Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: Amice op woensdag 14 mei 2014, 17:18:23
Citaat van: gosternokke op woensdag 14 mei 2014, 10:21:31
Citaat van: TheDolphin op zaterdag 10 mei 2014, 18:16:58



Alles rood  geverfd, zelfs de wc/ douche  .  Vroeger een bordeel geweest   :weetikniet:    :lachen:


Klopt ja, Friendly backpackers guesthouse.

Toen ik er eens rond gekeken heb ( ik dacht 2010-11) was het meer groen maar ik heb ook niet alle etages bezocht.


Toen ik die foto zag was mijn eerste gedachte : "alleen de klep in de deur ontbreekt nog"  :jajaja:

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

Citaat van: Luc op woensdag 14 mei 2014, 17:48:41
Citaat van: Amice op woensdag 14 mei 2014, 17:18:23
Citaat van: gosternokke op woensdag 14 mei 2014, 10:21:31
Citaat van: TheDolphin op zaterdag 10 mei 2014, 18:16:58



Alles rood  geverfd, zelfs de wc/ douche  .  Vroeger een bordeel geweest   :weetikniet:    :lachen:


Klopt ja, Friendly backpackers guesthouse.

Toen ik er eens rond gekeken heb ( ik dacht 2010-11) was het meer groen maar ik heb ook niet alle etages bezocht.


Toen ik die foto zag was mijn eerste gedachte : "alleen de klep in de deur ontbreekt nog"  :jajaja:



:lachen: en dan gaat die deur ook nog naar binnen open he.  :jajaja:
Maar het kan nog erger want deze kamers zijn dan volledig dicht gemaakt, Filipinostyle gebied vaak dat de wanden nog een 20 centimeter van het plafond open blijven. Uiteraard onder het mom van meer ventilatie maar het is ook oh zo handig om er even overheen te loeren als n vrouw(of man) zich uitkleed en die open ruimte is altijd net genoeg om over de wand te klimmen als de bezoeker weg is.  :jajaja:

Als je er op let kom je bijna overal wel zaken tegen waarvan je denkt dat ze bewust iets niet goed bouwen of opzetten zodat het altijd mogelijk voor ze  blijft om te kunnen besodemieteren, te jatten,verkrachten of wat al niet de revue zou kunnen passeren.

In dit geval refereer ik bv. naar maribel app(ik weet niet of de naam juist is) in mabinistreet.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: TheDolphin op zaterdag 10 mei 2014, 18:16:58
Tolosa Lodging House in Caticlan een kamer met 2 persoons bed en private bath voor 400 peso. Voor zo'n prijs ga ik niet meer afdingen hoewel het misschien nog was gelukt ook. Heerlijk geslapen daar maar wat wil je na een reis van 24 uur met 3 vliegtuigen en een minivan. Vriendelijke mensen daar. De straatnaam weet ik niet maar ze zitten in dezelfde straat als El Cielo (weet de tricycledriver wel) die 1200php vroeg voor een kamer. Tolosa zit een stukje verder de straat in, dus is het minder luidruchtig als er mensen van de boot komen.







al kreeg ik 400 toe dan kroop ik nog niet in zo,n hok . maar ieder het zijne .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

TheDolphin

Ildesefa Suites Inn, Hibbard ave, Tubod Dumaguete City 6200 Negros Oriental. Matrimonial Suite 560 php. Maar wat de een een matrimonial suite noemt is voor de ander een standard de luxe dus die namen moet je niet al te nauw nemen. Maar schappelijke prijzen zijn het wel alleen buiten het centrum van de stad gelegen wat je ook als voordeel kunt zien wegens minder lawaai en meer groen.


Lorre

Citaat van: gosternokke op woensdag 14 mei 2014, 16:24:14
Citaat van: Lorre op woensdag 14 mei 2014, 14:44:40
Citaat van: gosternokke op woensdag 14 mei 2014, 13:47:53
http://hoteltomobe.webs.com/    Hotel Tomobe   ( Japans of Koreaans ? ) kamers vanaf 950 peso, Angeles city

Bezocht daar in aug/sep 2013 een USA friend, je wil dààr écht niet dood gevonden worden, écht niet!!



  @ Lorre, Vertel ?       Wat was er allemaal mis dan  ?   Hebbie toevallig pics vandaar ?

