Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Het gaat daarbij uiteraard niet om het hebben van shorttime tarieven, dat doet het iets verder gelegen SOGo hotel ook.

Waar het om gaat is dat ze er dames uit de hoereca hebben die je kunt uitzoeken en meenemen maar veel meer nog een probleem is dat wat daar werkt geen seconde te vertrouwen is.

Als man alleen en dan zeker een buitenlander moet je niet vreemd opkijken als je wakker wordt gemaakt en je in de loop van een pistool kijkt en je beroofd wordt.

Al dan niet met hulp van de medewerkers daar want die doen de deur wel even open voor de overvaller in ruil voo commissie.

Zeker met een kamer dicht aan de straat zijde van zowel mabinistreet als M.H del pilar kunnen holduppers makkelijk naar binnen glippen om hun werk te doen.

Daar krijg je bij SOGo hotel geen kans voor.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Tussendoortje, om daar een nieuw topic voor te openen?
Wat doen jullie met koffers, laptop en camera's op een kamer als je de stad in gaat?
Ik bedoel , als er geen kluis is,  in de koffer met slot/ketting laten liggen, of mee zeulen?
Zal er ook wel aan liggen wat voor hotel je verblijft, maar deze 800 tot 1000 peso's kamers bedoel ik?

stijn54

Citaat van: Amice op dinsdag 25 maart 2014, 09:51:32
Het gaat daarbij uiteraard niet om het hebben van shorttime tarieven, dat doet het iets verder gelegen SOGo hotel ook.

Waar het om gaat is dat ze er dames uit de hoereca hebben die je kunt uitzoeken en meenemen maar veel meer nog een probleem is dat wat daar werkt geen seconde te vertrouwen is.

Als man alleen en dan zeker een buitenlander moet je niet vreemd opkijken als je wakker wordt gemaakt en je in de loop van een pistool kijkt en je beroofd wordt.

Al dan niet met hulp van de medewerkers daar want die doen de deur wel even open voor de overvaller in ruil voo commissie.

Zeker met een kamer dicht aan de straat zijde van zowel mabinistreet als M.H del pilar kunnen holduppers makkelijk naar binnen glippen om hun werk te doen.

Daar krijg je bij SOGo hotel geen kans voor.
Misschien hebben we dan geluk gehad. Ik moet zeggen dat we een goed verblijf in Sohotel hebben gehad. We waren wel na ontbijt  weg uit de kamer om Manila te verkennen. Ik heb ook niks gezien van de dametjes van plezier maar dat zal dan wel in de late avond zijn. Even off topic de taxi drivers zijn wel compleet anders (bedriegers)dan in Cebu city, van zodra in taxi onmiddellijk vaste prijs vragen meestal het dubbele en op mijn vriendin inpraten. Heel vervelend.

gosternokke

Citaat van: peldoman op dinsdag 25 maart 2014, 09:55:44
Tussendoortje, om daar een nieuw topic voor te openen?
Wat doen jullie met koffers, laptop en camera's op een kamer als je de stad in gaat?
Ik bedoel , als er geen kluis is,  in de koffer met slot/ketting laten liggen, of mee zeulen?
Zal er ook wel aan liggen wat voor hotel je verblijft, maar deze 800 tot 1000 peso's kamers bedoel ik?



  Koffers blijven op de kamer en uiteraard op slot.  laptop neem ik mee in een tas  ( is soms lastig) maar ik neem het risico niet.   Camera heb ik geen dure, maar die zit altijd bij men vrouw in der handtas.    En nog nooit bestolen in een goedkope kamer overigens.

Ik wil best geloven wat Amice zegt dat er zaken zijn waar het personeel dieven en overvallers helpt. maar dat zullen toch uitzonderingen zijn.

Zeker met het wijdverbreide internet kun je als uitbater van een hotel of logement  niet zulk ongein veroorloven.  Wat het staat binnen de korste keren op internet als iemand bestolen is op zen kamer.   Zijn er dan meerdere die zoiets over je op internet zetten kun je het wel schudden, en gaan klanten je deur voorbij  :negatief:

Veel mensen kijken toch eerst bij Tripadvisor of andere sites voor ze boeken.

gosternokke

Gani Hotel Angeles City  http://www.ganihotel.com/   Volgens site is de prijs 1200 peso, bij meerderenachten 1000peso.  ligt buiten redlight district , dus kan ook voor gezinnen.

gosternokke

The Port Inn Pagadiancity, kamers voor 700 peso / 24 uur ( gloednieuw)   Korting bij 12 en 6 uur verblijf

  https://www.facebook.com/pages/The-Port-Inn/1486627084887040?ref=nf

TheDolphin

Check Inn Pension Arcade gelegen aan Percides street cnr Dr. V. Locsin street, Dumaguete City www.checkinn.com.ph heeft een De Luxe room met matrimonial bed voor 850 pesos. In het Centrum van de stad dus dichtbij alles.

TheDolphin

#627
Tolosa Lodging House in Caticlan een kamer met 2 persoons bed en private bath voor 400 peso. Voor zo'n prijs ga ik niet meer afdingen hoewel het misschien nog was gelukt ook. Heerlijk geslapen daar maar wat wil je na een reis van 24 uur met 3 vliegtuigen en een minivan. Vriendelijke mensen daar. De straatnaam weet ik niet maar ze zitten in dezelfde straat als El Cielo (weet de tricycledriver wel) die 1200php vroeg voor een kamer. Tolosa zit een stukje verder de straat in, dus is het minder luidruchtig als er mensen van de boot komen.







Lorre

Citaat van: TheDolphin op zaterdag 10 mei 2014, 18:16:58
Tolosa Lodging House in Caticlan een kamer met 2 persoons bed en private bath voor 400 peso. Voor zo'n prijs ga ik niet meer afdingen...

Echt niet??  :lachen:

gosternokke

Wanderers guesthouse, Malate , manila.       Is wel een beetje backpackers plek. Wel leuk dakterras zo zien op de fotoos    :thumb:

http://www.wanderersguesthouse.com/rooms-dormitories/