* Ziektekostenverzekering regelen na terugkeer is simpel

Gestart door Kano, dinsdag 18 januari 2011, 13:46:30

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: bananacreek op donderdag 20 januari 2011, 12:51:57
Citaat van: Kano op donderdag 20 januari 2011, 00:37:21
Citaat van: boomerang op woensdag 19 januari 2011, 16:25:14
Daarom bestaat er een regeling voor (gedeeltelijke) vergoeding van de kosten die zijn gemaakt voor het verlenen van medische noodzakelijke zorg aan onverzekerde vreemdelingen.

De vraag is dan nog wel of een Nederlander als een onverzekerde vreemdeling kan worden aangemerkt.

Begint spannend te worden en ik hoop dat er in de teokomst iets uitkomt waar een aantal leden gebruik van kunnen maken

Boomarang en Kano beide ook bedankt voor uw reactie

Sommigen van ons leden (Nerderlanders) zitten ergens toch een beetje in hetzelfde schuitje neem ik aan?

Inderdaad heb je gelijk want jij zal absoluut niet de enige zijn met dat probleem.

In ieder geval kunnen wij ons vasthouden aan het volgende: Medici zijn op grond van hun beroepsethiek ook verplicht om, zeker in levensbedreigende situaties, iedereen te helpen.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Juist maar wacht even ome Joop, "levensbedreigende situatie" : Als dat zo zou zijn dan moet je net nog maar even alles hier kunnen regelen betreffende het uitreizen en enz. Ik had meer gedacht om bijvoorbeeld een opperatie of andere behandeling plannen die niet zo levensbedreigend zou zijn. :weetikniet:

boomerang

Citaat van: bananacreek op vrijdag 21 januari 2011, 13:00:24
Juist maar wacht even ome Joop, "levensbedreigende situatie" : Als dat zo zou zijn dan moet je net nog maar even alles hier kunnen regelen betreffende het uitreizen en enz. Ik had meer gedacht om bijvoorbeeld een opperatie of andere behandeling plannen die niet zo levensbedreigend zou zijn. :weetikniet:

Goed lezen Bananacreek

Medici zijn sowieso op grond van hun beroepsethiek verplicht om iedereen te helpen en is enkel als toevoeging gesteld 'zeker als het een levensbedreigende situatie betreft'.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Ok, U heeft gelijk, maar zal allemaal niet zo gemakkelijk zijn dacht ik? :weetikniet: