Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


Ketelbinkie

Vier jaar oud en dan nog 55.000,00 peso vragen, mag natuurlijk maar of voor zo'n prijs een koper is te vinden..........De tijd zal het leren.

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ketelbinkie

Leuke fietsen. De eerste, de Honda, heb ikzelf 5 jaar gehad en haast een ton op gereden, enkel olie ververst, bougies, filters en 2x achterband en 1x voorband, voor de rest totaal geen kosten. Was trouwens de NTV650 en niet de Deauville zoals op de foto. Mijn BWM ervaring beperkt zich enkel tot de 850R en de 1100S. De eerste vond ik een wereldfiets, de 2e misschien in alle opzichte beter, sneller enz. maar hij vrat letterlijk remblokjes en qua benzine verbruik aanmerkelijk meer als mijn BMW316i EXE.

bananacreek



Bobber?..even Googelen.......... :jajaja: :jajaja:

Weet ik nog niets...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


innka3

Citaat van: bananacreek op dinsdag 12 februari 2013, 13:25:06


Bobber?..even Googelen.......... :jajaja: :jajaja:

Weet ik nog niets...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



nou hier dan, http://nl.wikipedia.org/wiki/Chopper_(motorfiets)
:confused2: link klopte niet,even google'n op wat is een bobber   :atyourservice:

Bobber





Een bobber van Harley-Davidson
Door de decennia heen zijn er verschillende stijlen van chopperbouw ontstaan. Een bekende stijl is de bobber.

De bobber is een kale motor, van oorsprong ook weer een ex-US army Harley Davidson die voor de racerij werd gebruikt. In Amerika werd dit "dirttrack" of "oval-racing" genoemd en het is enigszins te vergelijken met het grasbaanracen in Europa. Echter, in die tijd bestonden de crossmotoren die speciaal voor dit doel worden gebouwd nog niet. De coureur bouwde doorgaans zijn eigen motorfiets, meestal op basis van de goedkoop en gemakkelijk verkrijgbare legermotor die robuuster en motorisch deugdelijker van bouw was dan de civiele versie.

Later kwam er een stroming op gang die deze racemotoren weer aanpaste voor gebruik op de openbare weg, maar wel zodanig dat de racemotor er nog duidelijk in herkenbaar was. Dit betekende geen luxe en minimale verlichting. Voor wie oude foto's of films van deze races heeft gezien is de racerij ook nog duidelijk in de bobber stijl te herkennen. Ovale rij-nummerplaten op een bobber of een groot rugnummer op een leren jas misstaan dus ook niet.

Kano

Heeft de motor op de laatste foto geen achterlicht??
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn


bananacreek

Citaat van: innka3 op dinsdag 12 februari 2013, 13:34:40
Citaat van: bananacreek op dinsdag 12 februari 2013, 13:25:06


Bobber?..even Googelen.......... :jajaja: :jajaja:

Weet ik nog niets...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



nou hier dan, http://nl.wikipedia.org/wiki/Chopper_(motorfiets)
:confused2: link klopte niet,even google'n op wat is een bobber   :atyourservice:

Bobber





Een bobber van Harley-Davidson
Door de decennia heen zijn er verschillende stijlen van chopperbouw ontstaan. Een bekende stijl is de bobber.

De bobber is een kale motor, van oorsprong ook weer een ex-US army Harley Davidson die voor de racerij werd gebruikt. In Amerika werd dit "dirttrack" of "oval-racing" genoemd en het is enigszins te vergelijken met het grasbaanracen in Europa. Echter, in die tijd bestonden de crossmotoren die speciaal voor dit doel worden gebouwd nog niet. De coureur bouwde doorgaans zijn eigen motorfiets, meestal op basis van de goedkoop en gemakkelijk verkrijgbare legermotor die robuuster en motorisch deugdelijker van bouw was dan de civiele versie.

Later kwam er een stroming op gang die deze racemotoren weer aanpaste voor gebruik op de openbare weg, maar wel zodanig dat de racemotor er nog duidelijk in herkenbaar was. Dit betekende geen luxe en minimale verlichting. Voor wie oude foto's of films van deze races heeft gezien is de racerij ook nog duidelijk in de bobber stijl te herkennen. Ovale rij-nummerplaten op een bobber of een groot rugnummer op een leren jas misstaan dus ook niet.


Ok, dank voor de uitleg........... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Vreemd dat er geen prijs bij staat............ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: