Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic

koy

Mij maakt het absoluut niet uit in welke vorm het gegoten wordt, alleen is iedereen het erover eens dat het momenteel niet overzichtelijk meer is, maar tegelijkertijd wel nuttige info van diverse leden.
Het lijkt me ook best dat het in een database komt te staan en als iedereen het makkelijk kan consulteren en ook makkelijk data kan toevoegen.
Ik heb goede kennis van excel en word, maar een database heb ik nog niet gemaakt.

JorisVV het staat je vrij om een voorstel te doen dat werkbaar is. Ik denk dat we dan wel mensen kunnen vinden die hieraan willen meewerken.

grtjs, koy.
leven en laten leven...

vvjoris

Citaat van: koy op dinsdag  7 augustus 2012, 12:34:59
Mij maakt het absoluut niet uit in welke vorm het gegoten wordt, alleen is iedereen het erover eens dat het momenteel niet overzichtelijk meer is, maar tegelijkertijd wel nuttige info van diverse leden.
Het lijkt me ook best dat het in een database komt te staan en als iedereen het makkelijk kan consulteren en ook makkelijk data kan toevoegen.
Ik heb goede kennis van excel en word, maar een database heb ik nog niet gemaakt.

JorisVV het staat je vrij om een voorstel te doen dat werkbaar is. Ik denk dat we dan wel mensen kunnen vinden die hieraan willen meewerken.

grtjs, koy.

100 % akkoord

zie post van daarjuist, maak gerust klaar in excel, ik doe dan wel het nodige, maar ik moet natuurlijk eerst weten van admin als het mogelijk is op de forum-server
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Baliw-katok

We hebben idd meer overzicht nodig, want nu een hotel opzoeken in de vele pagina's is een monnikenwerk.

Zo weet ik bijvoorbeeld niet als deze hier al vermeld stond ? Bruno heeft hier oa gelogeerd, maar ik heb nu een website gevonden.

In El Nido (Palawan) http://bulskamp-inn.webs.com/
prijzen vanaf 1000 pesos

robert van dijck

Citaat van: vvjoris op dinsdag  7 augustus 2012, 10:28:57
Citaat van: robert van dijck op dinsdag  7 augustus 2012, 10:22:13
Koy

Je kunt toch ook een word document maken en met tabellen werken, is dat niet gemakkelijker?

Robert

Robert, zowel in dit topic als in andere op dit forum is er al sprake van ongeveer 300 hotels/resorts/appartementen. Hoe ga je dat nu in een word document updaten? Word is een text editor, Excel een rekenblad, Access een database. Access on line zetten is ingewikkeld, MySQL is gratis en meer dan voldoende performant voor dit soort van mini-database. Ik ben gewoon van met miljoenen records om te gaan ...

Ik wist niet dat het er zoveel waren, in dit geval heb je gelijk, ik weet echter niet om te gaan met MySQL.

Robert

Mawibata


Ik heb een voorbeeld gekregen van koy, en filters geplaatst

op de link gaan staan, rechtermuisknop en selecteren :  Link opslaan    http://www.telecards.be/forum/docs/Lijst%20Hotels%20Forum.xlsx

Dan kan je het voorbeeld eens bekijken.

Nadien kunnen we dan eens zien of we die excel file hier op het forum kunnen zichtbaar maken zonder te moeten downloaden.


Bovenaan de lijst staan filters, op het knopje met de pijl klikken. Nu staat er nog niet veel in natuurlijk.



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

vvjoris

Citaat van: gosternokke op dinsdag  7 augustus 2012, 12:26:56
Nog even op andere filippijnen forums gekeken hoe die nou hun hotel database hebben gedaan.

De duitsers doen het op deze manier.

   http://www.philippinenforum.net/board6-fragen-und-antworten/board8-hotel-resort-unterkunft/24833-hotels-in-manila/


  En of dat dan een goede/ slechte /makkelijke /moeilijke   manier is  laat ik graag aan de deskundigen onder ons over.

We kunnen de info van de duitsers alvast ook gebruiken, maar Koy heeft 'uitgebreidere' informatie, dus voor een aantal hotels vragen we misschien de leden om aan te vullen?

@Koy, xls niet mailen naar e-mail die je hebt van mij, ben paswoord kwijt, kan er zelf niet meer aan, ik stuur je nieuwe e-mail in pm
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: Mawibata op dinsdag  7 augustus 2012, 18:37:13
 http://www.telecards.be/forum/docs/Lijst%20Hotels%20Forum.xlsx



Dat is perfect zo, als het later in MySQL moet opgeslagen worden. Je krijgt dan een soort mini-website met 1 pagina, waarachter de MySQL database zit, die je dan kan raadplegen. Misschien wat technisch, maar ik geef even mee: de webpagina is HTML, de db wordt aangesproken met PHP. Er kunnen eventueel allerlei toeters en bellen aan toegevoegd worden, zoekfuncties, links, verslagen van bezoeken, ook bvb links naar topics/postings die iets zeggen over verblijf in hotels of resort.

Dee gegevens ter beschikking stellen gaat snel, maar die toeters en bellen zullen wat langer duren.

De excel is xlsx, dus wie nog een oudere versie heeft kan dat niet openen, mss beter opslaan als xls (Excel 97 - 2003)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Lijst, aangevuld met 35 hotels van het Duitse Forum, en de hotels waar ik al
geweest ben, en enkele kolommetjes toegevoegd, is naar Koy doorgestuurd.

De andere hotels van het Duitse Forum zijn er ook in een aparte sheet bijgevoegd, maar moeten nog 'bewerkt' worden.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Mawibata

Citaat van: vvjoris op woensdag  8 augustus 2012, 00:39:18


De excel is xlsx, dus wie nog een oudere versie heeft kan dat niet openen, mss beter opslaan als xls (Excel 97 - 2003)


Koris, kopt niet,   :ikkeniebegrijp:    :ikkeniebegrijp:

ik heb de lijst bewerkt met Excel 97 - 2003 en terug opgeslagen.

Koy had per regio een apart tabblad, ik heb deze samengevoegd in een enkel blad, en dan een kolom Regio bijgemaakt.

:hoedjeaf:
WiLLy
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

vvjoris

Citaat van: Mawibata op woensdag  8 augustus 2012, 07:59:38
Citaat van: vvjoris op woensdag  8 augustus 2012, 00:39:18


De excel is xlsx, dus wie nog een oudere versie heeft kan dat niet openen, mss beter opslaan als xls (Excel 97 - 2003)


Koris, kopt niet,   :ikkeniebegrijp:    :ikkeniebegrijp:

ik heb de lijst bewerkt met Excel 97 - 2003 en terug opgeslagen.

Koy had per regio een apart tabblad, ik heb deze samengevoegd in een enkel blad, en dan een kolom Regio bijgemaakt.

:hoedjeaf:
WiLLy

???

Citaat van: Mawibata op dinsdag  7 augustus 2012, 18:37:13

 Link opslaan    http://www.telecards.be/forum/docs/Lijst%20Hotels%20Forum.xlsx


extensie .xlsx is office 2010, of ik moet me wel heel erg vergissen

idd best geen tabbladen, anders moeten die ofwel 'gemerged' worden als het in MySQL komt, ofwel heb je per regio een 'table' wat het zoekwerk zou bemoeilijken

NB Op het Duitse forum staan hotellijsten van andere gebieden zoals Visayas, Palawan, etc ook, en de prijsinfo lijkt alleszijns up to date
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.