wat is de maximale pinhoeveelheid per keer bij ATM?

Gestart door PHwaarde, zondag 16 januari 2011, 09:27:52

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Wat is de maximale pinhoeveelheid PHP per keer bij een ATM?

Kano

#1
Dat hangt af van de bank waar de automaat van is en waar die automaat staat. In de provincie geven de ATM's vaak minder dan in de grote steden.  Maxima zijn soms P 40 000 (HSBC, maar alleen als het maximum per dag van je eigen bank niet wordt overschreden)  P 10 000 (BPI) of P 5 000.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

opinie

Citaat van: pierrevanwies op zondag 16 januari 2011, 16:20:46
of vragen in de bank is hier waarschijnlijk een goede raad.

Antwoord van de  :smiley-philippines: bank: maybe 5.000, maybe more, sir. Maybe  :weetikniet:

:biggrinn:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Amice

Bij HSBC is het maximum pinbedrag met een buitenlandse kaart afhankelijk  van je dagopname limiet maar ook afhankelijk van de koers.
Normailiter is een bedrag van â,¬ 500 toegestaan, echter omgerekend in peso kan dit lager zijn dan het door hsbc toegestane limiet van P40000.
Met de huidige koers krijg je enkel maar p30000 of minder uit de machine.

Dit geldt ook voor andere banken die een maximum van p10000 per transactie hebben maar waar je wel 3x kunt pinnen op een dag en dus totaal ook n kleine p30000 per dag uit de machine kunt halen. Nadeel t.o.v. HSBC is dan wel dat voor iedere P10000 een bedrag van p200 wordt berekend, door de Filippijnse bank naast eventuele kosten van je eigen buitenlandse bank.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Johan En Elvie

Citaat van: Amice op maandag 17 januari 2011, 01:51:22
Bij HSBC is het maximum pinbedrag met een buitenlandse kaart afhankelijk  van je dagopname limiet maar ook afhankelijk van de koers.
Normailiter is een bedrag van â,¬ 500 toegestaan, echter omgerekend in peso kan dit lager zijn dan het door hsbc toegestane limiet van P40000.
Met de huidige koers krijg je enkel maar p30000 of minder uit de machine.

Dit geldt ook voor andere banken die een maximum van p10000 per transactie hebben maar waar je wel 3x kunt pinnen op een dag en dus totaal ook n kleine p30000 per dag uit de machine kunt halen. Nadeel t.o.v. HSBC is dan wel dat voor iedere P10000 een bedrag van p200 wordt berekend, door de Filippijnse bank naast eventuele kosten van je eigen buitenlandse bank.


Ja 3 keer 10000 konden wij pinnen per dag niet meer dan dat ook niet aan een andere tailor met dezelfde kaart (rekening) toen ik de computers kocht had ik iets meer nodig en gebruikten dan een andere kaart van een andere bank en het probleem was opgelost.
Nu moet je weten wij waren daar van 23 november tot 30 december 2010 dus konden wij dit nog met de gewone kaarten, van Master of VISA heb ik er maar eentje en vanaf nu zou dit dan wel een probleem geven, gewoon een dagje wachten dus.
Even ter zijde, we hebben daar in winkels gekocht met Master kaart gepint met gewone kaarten en er is tot op vandaag slechts één enkel bedrag van mijn rekening gegaan dat van het online ticket bij cebu pasific al de rest zo'n 5 tal keer heb ik nog niets van zien bewegen op mijn rekening  :happy: :weetikniet:
Maar zal wel komen zeker, die Filippijnen zullen wel wat meer tijd nodig hebben om je geld te nemen (ook de eerste keer haha)
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Budgie

Citaat van: Johan En Elvie op maandag 17 januari 2011, 10:12:35

Even ter zijde, we hebben daar in winkels gekocht met Master kaart gepint met gewone kaarten en er is tot op vandaag slechts één enkel bedrag van mijn rekening gegaan dat van het online ticket bij cebu pasific al de rest zo'n 5 tal keer heb ik nog niets van zien bewegen op mijn rekening  :happy: :weetikniet:
Maar zal wel komen zeker, die Filippijnen zullen wel wat meer tijd nodig hebben om je geld te nemen (ook de eerste keer haha)

In Nederland is het met 2 dagen meestal verwerkt vanaf de Filippijnen. Zou het ook kunnen dat het in België wat langer duurt voor de bank weet dat ze jouw rekening moeten hebben als het vandaar komt. Als ik namelijk naar België overmaak duurt het ook een week of soms 2 voor ze het binnen hebben.
Getting older beats the alternative -dying young