Schoolfeestjes in de Filippijnen/gebruiken/uniformen enz

Gestart door Rich, zaterdag 25 december 2010, 12:18:10

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Aangezien mijn vriendin in het onderwijs staat, stuurt zij mij regelmatig foto's op van haar klas, de kinderen, feestjes enz.

In oktober was er de verkiezing van Miss UNO in Gaisano mall in Lapulapu, en vorige week de  Christmas party.

Altijd wel leuk om te zien.
Toen ik de eerste keer haar school bezocht en de kinderen zag, vroeg ik haar hoe men er in godsnaam bijkomt om die kinderen lange kousen te laten dragen, en dan ook nog met teenslippers  :ikkeniebegrijp:  :lachen:  Tja zegt ze dan.....dat is nu eenmaal het uniform op school  :biggrinn:

Hoedanook, ik vond het wel is leuk om wat foto's te plaatsen.

Versie met haar pupils. Let op de slippers links op de foto


Enjoy learning center, de school waar zij werkt.


Versie in de klas


Vertrek naar Gaisano mall












In de mall





The teacher


Kerstfeestje.









Rich de Nederbelg.

boldy

leuke foto's  en tis zeker geen gezicht zo met die slippers onder zo een uniform je zou dan zeker denken dat ze daar mooie schoenen onder zouden dragen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

callebaut


stip66

Citaat van: Rich op zaterdag 25 december 2010, 12:18:10




:lachen: Universele foto, typisch met het " V " symbool onder de kin. Soms vraag ik me af of ze wel beseffen dat WO II over is .....  :lachen:

Phille

Citaat van: stip66 op zaterdag 25 december 2010, 15:32:55
Citaat van: Rich op zaterdag 25 december 2010, 12:18:10




:lachen: Universele foto, typisch met het " V " symbool onder de kin. Soms vraag ik me af of ze wel beseffen dat WO II over is .....  :lachen:

Tegenwoordig bedoelen ze daar "smile" mee  :biggrinn:

Baliw-katok

 Heb ook een schoonzusje dat voor de klas staat.  Leuke en herkenbare foto's Rich.  :thumb:

stip66

is mogelijk, maar toch zie ik in 95% alle Aziaten het Victory teken maken op de foto, niet expliciet onder de kin....
Op beurzen zie je hetzelfde, of het nu Chinezen, Thaisen of Koreanen zijn, steevast de 2 vingers in de lucht voor de foto  :ikkeniebegrijp:

Phille

Citaat van: stip66 op zaterdag 25 december 2010, 15:41:22
is mogelijk, maar toch zie ik in 95% alle Aziaten het Victory teken maken op de foto, niet expliciet onder de kin....
Op beurzen zie je hetzelfde, of het nu Chinezen, Thaisen of Koreanen zijn, steevast de 2 vingers in de lucht voor de foto  :ikkeniebegrijp:

Ik heb die vraag al een paar keer gesteld, wat bedoelen jullie nu met die "V" , het antwoord was ... "smile" ... ik denk dat ze niet eens weten dat het voor "peace" staat, of het althans door ons westerlingen zo geïnterpreteerd wordt.

gosternokke

Wist ik ook niet dat bij westerlingen het V-teken ook voor,, peace,, staat  .  In Fil. word het V-teken op verschillende manieren gedaan, het V-teken met de arm rechtomhoog ,zoals wijlen Cory Aquino vaak deed betekende volgens mij wel het Victory teken.     Soms zie je in Angelescity meisje lopen met een grote V op hun ID_card, maar dat schijnt weer heel iets anders te betekenen :lachen:

opinie

✌ is het V-teken!
The V sign is a hand gesture in which the first and second fingers are raised and parted, whilst the thumb and remaining fingers are clenched
With palm inwards, in the United Kingdom and some other English speaking countries, it is an obscene insulting gesture of defiance.


An investigator flashes victory signs upon the 2006 arrival of material gathered by the Stardust spacecraft at the Johnson Space Center in Texas.


2009 Iranian election protests


Winston Churchill waving the V sign.

Opgelet in Kroatië wordt het V-symbool gelinkt met de WOII Nazibeweging de UstaÅ¡a. Twee gestrekte vingers geven de U van UstaÅ¡a weer. (Denk aan de V-weergave van Romeinse U's)
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus