Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Okay dan vandaag maar weer eens een accomodatie in manila, pasay.   de Lemurian Inn.     Prijzen beginnen bij 500 peso voor een kamer . Tis een beetje een backpackers plaats dus niet geschikt voor iedereen.   Tis een oude villa uit 1900, en ligt vlak bij de drukke Taftavenue, maar toch wel rustig in een zijstraat en verrassend met een behoorlijke tuin.    http://www.lemuriainn.com/gallery.html

Carpie

#61
Bij het topic van Phile werd er gesproken van het "Golden Pensionhouse in CDO"

Wel, vorig jaar in maart heb ik samen met mijn vriendin (op dat moment) daar 10 dagen verbleven.

Ervaring was niet slecht, heel vriendelijke crew en prijzen ruim onder de 1000php.

Geen optima     GING FF WAT FOUT IN DIT BERICHT DUS BIJ DEZE HET VERVOLG

Geen optimale keuken maar ja, is tenslotte maar een pension ook hé.

Mijn vingers kriebelden meer dan eens om de keuken bij te staan en onder handen te nemen. Kan wel stuk verbeterd worden en mijn vrouwtje heeft daar trouwens paar keer bijgesprongen. Dit lijkt wel iets voor ons beide om dat draaiende te houden.........

De kamers, eerder klein dus slechts geschikt om te slapen. Badkamer ook heel klein dus echt niet de grote luxe maar gewoon simpel en LOW-BUDGET. Prijs is er dan naar ook !!!!!

Op wandelafstand van de SM dus een enorm voordeel. Ongeveer 15min gelegen van airport Lumbia (CDO)

De vriendelijkheid en behulpzaamheid van de crew zal mij altijd bijblijven. Niks was teveel gevraagd en steeds met een glimlach tot achter de oren. Toen wij onlangs (oktober) langs gingen voor een "hello" waren ze wel een beetje bedroefd omdat we toen niet bij hun logeerden maar ja..... die 2de logie (oktober)moest ik niet betalen dus..... (ge ziet, ik krijg al wat PH-trekjes :lachen: :lachen: )

Zou ik er nog terug gaan, ja, waarom niet, zeker als het de bedoeling is om "low-budget" te verblijven.

Hieronder fotoken van mezelf en vrouwken voor het pension. De onderste foto is de crew (bijna voltallig) die uiteraard gretig op de foto wilden poseren.






gosternokke

Ja, ziet er goed uit op de site  http://goldenpensionhouse.com/index.html   En is bovendien nog vrij nieuw,pas in 2009 is dit etablissement geopend.  Met dank voor je bijdrage Carpie

rudy1962

Citaat van: gosternokke op dinsdag 25 januari 2011, 12:22:24
Ja, ziet er goed uit op de site  http://goldenpensionhouse.com/index.html   En is bovendien nog vrij nieuw,pas in 2009 is dit etablissement geopend.  Met dank voor je bijdrage Carpie

Vanaf vrijdag verblijf ik daar voor 3 weken, ik zal mijn bevindingen hier posten.

jiggy

Citaat van: Thomas op woensdag  5 januari 2011, 17:20:05
Citaat van: gosternokke op donderdag 30 december 2010, 20:00:00
Laat ik dan ook maar gelijk de spits af bijten met de eerste. Een accomodatie in Makati voor 985 peso per nacht.
http://makatiapartelle.com/     

En dat nog wel in het als duur bekend staande Makati. Ziet er op de site allemaal redelijk uit,maar misschien heeft iemand hier zelf ooit verbleven,en kan zeggen hoe het werkelijk is?

Die zal ik zeker eens bezoeken, ziet er meer dan degelijk uit en goedkoop!
Bedankt voor de tip  :thumb:


Ben net terug uit de Phils (verslag volgt nog....) en na een verblijf op Cebu hebben we in Makatiapartelle verbleven (dus ... bedankt voor de tip, Gosternokke !!)

