Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

voor eerste maal naar manilla

Gestart door apollo, vrijdag 31 december 2010, 00:01:03

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: opinie op vrijdag 31 december 2010, 21:38:27
Dat het veiliger is dan een boerendorp hier? :denk:

Een boeren dorp hier niet denk ik. Die zijn relatief veiliger dan Manilla, maar als je de boeren gehuchten in de Phils bedoelt:

Ik heb een jaar in Quezon City gewoond, en me daar relatiever veiliger gevoeld dan wanneer we naar de Provincie gingen. Met z'n tweeën op de motor over de bergwegen met de verlaten haarspeld bochten tussen de gehuchten is de kans op een overval toch veel groter.
Op de weg tussen Biliran en waar de boerderij van mijn schoonouders is, zijn er vele van deze verlaten haarspeldbochten. Nu is alles verhard met beton, maar in 2007 en 2008 waren deze bochten onverhard waardoor je dus genoodzaakt was om vaart te minderen. En dat was bekent bij de lokalen, die dus regelmatig mensen overvielen. Voornamelijk buitenlanders. Vluchtwegen bergafwaards het woud in waren goed bekent bij de lokalen. Tatay waarschuwde mij altijd, en kon feilloos opsommen wanneer er overvallen waren geweest. Gelukkig zijn we bespaart geweest.

Als ik op de boerderij was droeg Tatay dan ook altijd een mes of pistool.

Dan voelde ik me toch veiliger in de Barangay in QC.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Veilig, gevaarlijk, te mijden ????
Zoals in elk land zijn er buurten die ge beter mijdt. Same als in den Belgique.
Als ge ergens voor de eerste keer komt, hebt ge een betrouwbare " gids " nodig.
Ik heb ook uuuuuuuuuren in Makati alleen rond gelopen, zonder ook maar 1 probleem te zijn tegengekomen.
Vuistregel blijft inderdaad ( ook in Antwerpen op sommige locaties ) : Daag niet uit, loop niet te pronken. DAT is om problemen VRAGEN.
Je dure SLR camera laat je het best thuis, en opteer voor een ( goede ) goedkope compact camera ( maandag zijn het Solden ! )
Aan goud en andere sieraden heb je geen ruk ginder.
Een dure horloge geeft je enkel maar frustraties, daar deze meestal juist loopt en ze ginder toch blijkbaar de klok  nooit hebben leren lezen.
Betaal als het kan met een briefje van PHP 50, ipv PHP 1000, indien het kan met " klein " geld.
Geef geen astronomische fooien
Maak je niet boos
Discussier niet met de Politie
Vermijd " lieve " dames ( en kinderen ) in de straten.

Ik denk dat deze regels kunnen aangevuld worden door andere leden.
Hou deze in het achterhoofd en je gaat met een gerust gemoed je vakantie kunnen doorbrengen

:atyourservice:

Rich

Citaat van: stip66 op zaterdag  1 januari 2011, 12:39:25
Veilig, gevaarlijk, te mijden ????
Zoals in elk land zijn er buurten die ge beter mijdt. Same als in den Belgique.
Als ge ergens voor de eerste keer komt, hebt ge een betrouwbare " gids " nodig.
Ik heb ook uuuuuuuuuren in Makati alleen rond gelopen, zonder ook maar 1 probleem te zijn tegengekomen.
Vuistregel blijft inderdaad ( ook in Antwerpen op sommige locaties ) : Daag niet uit, loop niet te pronken. DAT is om problemen VRAGEN.
Je dure SLR camera laat je het best thuis, en opteer voor een ( goede ) goedkope compact camera ( maandag zijn het Solden ! )
Aan goud en andere sieraden heb je geen ruk ginder.
Een dure horloge geeft je enkel maar frustraties, daar deze meestal juist loopt en ze ginder toch blijkbaar de klok  nooit hebben leren lezen.
Betaal als het kan met een briefje van PHP 50, ipv PHP 1000, indien het kan met " klein " geld.
Geef geen astronomische fooien
Maak je niet boos
Discussier niet met de Politie
Vermijd " lieve " dames ( en kinderen ) in de straten.

Ik denk dat deze regels kunnen aangevuld worden door andere leden.
Hou deze in het achterhoofd en je gaat met een gerust gemoed je vakantie kunnen doorbrengen

:atyourservice:


En vooral...........toon respect voor de mensen daar, en kijk niet op ze neer.
Rich de Nederbelg.

boomerang

Citaat van: Rich op zaterdag  1 januari 2011, 14:15:12
Citaat van: stip66 op zaterdag  1 januari 2011, 12:39:25
Veilig, gevaarlijk, te mijden ????
Zoals in elk land zijn er buurten die ge beter mijdt. Same als in den Belgique.
Als ge ergens voor de eerste keer komt, hebt ge een betrouwbare " gids " nodig.
Ik heb ook uuuuuuuuuren in Makati alleen rond gelopen, zonder ook maar 1 probleem te zijn tegengekomen.
Vuistregel blijft inderdaad ( ook in Antwerpen op sommige locaties ) : Daag niet uit, loop niet te pronken. DAT is om problemen VRAGEN.
Je dure SLR camera laat je het best thuis, en opteer voor een ( goede ) goedkope compact camera ( maandag zijn het Solden ! )
Aan goud en andere sieraden heb je geen ruk ginder.
Een dure horloge geeft je enkel maar frustraties, daar deze meestal juist loopt en ze ginder toch blijkbaar de klok  nooit hebben leren lezen.
Betaal als het kan met een briefje van PHP 50, ipv PHP 1000, indien het kan met " klein " geld.
Geef geen astronomische fooien
Maak je niet boos
Discussier niet met de Politie
Vermijd " lieve " dames ( en kinderen ) in de straten.

