Slippers zitten vol bacteriën

Gestart door Mawibata, vrijdag 14 augustus 2009, 18:05:44

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

ben hier erg blij mee, waar zo,n forum al niet goed voor is. bedankt.

ben voor een paar jaar terug eens bij cobra en suzan op de koffie geweest  even die bunker van hun bekeken, met frank v/d heide die toen nog in cebu woonde.
zelf was ik in cebu in een hotel. op de terug weg even bij een duitser aan geweest die daar een pension heeft. na een paar pilsjes voelde ik mij niet zo lekker en vertelde ik frank dat ik zo snel mogelijk weer naar cebu moest voor een peniciline kuur. die mijn vrouw gelukig had mee genomen , zij was geloof ik aan het winkelen met bekenden in cebu. mijn vrouw is ons toen tegemoet komen rijden met de pillen.
ik kan mij nog herrineren dat frank bij dieverse stores heeft gevraagt onderweg voor mediceinen tegen wondroos, maar ja hoe leg je nu zo iets uit tegen de mensen daar, dus het bleef zonder resultaat en ik werd als maar zieker . met nog een goed uur te rijden had ik al 40 gr koorts, zo snel gaat dat met wondroos. op een goed half uur rijden komen wij mijn asawa tegen met de peniciline, ik heb er direkt een paar van geslikt , maar het was al te laat ben uiteindelijk 3 dagen vlink ziek geweest, met 42 koorts in een hotel is echt geen pretje.

dus ik ben erg blij met de namen van het geneesmidel daar, te meer om dat ik maar 1 kuur van mijn huisarts mee krijg, a 30 stuks BROXIL 500mg
dit is feneticilline.

jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Luc

42 graden koorts? Moet je dan niet in een ziekenhuis liggen. Zulke hoge koorts kan dodelijk zijn.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Luc op zondag 16 augustus 2009, 23:33:59
42 graden koorts? Moet je dan niet in een ziekenhuis liggen. Zulke hoge koorts kan dodelijk zijn.

geloof me maar dat het zo is, kan nog hoger zijn zelfs. je ligt dan leterlijk te klaperen in bed. een mens kan meer verdragen dan je denkt.
maar idd het kan fataal zijn.

jens.........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Luc

Nog Hoger? Dan krijg je denaturatie. Om ook maar eens wetenschappelijk te zijn. Bij 42 graden loop je ernstig gevaar op hersenschade en schade van de organen.

Lichaamstemperatuur

Wanneer iemand hoge koorts krijgt of wordt blootgesteld aan hoge temperaturen, stijgt zijn lichaamstemperatuur aanvankelijk geleidelijk. Het lichaam houdt de temperatuur in de hand door middel van onder andere transpiratie en verwijding van bloedvaten in de huid, om af te koelen. Een te hoge temperatuur veroorzaakt in het lichaam denaturering van eiwitten, waardoor ze hun functie niet meer kunnen uitoefenen doordat zij hun ruimtelijke structuur verliezen. Aangezien het lichaam voor een groot deel uit eiwitten bestaat, en aangezien eiwitten een grote rol spelen bij diverse lichamelijke processen, is een te hoge temperatuur uiteindelijk dodelijk. Boven de 42 graden Celsius denatureren namelijk ook de eiwitten die het lichaam gebruikt om haar temperatuur te regelen. De temperatuur zal door de denaturatie versneld stijgen, waardoor men sterft. Hierdoor is het van levensbelang om koorts met koortsdempende middelen te behandelen, zoals aspirine of paracetamol of andere middelen om denaturatie van de eiwitten te verhinderen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Mawibata



Citaat van: Luc op zondag 16 augustus 2009, 23:48:51
Bij 42 graden loop je ernstig gevaar op hersenschade

Ik dacht al dat ik vreemds merkte bij Jens    :lachen:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

opinie

behandeling van wondroos:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGpatientenbrieven/NHGpatientenbrief/PBS7b.htm
U krijgt antibiotica voor tien dagen. Bijvoorbeeld flucloxacilline, claritromycine of azitromycine. Maak de kuur altijd af. Is de huid daarna nog rood of pijnlijk, dan wordt de kuur een paar dagen verlengd. Als u pijn heeft, kunt u paracetamol nemen. Zo nodig om de zes uur een tablet van 500 mg. Heeft u veel pijn dan kunt u twee tabletten tegelijk nemen. Het kan geen kwaad om paracetamol en antibiotica tegelijk te gebruiken.

Persoonlijk raad ik asprine niet aan. Het is niet zo zacht voor de maag en kan daardoor bloedingen geven bij maagzweren.
Ook zijn er meer gevallen van allergische reacties.

Veel drinken om het verlies door het zweten te compenseren en niet stom zijn om daarvoor bier of koffie te gebruiken wat vochtafdrijvend werkt.
Koorts behandelen met paracetamol (kun je in Nederland kopen aan â,¬ 1,70 voor 100 stuks van 500mg)

Koortstermometer is een must op reis.

Citaat van: Rich op zondag 16 augustus 2009, 22:59:29
Zijn jullie dokters of wetenschappers of zo?   :lachen:  :lachen:

Ik kan alleen voor mezelf spreken.

Ik heb te vaak gezien hoe onbekwaamheid mensenlevens in gevaar bracht.
Een dokter die met de hakken over de sloot slaagt behandelt je. Wat als jouw geval net één van die dingen was die hij/zij niet begreep?
We kennen toch de uitdrukking: een koppige ezel?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

ganda

#26
Citaat van: Rich op zondag 16 augustus 2009, 22:59:29
Ganda en Opinie?


Zijn jullie dokters of wetenschappers of zo?   :lachen:  :lachen:

Bijlange niet, waar ik werk doet men aan bacteriologie, microbiologie, anorganisch labo, labo metalen, ormi ( organische microparameters ), orma ( organische macroparameters), drink/put/zwem/koel/grond/afvalwatercontrole, bodemmonsters, baarmoederhalskankerscreening,grootkeukens,pcb's, dioxines, enz......

Dat er beestjes op de slippers zitten dat is nu geweten, maar hoeveel beestjes er in een schotelvod zitten daar staat men niet bij stil.  :denk:

Euh... thuis doe ik de afwas...  :lachen:



Rich

Ahaaaaaaaa  Ganda doet de afwas !!!!!  :jajaja:

Dus jij bent de "nieuwe man" ?  En afdrogen?????????  Pas maar op dat je je niet laat afdrogen !!  :lachen: :lachen:


:daag:
Rich de Nederbelg.

ganda


Jazeg, thuis doe ik de afwas...

de perfecte afwas:
afwasproduct= froggy ecoactiv of aldi/lidl
ontvetter = technical aceton
gootsteenreiniger = rbs foglyam md
kranenreinigen = piekazijn
schotelvodreinigen = mopfresh alpheios wetrok
handen verzorgen = liquid antibacterial soap

Afdrogen? Steek alles in een elektrische oven op 45 graden. zo gepiept en daarna
geef ik mijn slippers  een bad met dettol chloroxylenol ( desinfecterend antisepticum).

Nog vragen?





Rich

#29
Nee professor   :lachen:
Rich de Nederbelg.