Was er gewoonweg vies, vuil en smerig.  Je schoeisel kleefde er aan de grond, beddegoed niet proper, aircon was net een opstijgende F16...

gosternokke

#645
Ja, dat vind ik dan echt een afknapper. Een smerige kamer. Het mag van mij nog zo oud en simpel zijn. Proper is wel een vereiste.  Ik snap dat ook nooit van die hotels, voor minder dan 500 peso salaris per dag kunnen ze iemand inhuren om de boel grondig te kuisen.

http://www.duchesspensionpalawan.com/   Ik slaap in Puerto nog wel eens bij Duchess, en dan niet in het nieuwe gebouw, maar in het oude houten gebouw dat er achter staat.  Minimaal 50 jaar oud, maar kraakhelder, dagelijks worden de houten voeren met wax en een halve cocosnoot behandeld. En dagelijks schoon beddegoed.   350 peso voor een 1 persoonskamer.     

Lorre

Citaat van: gosternokke op donderdag 15 mei 2014, 15:51:49
Ja, dat vind ik dan echt een afknapper. Een smerige kamer. Het mag van mij nog zo oud en simpel zijn. Proper is wel een vereiste.  Ik snap dat ook nooit van die hotels, voor minder dan 500 peso salaris per dag kunnen ze iemand inhuren om de boel grondig te kuisen.

Als ik ergens onverwacht incheck, vraag ik steeds of ik eerst of ze me de kamer kunnen tonen die ik wens te reserveren. Kan dat, super!  Kan dat niet , dan ben ik :benweg:.  Ik neem dan ook alvast mijn bagage mee en laat deze op de kamer die me wordt getoond :eyebrow:.  Ik prefereer wel graag enige luxe, hoef natuurlijk geen ballroom te hebben waar we de Weens wals kunnen dansen, maar proper, net en een goeie douche vind ik wel het minimum.

Snap ook niet dat hotel- of pensioneigenaars beseffen welke impact internet heeft tegenwoordig.  Net zoals wij hier nu  de hotels en onze hotelervaringen bespreken, zijn er nog tig websites (zoover, tripadvisor, diverse fora, etc) die hetzelfde doen.  Eens je daar een slechte naam hebt, raak er dan maar eens vanaf!  Maar met hun kortzichtigheid snap ik het enigszins wel.  Wat we vandaag binnen halen is goed, volgende maand/jaar zien we het wel...

gosternokke

Nou, das maaar de  vraag of men de impact van tripadvisor  kent ,ik heb ok wel eens hier geslapen, http://www.filippijnen.org/index.php?topic=4957.280    lekker dicht bij de airport.

Heel slecht, maar aan klanten geen gebrek ,95 % filippijns.  Maar ja die kleine logementen vind je vaak gewoon niet terug op tripadvisor.  Dus hoef men ook niet bang te zijn voor negatieve publiciteit op tripadvisor.  Wel word dat dan op forums als hier gedeeld, maar dat realiseerd men zich niet, of kan men niks schelen.

Amice

Het kan ze A niets schelen want buitenlanders zijn nu eenmaal hun klanten niet en B als er dan over dat soort logementen gesproken wordt op Tripadvisor dan zijn het Pinoys en die hemelen elkander wel op.

Proud to be Filipino, toch.

Ze kennen overigens de inpact wel maar dat blijft denk ik beperkt tot zaken die daar baat bij hebben.
Zo had ik een ervaring met een massage salon die ik qua masage toch hoog schatte,maar ze begonnen te knoeien met openingstijden(het personeel dan), filipino is nu eenmaal undiciplined.

De bedrijfsleiding die het op tripadvisor las nam het echter wel serieus, en heeft de zaak bijgestuurd.  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Had je gelijk een negatieve recentie op T  A geplaats dan  over je massagesalon , Amice  ?   :lachen:


  Nou wat ook nog wel eens wil helpen als een pinoy eiegenaar eens een kijkje in buitenland  neemt.  Ik kom bij Duchess  pension al meer dan 10 jaar over de vloer, en vroeger was het niet zo proper.   De eigenaressen maakte toen eens een tripje naar  Singapore en Hongkong  en toen heb ze waarschijnlijk het licht gezien,   :biggrinn:    kreeg ze denk ik in de gaten dat het ook anders kan, schoon dus.  Want sindsdien is het aanmerkelijk verbeterd.