Ik denk dat deze regels kunnen aangevuld worden door andere leden.
Hou deze in het achterhoofd en je gaat met een gerust gemoed je vakantie kunnen doorbrengen

:atyourservice:


En vooral...........toon respect voor de mensen daar, en kijk niet op ze neer.


Dat zal dan wel niet meevallen  :ikkeniebegrijp: want ze zijn gemiddeld veel kleiner dan wij Europeanen.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

apollo

bedankt allemaal voor jullie bijdrage en de goede raad.

@phille tevens bedankt voor de info uitstap naar puerto galera. lijkt mij een reuzegoed idee en inderdaad mijn vriendin werkt op dit ogenblik niet meer en kan dus netjes mee,dat is dan ook weeral meegenomen.


apollo :belgiesmiley: :thumb:

apollo

Beste forumleden,

Ik ben net terug van mijn bezoek aan Manilla en moet eerlijk toegeven dat ik mij daar heerlijk thuis gevoeld heb  :welcome: Ik vertel er wel eerlijkheidshalve aan toe dat ik door mijn vriendin werd afgehaald aan de airport want zonder dat je het weet kan het daar al wel foutlopen als je buiten komt. Ik heb mij geen minuut onveilig gevoeld en vertoefde enkele dagen in go hotel dat ik aan ieder kan aanraden en betaalbaar is. Gelegen langs de EDSA aan robinson mall. Heb nadien een uitstap gemaakt naar puerto galera langs batangas en de oversteek om. Scooter gehuurd en lekker rondgereden in de zalige zon. Het is mij zo bevallen en mijn vriendin ook  :lachen: dat ik overweeg om naar het einde van dit jaar toe terug te keren.  :ikkeniebegrijp: :applaus:
aan allen die enige bijdrage op dit forum deden alvast een bedanking voor de goede raad en info. :thumb:

eens op de filippijnen geweest heb je het zwaar te pakken nog maar te zwijgen over die mooie vriendin  :biggrinn:

Rich

Fijn dat het zo is meegevallen Apollo  :thumb:  Mooie foto's gemaakt daar?
Rich de Nederbelg.

Baliw-katok

Citaat van: apollo op zondag 20 maart 2011, 00:10:02
eens op de filippijnen geweest heb je het zwaar te pakken nog maar te zwijgen over die mooie vriendin  :biggrinn:

Volledig mee akkoord Apollo ! Die Pinoy microbe laat je nooit meer los ... en die mooie vriendin hopelijk ook niet   :lachen:

Citaat van: apollo op zondag 20 maart 2011, 00:10:02
Ik heb mij geen minuut onveilig gevoeld en vertoefde enkele dagen in go hotel dat ik aan ieder kan aanraden en betaalbaar is. Gelegen langs de EDSA aan robinson mall.

Ben blij dit te lezen. Ik heb er voor volgende maand 3 dagen geboekt  :thumb:


Mawibata

Citaat van: apollo op zondag 20 maart 2011, 00:10:02
Beste forumleden,

Ik ben net terug van mijn bezoek aan Manilla en moet eerlijk toegeven dat ik mij daar heerlijk thuis gevoeld heb  :welcome: Ik vertel er wel eerlijkheidshalve aan toe dat ik door mijn vriendin werd afgehaald aan de airport want zonder dat je het weet kan het daar al wel foutlopen als je buiten komt. Ik heb mij geen minuut onveilig gevoeld en vertoefde enkele dagen in go hotel dat ik aan ieder kan aanraden en betaalbaar is. Gelegen langs de EDSA aan robinson mall. Heb nadien een uitstap gemaakt naar puerto galera langs batangas en de oversteek om. Scooter gehuurd en lekker rondgereden in de zalige zon. Het is mij zo bevallen en mijn vriendin ook  :lachen: dat ik overweeg om naar het einde van dit jaar toe terug te keren.  :ikkeniebegrijp: :applaus:
aan allen die enige bijdrage op dit forum deden alvast een bedanking voor de goede raad en info. :thumb:

eens op de filippijnen geweest heb je het zwaar te pakken nog maar te zwijgen over die mooie vriendin  :biggrinn:





Citaat van: Rich op zondag 20 maart 2011, 00:23:27
Fijn dat het zo is meegevallen Apollo  :thumb:  Mooie foto's gemaakt daar?



@ Rich : Ik heb je door,  snoeper    :jajaja:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

viveke

Goede morgen allemaal,
Ben ook terug van de filipijnen,was ook de eerste keer,
Het is ook een zeer mooie reis geweest,om nooit te vergeten,en zoals ik lees,,,,
Wij hebben de microbe ook te pakken,
Wij zouden eindjaars daar willen vieren,maar de tickets zijn vreselijk duur,ik zie wel,
Wij verbleven in het Eurotel,rechtover Robbinson,simpel maar goed,wij waren daar juist voor te slapen,
Wij zijn naar cocobeach geweest voor enkele dagen,zeer mooi,en ook naar Puerto Galero,
Trouwens zeer lekker eten en bier,nu terug in het belgielandje pfffffffffffff,hihihi
Groeten allemaal van Viveke xx
viveke