Slippers zitten vol bacteriën

Gestart door Mawibata, vrijdag 14 augustus 2009, 18:05:44

Vorige topic - Volgende topic

Digos



Voor Ganda zijne afwas is dit ook nog straf spul, ontvet en ontsmet als de beste en je bespaart nog op warm water...want dat heb je helemaal niet nodig  :jajaja:

Als je wilt, ik heb nog een paar potjes staan.





Voor slippers is dit ook goed te gebruiken, ze zijn kraakproper en bacterie vrij om terug ontopic te zijn.  :lachen:


O0




LIVE ONCE - LIVE IT

Pieter-Jan

#31
Citaat van: Digos op maandag 17 augustus 2009, 16:52:48


Voor Ganda zijne afwas is dit ook nog straf spul, ontvet en ontsmet als de beste en je bespaart nog op warm water...want dat heb je helemaal niet nodig  :jajaja:

Als je wilt, ik heb nog een paar potjes staan.





Voor slippers is dit ook goed te gebruiken, ze zijn kraakproper en bacterie vrij om terug ontopic te zijn.  :lachen:


O0


Voor mij is dat zandzeep. Mijn vrouw doet daar de afwas mee maar ik gebruik nog liefst een vloeibare zeep in het water. Wat de slippers betreft, ik zal het morgen eens proberen

Digos


Ha...je kunt het zandzeep noemen, ik weet alleen maar uit ervaring dat het perfect werkt voor een afwas met koud water (30°C) straf spul is het zeker voor alles.

Dat vloeibare spul heb ik ginder nooit geprobeerd, koste teneerste ook al een heel pak meer en de mensen zijn het niet gewoon om daar een afwas met te doen.

Dan tenslotte koop ik me hier arm aan vloeibare afwaszeep, want de afwas gebeurt hier nog op de filippijnse manier en niet zoals we gewend zijn als in  :belgiesmiley:  :nederlandsevlag:

:lachen:

Suc6 met je slippers hé....


O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata



Citaat van: Digos op zondag 28 maart 2010, 15:45:18


Dan tenslotte koop ik me hier arm aan vloeibare afwaszeep, want de afwas gebeurt hier nog op de filippijnse manier en niet zoals we gewend zijn als in  :belgiesmiley:  :nederlandsevlag:


:lachen:


Een drupje afwasmiddel op elke tas of bord apart ?    :happy2:

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ganda

Eventjes terug inpikken over de vaat. We zijn nu 5 jaar verder en meer en meer mensen kopen een vaatwasser.
Toch eventjes opletten bij de aankoop van een eco-vaatwasser.

De voordelen: Ze gebruiken minder water (12 liter )  ze verbruiken minder  energie voor het verwarmen van het water en het drogen van de vaat.
We gaan ook eco vaatwasmiddel gebruiken zonder  fosfaten, fosfonaten of EDTA ethyleendiaminetetra-azijnzuur. (De mineralen die het water hard maken, worden door deze  stoffen geneutraliseerd, en verbeteren de waswerking aanzienlijk. ) De ecologische vaatwaspoeders en –tabletten zijn hoofdzakelijk samengesteld met natriumcitraten, natriumcarbonaat en natriumpercarbonaat. Als spoelmiddel wordt ethanol en citroenzuur gebruikt.

De nadelen: Steeds minder water en energie moet een keerzijde hebben. Zo zien we een stijging in de programmaduur. Het hoofdprogramma doet er gemiddeld meer dan 130 minuten over. Door uitsluitend te wassen met het 'eco' wasprogramma wordt de machine snel vervuild waardoor de vaat soms niet helemaal gereinigd wordt. De Eco vaatwasprodukten zijn niet zo efficiënt  Zodoende moet de vaat herdaan worden.( nog eens 130 min.)
Met als gevolg dat de machine onderdelen twee keer zo snel versleten zijn wat de levenduur van de machine drastisch inkort.

Conclusie Eco en geld besparen dat gaat niet goed samen, eco is dure koop.

Een opmerking die we van onze laboranten over ecologisch huishoudmiddelen nog kregen was dat een claim over het "biodegradeerbaar zijn" erg relatief is. Want er wordt niet bij verteld hoe lang dat precies duurt.

Luke

Wij hebben een "manual" vaatwasser; Ik en mij ega. 15 minuten en alles is proper  :biggrinn:

bananacreek

Van boven naar beneden:

Afwascombinatiemachine 2007 model....(Proudly Filipino Made)........

- De afwasmachine

- De Spoelmachine

- De Droogmachine

Programmaduur: Adjustable between 5 and 15 minutes....



De afwasmachine was toen al zwanger en dat stond niet in de gebruiksaanwijzing................ :confused2: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


Lenn

Maar das een hele luxe afwasmaschine.3 meiden ad 2000 php p/m. + kost en inwoning word als snel 4000 php p/m.

Dus 12000 php p/m voor de afwasmachine is op jaarbasis 144000 php.

Gelukkig zijn die dames multifunctioneel.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: bananacreek op zondag 10 januari 2016, 09:50:44
Van boven naar beneden:

Afwascombinatiemachine 2007 model....(Proudly Filipino Made)........

- De afwasmachine

- De Spoelmachine

- De Droogmachine

Programmaduur: Adjustable between 5 and 15 minutes....



De afwasmachine was toen al zwanger en dat stond niet in de gebruiksaanwijzing................ :confused2: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

dus nu zit je met jonge afwas machinetjes opgescheept  :lachen: 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

Nee, die zijn al naar de sloop gebracht en vervangen door nieuwe digitale modellen.... :thumb: :happy: :happy: