Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Leeftijdsverschil!

Gestart door Phille, maandag 20 december 2010, 18:51:02

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Men blijft maar doordrammen over dat leeftijdsverschil op dat forum! Ik zou bijna in een complot gaan geloven van een paar mensen om andere bang te maken of de duivel aan te doen.

Het lijkt me dat veel mensen op het forum meer problemen met hun eigen leeftijd hebben en die van hun toekomstige vrouw dan wij in de Ambassade en daar blijkbaar ook meer mee bezig zijn.

Waar spreken we nu eigenlijk over als we het hebben over weigeringen van visa? Enkele cijfers, dat lijkt me de meest objectieve manier om een zeer subjectief onderwerp aan te pakken.

Al deze cijfers komen uit "open" verslagen van mij en persoonlijke statistieken die ik bijhoud dus u mag dat gerust op het net gooien.

De volgende stap zal zijn natuurlijk beweren dat ik de cijfers manipuleer, tja dan weet ik het ook niet meer.

In 2010 behandelden we tot nu toe in Manilla 4.100 visumaanvragen (alle categorieën door mekaar - Schengen type C + Belgische visa type D voor gezinshereniging bv.)

9 % daarvan werd geweigerd.

Van de visumaanvragen voor huwelijk in België werd slechts 3 % geweigerd, 6 % van de visa voor gezinshereniging na huwelijk in de Filippijnen werden geweigerd.

Als u hierna dan vaststelt dat in 71 % van de huwelijken in de Filippijnen er een leeftijdsverschil is van minstens 10 jaar, in 33 % van de dossiers is er een leeftijdsverschil van 20 jaar en meer...

Dat is volgens mij toch het ultieme bewijs dat leeftijd niet de dooddoener is die men beweert?

80 % van de Belgische mannen die in de Filippijnen komen trouwen zijn ouder dan 40.

Bijna de helft van onze Belgen is zelfs ouder dan 50. Wat in kontrast staat met de leeftijd van de Filipinas waarvan slechts 2 % ouder is dan 50.

Bij de geweigerde visa zijn inderdaad een aantal aanvragen waarbij de leeftijd een rol speelde. Maar nooit enkel de leeftijd. Daar is nog wel meer aan de hand wees gerust.

Ø      Bigamie,
Ø      valse of vervalste documenten van burgerlijke staat (meestal attesten van ongehuwde staat),
Ø      valse akten van overlijden van een vorige - gelukkig voor hem nog steeds springlevende echtgenoot,
Ø      valse of leugenachtige verklaringen van de aanvraagster...
Ø      of zoals in 6 dossiers in 2010: bij terugkeer in het koude België bekoelt onze trouwer zijn enthousiasme en komt hij met de voetjes op de grond terecht...en stuurt ons een brief dat hij zijn kersverse echtgenote toch liever niet in België ziet aankomen.

Maar daar lees je niets van op het forum natuurlijk.

Dat ze nu toch eens ophouden met die doem berichten, dat klopt absoluut niet met de realiteit.



Omgekeerd evenredig met de Belgische leeftijdsgrafiek: slechts 2 % van de Filippijnse meisjes is ouder dan 50.

Niet minder dan de helft is jonger dan dertig (ter herinnering, de helft van onze trouwers/mannen zijn ouder dan 50!)



Het gemiddelde leeftijdsverschil tussen de twee partners ligt dan ook in 70 % van de dossiers boven de 10 jaar. In 33 % van de dossiers boven de 20 jaar. Om maar te zwijgen van de 16 % die ouder zijn dan zestig!



Bovenstaand is een mail die ik ontvangen heb van consul René Peeters. Ik hoop dat het nu voor eens en altijd duidelijk is en dat men zich hier niet zo moet aanstellen.
:daag:








Amice

 :happy:
N jong blaadje mag dus weer.  :thumb:
Ga gelijk moslim worden en n harem aanleggen.  :haha:
:thankyoufw5:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stip66

Mooie theoretische presentatie, spijtig genoeg staat er geen tijdsdiagram tussen.
Daarmee bedoel ik dat het visum EFFECTIEF wordt toegekend tussen de aanvraag en de stempel.
Ik spreek hier uiteraard niet over mijn geval, ik spreek over de mensen die + 1 jaar en langer moeten wachten.
Rene Peeters trekt uiteraard ( terrecht ) zijne paralu open.
1 ambtenaar bij DVZ in Brussel volstaat om roet in het eten te gooien.
Zij daar ook statistieken over ?  :weetikniet:

ladgar

Dat er slechts 9% van het totaal aantal visumaanvragen geweigerd wordt lijkt mij heel straf
van de 4100 aanvragen slechts 9% geweigerd dus : 369 weigeringen in totaal voor alle visa.
Dit terwijl de consul in zijn eindejaarsboodschap 2009 sprak over een paar duizend weigeringen

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,1189.msg6813/topicseen.html#msg6813

"Nu beantwoordde ik de vraag wat is de Belgische gemeenschap in de Filippijnen en ook meteen voor een groot stuk de vraag: wat deden wij in de consulaire afdeling eigenlijk in 2009, behalve een paar duizend visa aan Filippijnse jongedames weigeren natuurlijk."

Dat is toch wel volledig in tegenspraak tot elkaar.

Dat er slechts 6% van de aanvragen gezinshereniging na huwelijk geweigerd wordt , dat zal wel kloppen , het is moeilijk een getrouwd stel te weigeren . Veel parketten zijn zeer schuw in het geven van weigeringsadvies , het hangt vooral af van onder welk parket ge valt.
Ik heb vroeger voorbeelden aangehaald van grote leeftijdsverschillen die uiteindelijk een visum gekregen hebben maar enkel na lang wachten en een onderzoek van het parket.
En voor velen begint na de aankomst van de veel jongere bruid de ellende pas echt.





xav

Citaat van: ladgar op maandag 20 december 2010, 19:59:57


"Nu beantwoordde ik de vraag wat is de Belgische gemeenschap in de Filippijnen en ook meteen voor een groot stuk de vraag: wat deden wij in de consulaire afdeling eigenlijk in 2009, behalve een paar duizend visa aan Filippijnse jongedames weigeren natuurlijk."








dat kunnen natuurlijk ook gewoon jongedames zijn die op vakantie wilden en die misschien niks te maken hebben met een belg...

Digos

Citaat van: ladgar op maandag 20 december 2010, 19:59:57
En voor velen begint na de aankomst van de veel jongere bruid de ellende pas echt.

Dat is iets nieuws  :ikkeniebegrijp:

Kan je dat nader verklaren?

LIVE ONCE - LIVE IT

Phille

Citaat van: Digos op maandag 20 december 2010, 20:10:57
Citaat van: ladgar op maandag 20 december 2010, 19:59:57
En voor velen begint na de aankomst van de veel jongere bruid de ellende pas echt.

Dat is iets nieuws  :ikkeniebegrijp:

Kan je dat nader verklaren?



Ja Ladgar, dat begrijp ik ook niet, graag toelichting!

ladgar

Der zijn er nogal wat die nogal snel opzoek gaan ( en meestal met succes) naar een boyfriend van eigen leeftijd.
Mme Digos kent er nochtans zo enkele , pas 2 jaar in belgie en de echtgenoot heeft reeds een gewei.

Digos


@ Ladgar

Dat is weer iets nieuws.

Nu blijkt zelfs al dat jij Mme Digos beter kent dan Digos zelf  :ikkeniebegrijp:

Ik blijf bij men vraag......voor nadere concrete toelichting en geen veronderstellingen.



LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata

Citaat van: ladgar op maandag 20 december 2010, 19:59:57


"Nu beantwoordde ik de vraag wat is de Belgische gemeenschap in de Filippijnen en ook meteen voor een groot stuk de vraag: wat deden wij in de consulaire afdeling eigenlijk in 2009, behalve een paar duizend visa aan Filippijnse jongedames weigeren natuurlijk."





In diezelfde boodschap staat ook  :

Citaatvoor twee erkenningen op de Ambassade van een buitenechtelijk kind, krijgt u een derde gratis!


Als je de volledige tekst leest (en begrijpt) denk ik dat het eerder sarcastisch is bedoeld, Hier op het forum plaatsen we smiley's, en had er een smiley achter gestaan zoals   :biggrinn:  of  :lachen:  of zoiets.  Dan ware het voor sommigen duidelijker geweest.


Dat is mijn gedacht er over.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.