Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: koy op vrijdag 21 september 2012, 20:02:54
Mijn ervaring in Express Inn te Lapu Lapu Cebu; 880p/night (niet nodig om op voorhand te boeken)

heel vriendelijk personeel, discreet en behulpzaam om bv een taxi te roepen,
kamers heel proper en sober maar mooi ingericht, dubbel bed of twin beds,
airco, flat screen tv, regendouche (leuk met 2...) en unlimited airco,

1 negatief punt: het incl. ontbijt is shit

grtj koy


Dit is gewoon een duidelijke post met info waar we wat aan hebben, niet meer en niet minder. En dat heeft er niets mee te maken of iemand nu kuripot is ja of neen.

Wij maakten iets gelijkaardigs mee in Bohol. Bohol Casa Nino Beach Resort, een goeie 2000 peso per kamer per nacht en het is een nieuw hotel. Ontbijt inbegrepen.
Ik vind het nog steeds jammer dat ik er geen foto van genomen heb, maar dat "ontbijt" was werkelijk om je rot te lachen, ja ook mijn vrouw moest er om lachen.

Stel je even voor. Eén gebakken eitje en één sneetje brood in twee gesneden, en elk een half sneetje en dat was het. Oh ja en koffie, nou ja koffie  :kotsen:

Dus voor mijn part is zo'n ontbijt inbegrepen gewoon een lokkertje. Ik verwacht eigenlijk ook niet meer, en we zijn elke dag ergens anders gaan ontbijten. No problem.
Boek ik een hotel voor 5000 peso met ontbijt in, dan is het verwachtingspatroon gewoon heel anders, en dan verwacht ik minstens een normaal ontbijt.

En verder,...luxe, wat is luxe ?  We zijn hier met heel wat leden en ieder vult dat in op zijn eigen manier. Voor mij was luxe 20 jaar geleden het Manila hotel, Sheraton, en Western Plaza toen.  Nu is een appartementje waar ik zelf af en toe kan koken evenveel luxe als voorheen.
Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag 22 september 2012, 10:47:33

Het is me eigenlijk niet duidelijk wat vvjoris met medewerking bedoelt.

Koy had in zijn post gevraagd aan de leden om een en ander door te sturen (naar Mawibata), behalve hijzelf en ikzelf heeft er niemand iets gestuurd.

Het was de bedoeling om het werk om alle info in dit topic een beetje te structureren te verdelen

Citaat van: koy op dinsdag  7 augustus 2012, 08:02:49

Aanvullen is makkelijk, input doen van 33 pagina's niet zo snel, vandaar dat we het werk wat moeten verdelen en als we een 10-tal mensen vinden is dat in no-time gefixt. Ik wil natuurlijk al meedoen, wie doet nog mee?


Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

westhoek

Citaat van: koy op vrijdag 21 september 2012, 20:02:54
Mijn ervaring in Express Inn te Lapu Lapu Cebu; 880p/night (niet nodig om op voorhand te boeken)

heel vriendelijk personeel, discreet en behulpzaam om bv een taxi te roepen,
kamers heel proper en sober maar mooi ingericht, dubbel bed of twin beds,
airco, flat screen tv, regendouche (leuk met 2...) en unlimited airco,

1 negatief punt: het incl. ontbijt is shit

grtj koy
Bedankt Koy,
Dit is relevante info.

Amice

Citaat van: vvjoris op zaterdag 22 september 2012, 12:08:03
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag 22 september 2012, 10:47:33

Het is me eigenlijk niet duidelijk wat vvjoris met medewerking bedoelt.

Koy had in zijn post gevraagd aan de leden om een en ander door te sturen (naar Mawibata), behalve hijzelf en ikzelf heeft er niemand iets gestuurd.

Het was de bedoeling om het werk om alle info in dit topic een beetje te structureren te verdelen

Citaat van: koy op dinsdag  7 augustus 2012, 08:02:49

Aanvullen is makkelijk, input doen van 33 pagina's niet zo snel, vandaar dat we het werk wat moeten verdelen en als we een 10-tal mensen vinden is dat in no-time gefixt. Ik wil natuurlijk al meedoen, wie doet nog mee?



Tja ik vraag me dan af of het afmaken van dat werk dan werkelijk afhangt van de mededinging van andere leden?
Als je iets wilt wat goed lijkt en er 3 leden actief zijn, waarom dan niet het werk gewoon met z'n drieen afmaken?

Niet iedereen is in de positie of heeft de kennis om dat te doen lijkt me  :weetikniet:

Het excuus dat andere leden zich niet melden, vind ik dan ook zwak.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Citaat van: Amice op zaterdag 22 september 2012, 13:11:57
Citaat van: vvjoris op zaterdag 22 september 2012, 12:08:03
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag 22 september 2012, 10:47:33

Het is me eigenlijk niet duidelijk wat vvjoris met medewerking bedoelt.

