Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: Dreamer1975 op maandag 18 april 2011, 20:56:50
Wel laat ik het zo stellen,er is geen armoede in haar familie........ Vader altijd in het buitenland gewerkt,moeder altijd op ambassade gewerkt,zelf heeft ze heel goed verdiend in indonesie en haar zus en schoonbroer werken beiden in de bank.
Ouders zijn zeer conservatief en aan geld is er ginds geen gebrek.
Waarom dan niet daar logeren ?
1 Ik moet eerst goedgekeurd worden door de ouders,beetje van de oude stempel....
2 Er is niet echt plaats.Zus en haar man wonen thuis met klein kindje.Haar broer heeft zijn eigen kamer,de meid heeft haar eigen kamer,de ouders hun eigen kamer,enz...... Meteen bij haar slapen zou dus niet goedkomen,zie punt 1  :biggrinn:

Dus nee,er is geen schande en geen armoede of wat dan ook,gewoon oude stempel en die willen eerst "de indringer" eens keuren  :biggrinn:


Dreamer, je gaat de familie van je vriendin voor de eerste keer ontmoeten. Is het ook de eerste keer dat je je vriendin gaat ontmoeten, of heb je haar reeds eerder al ontmoet?
Rich de Nederbelg.

Dreamer1975

Heb haar reeds 2x ontmoet in indonesie waar ze werkt als psychologe in een priveschool.Nu in juni keert ze huiswaarts en stopt ze ginder in jakarta.

gosternokke

Citaat van: Dreamer1975 op maandag 18 april 2011, 06:12:28
Weet er soms iemand een goed/goedkoop hotelletje nabij robinson metro east in marikina city ? Ik ga eind juni naar ginder om voor de eerste keer de familie van mijn vriendin te ontmoeten en ik had ondertussen het Mariposa budget hotel gevonden en dat blijkt vlakbij haar huis te zijn,maar mag er niet verblijven van haar ........ reden : het is een rendez-vous plaats waar je blijkbaar de kamer ook per uur kan huren  :biggrinn:
Haar zus ging dan eens kijken voor een hotel in de buurt,maar wou hier ondertussen ook eens mijn licht opsteken of iemand iets wist.Ondertussen had ik ook het Granpolo hotel gevonden aan de marcos hwy,maar verder geen foto's of info te vinden over dit hotel.
Ik keek ook reeds eens naar dat gohotel dat hier werd vernoemd,maar blijkbaar kan je niet langer dan 10 nachten blijven .....  :ikkeniebegrijp:
Alvast bedankt ;-)

Moeilijk , om op internet een goedkoop hotel in Marikina te vinden.  Kun je beter aan je vriendin over laten om ter plekke iets te zoeken daar.   En dan om te beginnen eerst een paar dagen in het gohotel verblijven, en ondertussen kun je de accomodatie die je vriendin gevonden heeft , bekijken of daar wat geschikts voor je bij zit.

gosternokke

Volgende dan weer maar : Ancestors hotel in Mandaucity, Metrocebu, kamers vanaf 700 peso

              http://ancestors.ph/lodging/rates.php

gosternokke

Volgende maar weer: Lola      Itanng Pension in   Puerto Princesa, Palawan, kamers vanaf 800 peso

                      http://www.lolaitang.com/index.html

Rich

Citaat van: gosternokke op vrijdag  6 mei 2011, 14:43:33
Volgende maar weer: Lola      Itanng Pension in   Puerto Princesa, Palawan, kamers vanaf 800 peso

                      http://www.lolaitang.com/index.html


Mmmm goeie link  :thumb: . Allemaal overigens.

Ik ben van plan om in juli, aug een paar dagen naar Palawan te gaan dus  was al wat aan het zoeken.
Rich de Nederbelg.

Baliw-katok

#156
We hebben het hier al dikwijls gehad over GoHotels Cybergate Plaza Mandaluyong.  Hier enkele foto's :























Prijs : 888 P per nacht (double room)
Service : uitstekend
Airport transport : 400 P voor VAN naar NAIA
Ontbijt in Tokyo Café : 180 P / pp of 138 P / pp via internet booking
Minpunten : eten op kamer niet toegestaan (wel in de lobby) en niks te beleven in de directe omgeving (tenzij de Robinsons Mall), geen venster in de kamer
Pluspunten : zéér goede prijs/kwaliteit, dicht bij MRT (tussen Guadalupe en Boni Stations), vriendelijk en behulpzaam personeel

gosternokke

@  baliw-katok,   dank voor de foto,s van gohotel.   :thumb:   Ziet er allemaal piekfijn uit, wel hoge penalties voor roken en-of eten  op de kamer  :negatief:   Wat betreft dat roken kan ik nog wel begrijpen, gezien het kamers zonder ramen zijn , worden het door te roken al gauw stinkhokken.

Baliw-katok

#158
Ontbijt in Tokyo Café voor 138 P (via internet) of 180 P (ter plaatse) , keuze uit (personen niet inbegrepen  :biggrinn: ) :

Go Pinoy


Go Fish


Go Healthy


Go West


het café


we had a great time there

Digos


Wat beteft gohotel kwestie prijs, ligging ziet er goed en in orde uit  :thumb:

Maar een room zonder vensters zie ik niet zitten, maar dat is persoonlijke smaak.

We betalen meestal 1000 peso meer voor een kamer met raam en er kan gerookt en gegeten worden.

Wat ik er uit versta is dat ze niet echt op de filippino's mikken als clienteel.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT