Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Dit maal maar weer een accomodatie in Manila . Stargate pensionne. Ziet er op de website goed uit En de prijzen beginnen bij 988 peso voor een economyroom.      http://www.stargatepensionne.com/index.htm   
Iemand die het uit persoonlijke ervaring kent?

Thomas

Na een beetje opzoekingswerk ben ik op een mooie avontuurlijk adresje gekomen die mits tijd genoeg zeker de moeite waard moet zijn!

In Bohol, 'de Nuts Huts' aan de Bohol rivier...en midden in de jungle. De eigenaren zouden Belgen zijn, Chris en Rita, Fantastische mensen. De gezelligheid en gastvrijheid is enorm (naar ik gelezen heb)
De prijs is vanaf 350 peso's ongeveer. 5 euro per nacht. en het eten zo rond de ander halve euro. Je geraakt er niet zonder moeite natuurlijk (vele trappen), maar daar hebben de avontuurlijke reizigers geen oren aan... midden in de jungle = geluiden... dat moet je er maar bij nemen ;-)
en je kan er Belgische frietjes eten... :lachen:

Het schijnt dat je voor meer overnachtingen een nog betere prijs zou kunnen krijgen (verbeter mij als het niet waar is  :floet:)

Kent er iemand die plaats en heeft hij daar al ervaringen mee? Gelieve het ons te vertellen, we zijn nieuwsgierig.... :jajaja:

Waly Sappajan







Thomas

Hier nog 1tje voor een smakelijk prijsje

http://coconutgarden.palawan.net/acc.html 

Goedkoopste bed voor 2 personen Lodging House Single room with private shower and toilet
P. 590.-


Rich

Citaat van: Thomas op zondag 16 januari 2011, 21:46:18
Na een beetje opzoekingswerk ben ik op een mooie avontuurlijk adresje gekomen die mits tijd genoeg zeker de moeite waard moet zijn!

In Bohol, 'de Nuts Huts' aan de Bohol rivier...en midden in de jungle. De eigenaren zouden Belgen zijn, Chris en Rita, Fantastische mensen. De gezelligheid en gastvrijheid is enorm (naar ik gelezen heb)
De prijs is vanaf 350 peso's ongeveer. 5 euro per nacht. en het eten zo rond de ander halve euro. Je geraakt er niet zonder moeite natuurlijk (vele trappen), maar daar hebben de avontuurlijke reizigers geen oren aan... midden in de jungle = geluiden... dat moet je er maar bij nemen ;-)
en je kan er Belgische frietjes eten... :lachen:

Het schijnt dat je voor meer overnachtingen een nog betere prijs zou kunnen krijgen (verbeter mij als het niet waar is  :floet:)

Kent er iemand die plaats en heeft hij daar al ervaringen mee? Gelieve het ons te vertellen, we zijn nieuwsgierig.... :jajaja:

Waly Sappajan



Nuts huts ligt vlakbij de LOBOC rivier. De meeste toeristen kennen de Loboc rivier van een tochtje met het floating restaurant. Je bent er dan vlak in de buurt. Ben zelf niet in het resort geweest, maar wel over gelezen en gehoord. Als ik nog is in Loboc ben, dan ga ik er beslist eens langs. Je kan daar ook mountainbikes huren en tochten maken.

kijk hier maar even Thomas.
http://www.dutchpickle.com/philippines/bohol/nuts-huts-bohol.html

http://www.bohol.ph/resort.php?businessid=104
Rich de Nederbelg.

antzan

The Nut Huts ,
kijk op review Zoover of gewoon bij Google .
Het schijnt aardig/avontuurlijk  te zijn ,
maar is niets voor " normale " toeristen .
Ook moeilijk om er te komen [ lopen ]
Ik [ 68 jr ] kan het alleen van Sites op de PC , maar kan
er niet naar toe , wat ik wel jammer vind .
Ik denk dat niet veel van de forumleden in Nut Huts zijn geweest ,
of er naar toe willen gaan .
Foodmaster

Thomas

Idd Rich Loboc river.... :lachen: bedankt voor de attente verbetering  :thankyoufw5:


Thomas

Antzan,

Groot gelijk, voor ietwat oudere mensen zal deze bestemming er ietwat over zijn denk ik, maar gezien mijn leeftijd 34 houd ik daar soms toch nog geen rekening mee  :denk: maja, ik had er toch wel bijgezet dat het voor avontuurlijke mensen was eh  :lachen:

Groetjes ;-)

xav

Citaat van: Thomas op zondag 16 januari 2011, 21:52:42
Hier nog 1tje voor een smakelijk prijsje

http://coconutgarden.palawan.net/acc.html 

Goedkoopste bed voor 2 personen Lodging House Single room with private shower and toilet
P. 590.-



ik heb dit resort ook es bekeken toen we onze trip naar port barton aan het voorbereiden waren... het ziet er wel mooi uit, maar je moet wel eerst een trip van 3 tot 4 uur maken tot port barton van puerto princesa en dan nog een boot tocht van ongeveer 45 min tot een uur...
was mij toch wat teveel moeite...

maar dat eilandje ziet er wel prachtig uit...


gosternokke

Port Barton is zeer de moeite waard voor een paar dagen strandvakantie.  Maar zoals Xav al zei is de berijkbaarheid niet zo best. Vooral in het regenseizoen.   De weg vanaf puerto princesa  richting het noorden is een hele goede vrijwel nieuwe weg. Een stukje voor Roxas zit links de afslag naar Port Barton.  Deze weg gaat door de bergen heen en is nauwelijks nog een weg te noemen in de regentijd. Ik was in mei 2008 naar Port barton toe gegaan, en op de heenweg al 3 keer vastgezeten met jeepney.  Toen we terug wilden was de dagelijkse jeepneyrit naar Puerto gestaakt wegens de slechte toestand van de weg.  Noodgedwongen moesten we dus langer blijven daar.

joselito

Citaat van: antzan op maandag 17 januari 2011, 01:35:24
The Nut Huts ,
kijk op review Zoover of gewoon bij Google .
Het schijnt aardig/avontuurlijk  te zijn ,
maar is niets voor " normale " toeristen .
Ook moeilijk om er te komen [ lopen ]
Ik [ 68 jr ] kan het alleen van Sites op de PC , maar kan
er niet naar toe , wat ik wel jammer vind .
Ik denk dat niet veel van de forumleden in Nut Huts zijn geweest ,
of er naar toe willen gaan .


Ik heb hier een week gelogeerd en vond het uitstekend. En in die ene week was mijn uithoudingsvermogen er ook goed op vooruit gegaan dank zij de trappen. Ze hebben daar ook enkele motoren te huur. Daarmee kan je het eiland verkennen. Ook waren er prachtige wandelingen.
Deze locatie is iets voor de meer actieve vakantieganger. Als het dat is wat je wil kan je geen betere plaats hebben. Ik wil er in ieder geval nog eens terug naartoe gaan.