Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geld omwisselen...

Gestart door xav, zondag 23 augustus 2009, 06:43:03

Vorige topic - Volgende topic

xav

zou het voordeliger zijn om hier gewoon cash geld mee te doen en daar uit te wisselen of is het de moeite niet...?

volg de koers van de peso niet echt...

het is natuurlijk gevaarlijker om kwijt te spelen of diefstal, maar heb hier nog wat liggen... daarmee   :biggrinn:

klootzakken (voorheen Jens)

#1
yep voor cash geld krijg je de beste koers, vooral op de zwarte markt.

maar wees hier wel voorzichtig mee, het is natuurlijk niet zonder gevaar daaro.
het kan maar zo 5 peso meer zijn op 1â,¬ en dat is toch geld niet waar?.
op 5000 â,¬  is dit toch al 2500 peso, kun je wat leuks van doen daar, ja toch?

o nog even het volgende.

in ormoc bij kings is het mij op gevallen dat ze er het liefst groote biljetten hebben , het liefst van 500â,¬ of 200â,¬.
pas wel op dat de biljetten niet beschadigt zijn, wand dan willen ze deze niet aanpakken, een klein scheurtje of zo doen ze al moeilijk over.
tis maar dat je het weet.


jens........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

gosternokke

Hoi Xav,   In Puerto P  zit  aan de Rizal avenue  ,ongeveer schuin tegenover die grote witte watertoren  Bonito moneyexchange.   Hier krijg ik altijd een goeie koers en word niet gesjoemeld.   Bij de ingang van de winkel, ze verkopen ook hardware, aan de salesladies aangeven dat je komt geldwisselen,  dan kun je achter in de zaak aan een apart burootje wisselen en rustig je geld natellen, ook zijn ze hier niet zo moeilijk met erg gekeukelde of biljetten met een scheurtje of andere beschadiging.

xav

gosternokke bedankt voor de tip  :thumb:... zal het zeker daar dan wisselen... is altijd beter als je ergens toch een betrouwbaar iemand weet...

hehehe Jens, zal waarschijnlijk wel een typ foutje geweest zijn... maar volgens mij is het toch al 25.000 peso als je 5 peso per euro meer krijgt... 5 x 5000  :biggrinn:

gosternokke

Trouwens Xav als je naar Coron gaat ,daar kun je ook geen geld pinnen, dus ben je ook aangewezen op cashgeld . In Coron kun je wisselen bij http://www.coron.ph/html/rht.html     Je krijgt hier wel een mindere koers dan in PP

xav

idd... was ik al van op de hoogte... maar toch bedankt voor de waarschuwing  :thumb:

xav

weet er iemand of er in de aankomst hal waar KLM land, een geldwisselaar zit...? had het vorige keer niet nodig, dus niet opgelet...

:daag:

Mawibata



Wat bedoel je met .   .   .

Citaat van: xav op zaterdag 12 september 2009, 13:17:08
de aankomst hal waar KLM land,
:daag:

Net voor je de aankomsthal verlaat is er een loketje waar je kan wisselen.

Ik vermoed echter dat je er niet de beste koers zal krijgen.   :negatief:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

xav

ah ok... ja het is maar om een klein bedrag te wisselen... zodat ik een taxi kan nemen...

alvast bedankt  :thumb:

Cees


Wisselkoers op het vliegveld is bagger, maar voor je eruit loopt naar buiten is er een pinautomaat.

Fijne vakantie
gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb