Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Brandverzekering ....

Gestart door callebaut, donderdag 28 oktober 2010, 14:34:50

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

In Belgiê is het vrij normaal als men een huurwoning betrekt ook een brandverzekering afsluit .
Hoe zit dat nu in de Phills ....?  :ikkeniebegrijp:

Luke

Is hetzelfde hier. Je geeft de waarde op van de inboedel en betaald daarop een premie.
Natuurlijke rampen (blikseminslag, aardbevingen etc) zijn niet verzekerd.

Digos

In Belgie word het in het huurcontract gezet dat je een dergelijke verzekering moet afsluiten tegen derde.....voor inboedel is dat een optie.

In de Phils echter word er geen woord over gerept in het contract en we hebben dat ook nooit gedaan.

Ik wil me de vraag stellen over hoeveel Filippo's een brandverzekering zouden hebben....de meeste hebben nog geen verzekering voor de auto of brommer??

Verzekeringen in de phils is een heel breed begrip en helemaal niet te vergelijken met de verzekeringen zoals we gewoon zijn in ons eigen landje.

Verzekeren voor brand zal misschien wel kunnen daar  :weetikniet: maar of je daar uiteindelijk beter mee gaat zijn....betwijfel ik.

Als je bekijkt wat daar een mensenleven waard is voor de verzekering bij een dodelijk verkeersongeval.....dan krab ik nog eens in men weinige haren.

Verzekeringen in de Phils is alleen maar miserie en haar uit trekken en helemaal niet te vergelijken met wat we hier gewoon zijn in Europa...hou daar rekening mee.


O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

#3
Ik dacht thans dat je jaarlijks bij LTO je verzekeringspapier moet laten zien of je krijgt geen nieuwe sticker.

Documents Required
1. Confirmation of Franchise from the Land Transportation Franchising and Regulatory Board (LTFRB) with copy of Decision/Order
2. Original Certificate of Registration (CR) and latest original Official Receipt (OR) of payment
3. Common Carrier Tax (from the Bureau of Internal Revenue)
4. Appropriate Insurance Certificate of Cover
5. Motor Vehicle Inspection Report (MVIR) [Download this form here]
6. Taxpayer's Identification Number (TIN)

http://www.lto.gov.ph/ltows/Requirements/MVRSReq/mvreq2.aspx#renewpriv
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Digos

Dat klopt ook wat je zegt Luc, zo zou het normaal moeten gaan.

Ken er genoeg daar die zonder verzekering rijden en rijden dan maar juist rond de kerktoren rond, wat feitelijk geen verschil uit maakt.

Ha.....die sticker, het gebeurd dat je je brommer of voertuig laat registreren met smoketest, verzekering en al, en dat er op het einde van de rit geen stickers meer voorradig zijn.

Over die sticker moet je feitelijk niet over wakker liggen, wij hebben het ook gehad dat er taxi's van ons rondbolde zonder sticker.....zolang je maar de OR en de CR hebt ben je in orde voor de verzekering.

We hebben genoeg ongevallen meegemaakt waar de tegenpartij helemaal niet verzekerd was en dan nog soms dronken achter het stuur zat.

Die geschillen worden beslecht op het politiekantoor met de nodige penningen onder tafel.

kortom gezegd....verzekeringen zijn een lachertje in de phils, dus verwacht er niet teveel van.

LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

#5
Citaat van: Digos op donderdag 28 oktober 2010, 15:13:44
Ik wil me de vraag stellen over hoeveel Filippo's een brandverzekering zouden hebben....de meeste hebben nog geen verzekering voor de auto of brommer?

Zeer weinig mensen in de middenklas die hier een brandverzekering hebben en vaak ook niet eens kleine bedrijven of/en winkels.

Normaal gesproken kan je geen LTO registratie krijgen zonder de verzekerings papieren (een deel daarvan blijft op de LTO in file)
Stickers? Zijn soms voor 10 maanden na de registratie- vernieuwing niet te krijgen hier in Dumaguete, maar in kleinere plaatsen zoals Bayawan en Bais weer wel.
Maar GEEN VERZEKERING? GEEN REGISTRATIE BIJ DE LTO.
EN ER RIJDEN ER VEEL ROND HIER ZONDER VERZEKERING EN REGISTRATIE EN ZONDER RIJBEWIJS. En als er een checkpoint is dan sta je versteld hoeveel motoren (meestal zijn het de motoren zonder de juiste papieren) omdraaien en er vandoor gaan (als ze op tijd zijn).En dan rijden ze zonder verzekering, dan ook zonder registratie met soms drie, vier kleine kinderen als passagiers, meestal eentje op de tank en zelfs soms eentje op het stuur.

Digos: Correct: Ik ben zoveel maal naar de LTO gegaan voor de sticker van mijn jeep en elke keer : Misschien na de verkiezingen enz enz, altijd een dom excuus. totdat ik dacht "bekijk het maar, zoek het maar uit", en stoppen ze je dan zeg je "geen stickers voorradig".
Juist DIGOS de OR is belangrijk en heb ik ook altijd op zak en een kopie van de CR want als je het originele van de CR kwijt bent dan zit je in de problemen met een hoop werk.