Hier de bevindingen :

- zeer gedateerd (ouderwets), doch wel proper !
- erg krap slaapgedeelte, met een schuifwand afgesloten van een eigenlijk onnodige zithoek
- "wifi in alle kamers" betekende dat ik met mijn iPhone dicht bij het bureel moest gaan zitten, want op de kamers quasi geen ontvangst (alhoewel wij op gelijkvloers en amper op 10 m van bureel
   gehuisvest waren
- gelegen in een volkse buurt van op de rand van Makati (geen enkele taxichauffeur wist de weg er naartoe !)
- ondanks dat onze kamer aan de straatzijde was op gelijkvloers was, geen overdreven hinder (volgens Phls normen ....)
- zeer vriendelijk personeel, een familiaal hotel  : we mochten bij uitchecken onze bagage laten staan, om ze later (middernacht!) na stadsbezoek op te halen...
- reserveren per telefoon ging niet : first come, first serve..

CONCLUSIE : aanrader als je enkel onderdak zoekt voor de nacht, om bvb 's morgens in de ambassade te zijn , zoals wij deden...

gosternokke

@Jiggy, bedankt voor het plaatsen van je bevindingen.En een hele duidelijke conclusie.  Ik was dit appartelle toevallig op internet tegengekomen en wist dus ook totaal niet wat je voor deze prijs in Makatie kan verwachten.Wel heb ik nog 1 vraagje .Hoe was de douche? c.q. badkamer?      Ruim?, Aftands?  Volop warmwater of een miezerig straaltje?     

gosternokke

Goede morgen beste forumleden.  Vandaag een resort in Puerto Galera, Mindoro.   Het Kanarieresort, kamers vanf 700 peso,in het laagseizoen dan wel te verstaan.     http://www.jhanarieansresort.com/index.html

jiggy

Citaat van: gosternokke op maandag 31 januari 2011, 20:10:01
@Jiggy, bedankt voor het plaatsen van je bevindingen.En een hele duidelijke conclusie.  Ik was dit appartelle toevallig op internet tegengekomen en wist dus ook totaal niet wat je voor deze prijs in Makatie kan verwachten.Wel heb ik nog 1 vraagje .Hoe was de douche? c.q. badkamer?      Ruim?, Aftands?  Volop warmwater of een miezerig straaltje?     

MAKATIAPPARTELLE : Douche en badkamer waren ok : ruim en proper. Warm water met boilertje was wel even zoeken voor de warm/koud-afregeling. Volop warm water.

jiggy

Voor wie toevallig in de uithoek op CEBU terechtkomt :

"GABRIELLE INN" in BOGO. Heel nette , riant grote kamers met een leefgedeelte met eettafel voor 10 personen ! Slaapkamer met dubbel bed en nog een uitklapbare 2-slaper.
Oppervlakte quasi dubbel van doorsnee hotelkamer.

In de leefruimte eveneens nog bed-bankcombinaties, zodat hier een gezin van 8 tot 10 mensen zeker kan overnachten.
Alles vrij nieuw en netjes afgewerkt.

Er zijn zo'n 6-tal units denk ik.

Prijs : 800 Pps

Ligging : BOGO - Cebu, in de buitenwijken, rustig gelegen van de straat weg. Adres onbekend, doch iedere driver wist het te vinden.


Verder nog 2 Pensions in Bogo (naam vergeten), centraler gelegen, doch volzet wegens Sinolog-week, eveneens onder de 1000 Pps

gosternokke

Het probleem met die goedkope lodges en Inns in de provincie is dat ze meestal geen website hebben, en je ze pas kan vinden als je al terplaatse ben.  In Bogo word vaak overnacht door mensen die onderweg zijn naar Malapascua maar omdat ze de laatse boot niet meer willen of kunnen halen, besluiten in Bogo te overnachten.
@ Jiggy  Omdat je in Bogo ben geweest, neem ik aan dat je ook op het paradijselijke Malapascua ben geweest, tis tenslotte niet ver van Bogo? 

En omdat we het nu toch over Malapascua hebben, een resort op Malapscua,  http://www.whitesand.dk/english.html       Prijzen voor een overnachting biginnen bij 500 peso.