Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Duidelijk graag....

Gestart door Fail_over, dinsdag 18 januari 2011, 10:41:33

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

 :ikkeniebegrijp:

Ik vraag mezelf eens af. Is het nou zo moeilijk voor de overheden om een stappenplan in te voeren?

Ik moet als Nederlander na zoveel tijd een Belgisch rijbewijs hebben. Dat schijnt als je in België woont. Het wil zo dat mijn rijbewijs in Maart verloopt dus maar een verlenging aangevraagd in mijn Belgische gemeente. Bij aankomst op het loket zei het vrouwtje me dat ik mijn Nederlandse rijbewijs in moet leveren. Ok, geen probleem, maar in eerder email contact is dit niet vermeld. Ik had het niet bij me dus, nieuwe afspraak, nieuwe kansen.

Is het dan zoveel moeite om op te geven wat je moet doen om iets voor elkaar te krijgen? Of houden ze ons gewoon dom? :lachen: :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Met alle respect FO, maar het lijkt mij logisch dat je je rijbewijs bij je hebt als je naar het gemeentehuis gaat om een ander exemplaar  :ikkeniebegrijp:
Bekijk het langs de vrolijke kant, in Belgie kan je met dit exemplaar met de auto rijden, zelfs al wordt je 110 zonder " verlenging ".  :haha: ( of de wetgeving moet ondertussen veranderd zijn  :weetikniet: )

Onze tuinier reed op 85 jarige leeftijd op een slakkegangetje 3x per week van Balen naar Leopoldsburg. Hij zag geen kneet meer voor de ogen, maar hij kende de reisweg uit het hoofd  :floet:

Pascal Keirens

Haha... In feite is de Belgische staat mijn werkgever... Ik kan je een haarfijn antwoord geven. Er zijn 1001 regels en wetgevingen hier in België (in feite nog meer, maar iedereen is de tel kwijtgeraakt, dus vandaar het spreekwoordelijke 1001). Wanneer een aantal wetten elkander overlappen en de bediende terplaatse het eigenlijk niet zo goed meer weet, wordt 1002 terplaatse uit de duim gezogen. Vandaar. De gemeentelijke en stadsdiensten alhier in België zijn één grote willekeur...