Koy had in zijn post gevraagd aan de leden om een en ander door te sturen (naar Mawibata), behalve hijzelf en ikzelf heeft er niemand iets gestuurd.

Het was de bedoeling om het werk om alle info in dit topic een beetje te structureren te verdelen

Citaat van: koy op dinsdag  7 augustus 2012, 08:02:49

Aanvullen is makkelijk, input doen van 33 pagina's niet zo snel, vandaar dat we het werk wat moeten verdelen en als we een 10-tal mensen vinden is dat in no-time gefixt. Ik wil natuurlijk al meedoen, wie doet nog mee?



...waarom dan niet het werk gewoon met z'n drieen afmaken?

Niet iedereen is in de positie of heeft de kennis om dat te doen lijkt me  :weetikniet:


Niet iedereen heeft de technische kennis om dit 'af te werken' maar dat is het probleem niet, dat zal ik wel tussendoor doen, het enige wat gevraagd wordt is info in een excel door te sturen ....

Mawitbata coördineert, ik en Koy hebben al een stuk gedaan, Koy vraagt net of er een beetje info van andere leden kan komen ook .... zodat we die hebben zonder heel het forum te moeten doorbladeren....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

hansy66

Citaat van: gosternokke op zaterdag 22 september 2012, 07:42:32
@  hansy66,    Nou dan ga ik toch liever 5 keer per jaar met beperkt budget ,dan 1 keer met alle luxe    :jajaja:

No hard feeling, iedereen zijn keuze. Live and let live is m'n motto  :hoedjeaf:

robert van dijck

Citaat van: vvjoris op zaterdag 22 september 2012, 04:56:56
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 21 september 2012, 23:56:33
Wat inderdaad belangrijk is dat je lelijk op je bek kunt gaan met VANAF-prijzen, ik stel b.v. prijs op airco en een eigen plee en dat kost alweer meer.....

Bedoeling is dat er een database komt met concrete - waar mogelijk iets meer uitgebreide - info, Koy nam daartoe het initiatief, en ik stelde voor de info te consolideren en er de forumleden op een gebruiksvriendelijke manier toegang toe tegeven. Blijkbaar komt er echter van de forumleden niet erg veel medewerking, toen ik aan admin vroeg of er nog iets was binnengekomen was het antwoord 'niks meer gehoord' ....

Als je je op dit moment iets herinnert ivm dit topic, en je wil het betreffende logement zoeken, moet je door de 417 posts in dit topic scrollen ....

Ik zit met ongeduld te wachten op de database, spijtig genoeg ken ik te weinig van werken met computer anders zou ik al lang aan het helpen zijn.

dolfijn76

Mij lijkt het toch beter dat 1 persoon dit doet. Je kan het zo doen als waar is je woonplaats in de Filippijnen. 1 iemand maakt een lijst aan op het forum en als een forumlid info heeft over een hotel dat er nog niet bijstaat of dat recentelijk veranderd is kopieer je de lijst en vul je bij aan. Zo kan je op blz 100 zitten maar moet je enkel die lijst volgen. Zo wordt het toch op andere fora gedaan waar ik zit.  Ik zal seffens eens zien of ik er de tijd voor heb, maar beloof niets! En willen jullie het aanpassen mij goed




vvjoris

Citaat van: dolfijn76 op zondag 23 september 2012, 11:00:22
Mij lijkt het toch beter dat 1 persoon dit doet. Je kan het zo doen als waar is je woonplaats in de Filippijnen. 1 iemand maakt een lijst aan op het forum en als een forumlid info heeft over een hotel dat er nog niet bijstaat of dat recentelijk veranderd is kopieer je de lijst en vul je bij aan. Zo kan je op blz 100 zitten maar moet je enkel die lijst volgen. Zo wordt het toch op andere fora gedaan waar ik zit.  Ik zal seffens eens zien of ik er de tijd voor heb, maar beloof niets! En willen jullie het aanpassen mij goed





Ik zal iets opzetten waar iedereen kan aanvullen/updaten.

Hou er rekening mee dat ik daar niet full time mee kan bezig zijn é, dus ik zal een basis maken en daar dan fure à mesure aan verder werken.

Heb snel e-mail adres voor dit 'project' gemaakt: lodgingin@asia.com (spijtig....philippines.com kon ik niet vastkrijgen.....)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

dolfijn76

Ging net een verzameling noteren van de hotels. Ik was geraakt tem blz 14. Maar ging dit rechtstreeks hierin tikken. Zal nog even geduld hebben. Of moet ik het naar jou doorsturen vvjoris?