Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

voor eerste maal naar manilla

Gestart door apollo, vrijdag 31 december 2010, 00:01:03

Vorige topic - Volgende topic

apollo

Beste forumvrienden,

Begin 2011 zou ik naar manilla vertrekken. Ik heb al wel wat continenten aangedaan maar azie is mijn eerste maal.
Nu zou ik willen vragen of het in de stad echt zo gevaarlijk is als ik er van hoor vertellen en dat je er als europeaan ergens kan logeren in een hotel,zonder overvallen te worden.
Misschien klink dit pessimistisch,maar dit heb ik ,,van horen zeggen,, vandaar mijn vraag als leek.

apollo

Amice

 :welcome: apollo

Het grootste gevaar ben je zelf door niet goed voorbereid op reis te gaan en aldus te weten wat je te wachten staat en welke hotels en gebieden men moet vermijden.

Op het forum staat inmiddels informatie genoeg daarover, en vragen staat vrij, daar is dit forum voor bedoeld.

Hotels zijn afhankelijk van het beschikbare budget voldoende beschikbaar in de gangbare prijsklassen.
Helaas dient vermeldt te worden dat onwetende toeristen een beter doelwit zijn dan diegene die al iets meer weten van de cultuur en de truukjes die ze hier kennen om je te belazeren.

Een paar woorden tagalog kan vaak wonderen doen om daaraan te ontsnappen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Deep Throat

Als je al meer gereisd in Zuid- en Midden Amerika zijn de Filipijnen zeker niet gevaarlijker dan andere en ik durf de vergelijking aan dat Manila zelfs peaceful is in vergelijking met Caracas en Cali om maar een paar voorbeelden te noemen.
Neem de normale veiligheidsaspecten in acht, loop er sjofel bij zonder dure dingen als horloges en zo, vermijdt de slechte wijken als Tondo, neem middenklasse hotels, kortom, ik neem niet aan dat je een spaanse zontoerist bent, want dan moet je nog in opleiding.

Maar er zijn forumleden die voordat ze in de Filipijnen kwamen nog nooit buiten Europa waren geweest en die hebben het toch allemaal overleefd, dus laten we het niet zwaarder maken dan het is.

Luke

Citaat van: apollo op vrijdag 31 december 2010, 00:01:03
Beste forumvrienden,

Begin 2011 zou ik naar manilla vertrekken. Ik heb al wel wat continenten aangedaan maar azie is mijn eerste maal.
Nu zou ik willen vragen of het in de stad echt zo gevaarlijk is als ik er van hoor vertellen en dat je er als europeaan ergens kan logeren in een hotel,zonder overvallen te worden.
Misschien klink dit pessimistisch,maar dit heb ik ,,van horen zeggen,, vandaar mijn vraag als leek.

apollo


Halloo Apollo! What is de bedoeling van je bezoek? Louter toeristisch? of internetliefje(s) bezoeken?
Zoals al geschreven, probeer zo onopvallend mogelijk te doen. Laat alle juwelen maar thuis, daar ben je niks aan hier. Laat je niet omlullen op straat door onbekenden (con-men). Na een paar dagen zal het wel duidelijk worden waar je moet op letten.
Metro Manila is een verzameling van 17 steden groot en klein. Dus een vrij uitgestrekt gebied.
http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_Manila



Phille

Citaat van: apollo op vrijdag 31 december 2010, 00:01:03
Beste forumvrienden,

Begin 2011 zou ik naar manilla vertrekken. Ik heb al wel wat continenten aangedaan maar azie is mijn eerste maal.
Nu zou ik willen vragen of het in de stad echt zo gevaarlijk is als ik er van hoor vertellen en dat je er als europeaan ergens kan logeren in een hotel,zonder overvallen te worden.
Misschien klink dit pessimistisch,maar dit heb ik ,,van horen zeggen,, vandaar mijn vraag als leek.

apollo


Hey Apollo, heb je al een idee in welk deel van Manila je zou willen verblijven, want als men over Manila spreekt dan bedoelt men meestal Metro Manila, (beetje te vergelijken dat met het verschil tussen Brussel en het Brussels gewest). Ermita, Pasig, Makati zijn naar mijn gevoel veilig, in Quezon City bijvoorbeeld voelde ik mij al iets minder op mijn gemak.

