lukt.

Welkom aan boord Gibson  :welcome:

Eerste post en al lid sinds 2009  :ikkeniebegrijp:  Post maar wat meer want vooral die duikfoto's in het hobby topic zijn prachtig  :thumb: :thumb:
Rich de Nederbelg.

Kano

 :welcome: Gibson. Veel lees en postplezier hier. Vraagje: hoe is de squad bij de LTO geregistreerd als auto of motorbike?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Gibson

Officieel kan het schijnbaar niet, maar bij LTO op Camiguin staat hij als motorbike geregistreerd. Met een kennis die weer iemand van LTO daar kent is dat geregeld. Gewoon aankoop bon mee, waar frame en motor nummer op staan vermeld. Ben nog nooit gestopt op Camiguin, maar ik heb maar 1 keer een checkpoint gezien en die staan meestal bij "de hoofdstad" Mambajo en daar ga ik normaal alleen heen om te shoppen dus dan gaan we met de auto. Ons vakantie huis staat tegenover de "old chruch" ruïnes en dat is 15 km van de hoofdstad.

Tevens zit ik 80% van de tijd offroad, ergens op de bergen of bij de waterval. komt daar geen LTO of PNP tegen  :thumb:
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

bananacreek

Hier in Dumaguete MOETEN dit soort voertuigen worden geregistreert...........

bananacreek