Misschien kan je ons ook laten weten met welk doel je gaat en voor hoelang je daar zou willen verblijven. Persoonlijk verblijf ik niet in Manila als het niet moet, ik vind er maar niks aan, te druk, te vervuild en niet bijzonder veel te zien, zeker niet als je daar een paar weken verblijft, heb je alles al wel snel gezien. Er zijn veel mooiere, rustigere plaatsen in de Phils, mijn voorkeur gaat uit naar de strand en zee.

Groetjes
Phille


apollo

bedankt voor de reacties,

Mijn bedoeling is om kennis te gaan maken met mijn filipina die verblijft in Angono. De vraag die ik me stel is inderdaad of het zowat haalbaar is om van hier uit andere gebieden te bezoeken rekening houdende met het budget.
Ik heb ook geen flauw idee momenteel,,vandaar dit prikbord dacht ik,, wat ik als extra budget nodig heb. Ik hoef geen all in en ook geen 5 sterrenhotels. Als ik maar wat te eten heb aan een democratische prijs zoveel te beter.
Afhankelijk van het bijkomende budget kan ik dan overwegen 2 weken te verblijven.
Je moet roeien met de riemen die je hebt.


apollo

Phille

Citaat van: apollo op vrijdag 31 december 2010, 13:35:28
bedankt voor de reacties,

Mijn bedoeling is om kennis te gaan maken met mijn filipina die verblijft in Angono. De vraag die ik me stel is inderdaad of het zowat haalbaar is om van hier uit andere gebieden te bezoeken rekening houdende met het budget.
Ik heb ook geen flauw idee momenteel,,vandaar dit prikbord dacht ik,, wat ik als extra budget nodig heb. Ik hoef geen all in en ook geen 5 sterrenhotels. Als ik maar wat te eten heb aan een democratische prijs zoveel te beter.
Afhankelijk van het bijkomende budget kan ik dan overwegen 2 weken te verblijven.
Je moet roeien met de riemen die je hebt.

apollo

Hoeveel is je budget Apollo? Als je dat wilt kenbaar maken uiteraard he, aan wat had je gedacht uit te geven?

Werkt je vriendin? Kan ze met jou ergens anders naartoe? Zo ja, dan kan ik je aanraden om naar Puerta Galera te gaan, White beach, is een goeie twee uur met de bus en een klein uur met de boot. De hotels daar zijn pakken goedkoper als ook het leven. Maar het moet natuurlijk mogelijk zijn voor haar hé.

gosternokke

Hoi Apollo,

Welkom op het forum. Mijn vriendin,die nu mijn vrouw is woonde ook in die omgeving van Angono toen ik ze leerde kennen. Valt weinig te beleven daar.   Ik zou als het niet noodzakelijk is niet in Manila in een hotel gaan zitten,hoewel Manila maar 30 kilometer van Angono is , is het dagelijkse file-leed niet te overzien, Je bent zo 2 uur onderweg voor die 30 kilometer.  Of als je toch in een hotel wil doe hetdanzo dicht bij mogelijk in Angono zelf of Taytay, pasig of Cainta.   Als je een beperkt budget heb kun je ook uitstapjes in de omgeving maken,naar Daranak falls, de nieuwe Avilonzoo in Montalban, of tiendesitas in Ortigas.  Wij gingen vaak naar het strand van Infanta,Quezon  met de auto door de bergen heen,een prachtige rit. 

Raftie

Ik was er reeds verschillende keren. Manilla is veiliger dan het kleinste boerendorp hier. Er is politie alomtegenwoordig. Alle winkels worden bewaakt. Geen enkel probleem ondervonden.
Niets is minder waar.
Ik was in Angono in november, is arme buurt maar heb helemaal geen last gehad.

opinie

Dat het veiliger is dan een boerendorp hier? :denk:
Je hebt die boeren zeker boos gemaakt toen je achter hun dochters aanzat? :lachen:

Het hangt samen met de buurten die je bezoekt, de uitstraling al dan van onwetende toerist rijp om te plukken, ...
Loop er eerder bij als iemand die amper geld had om er te komen.
Politie en bewaking: de bewakers zijn maar ingehuurde personen met een zwaar wapen, de politie is daar niet vrij van corruptie en dat is nog netjes uitgedrukt.
Een zogenaamd low profile en een gezonde achterdocht zijn overal nuttig.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus