From 599 euro to 695 euro airport taxes included!!!!

Gestart door Mawibata, zaterdag 29 augustus 2009, 10:51:20

Vorige topic - Volgende topic

stip66

#10
De kogel is eindelijk door de kerk. Ik heb zojuist mijn return geboekt via internet bij Ethiad Arways voor â,¬ 305 op 24/11.



Als ik alles bij elkaar reken blijkt dat one way voordeliger ( in mijn geval ) is dan return.

Met KLM betaalde ik â,¬ 573 FRA - AMS - MNL return. Maw ik had nog â,¬ 164 extra kost Zaventem - Frankfurt.

Dit komt dus op een totaal van â,¬ 737 en maakt dus een verschil van â,¬ 127 ofwel een speenvarken hiere  :haha:

rudy1962

Morgen vlieg ik met KLm naar Manila. Nu lees ik juist dat ik de terugvlucht moet herbevestigen alhoewel er op min tickets 'confirmed' staat vermeld. Weet iemand hoe en waar ik dit moet doen?
alvast bedankt

Digos


Als je online incheckt bij KLM is ook je vlucht daarmee bevestigd, en dat kan je de dag voor vertrek wel ergens doen in een internetcafé.


Ik heb dit jaar al online ingecheckt voor ons vertrek vanuit Belgie.

Voordeel is dat je dan kan zien welke plaatsen je hebt in de vlieger, wij zaten toen niet naast elkaar en heb dat online nog kunnen veranderen.


Het voordeel van op voorhand online inchecken bij je terugvlucht MNL-AMST is ook dat je niet in de ellenlange rij zeer lang staat aan te schuiven.

De mensen met online check in gaan naar een aparte balie of de VIP balie en 5 minuten later kan je nog rustig al je tijd spenderen in de transitzone ipv in de rij te staan.

Spreek iemand aan van KLM aldaar met je online check in, ze verwijzen je dan wel door.

Als je online incheckt moet je het wel uitprinten en meebrengen naar de luchthaven.



Voor de rest ben ik zeer jaloers......

Maar toch een prettig verlof toegewenst

O0


LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata

#13
Citaat van: Digos op vrijdag 13 november 2009, 21:40:37

Als je online incheckt bij KLM is ook je vlucht daarmee bevestigd, en dat kan je de dag voor vertrek wel ergens doen in een internetcafé.




Citaat van: rudy1962 op vrijdag 13 november 2009, 20:41:54
Nu lees ik juist dat ik de terugvlucht moet herbevestigen alhoewel er op min tickets 'confirmed' staat vermeld.


Paul het gaat over de terugvlucht. Was vroeger bij overboeking gebruikelijk. Na mijn eerste (via reisbureau)  trip '95 zei men dat het niet meer moet, en heb nadien niet meer bevestigd. Nooit een probleem gehad.

Rudy, zijn het e-tickets ? Ik denk het niet, want op mijn e-tickets van 1 maand geleden stond er niets op van herbevestigen.



UPDATE :
  Net nog eens nagekeken op de e-tickets, en er staat niets op van bevestigen.





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ladgar

Bij haast alle maatschappijen is het herbevestigen van de terugvlucht afgeschaft , ook bij KLM zie hun website:
http://www.klm.com/travel/id_en/travel_tools/online_booking_faq/index.htm#2

How do I reconfirm my flight?
Reconfirmation is not necessary when flying with KLM or one of its partners if you are holding a confirmed reservation.

You can check your reservation online under Manage my Booking at our homepage by filling in your last name and booking code. Ensure that the spelling of your last name is exactly as it is on your ticket.

Mawibata




@Ladgar, bedankt nu zijn we zeker, en kan Rudy met een gerust hart vertrekken. 


Ik wou dat ik in zijn plaats was.     :crying1:


Rudy ik wens je een goede trip, en moest je er de tijd voor hebben, een klein reisverslag is altijd welkom.    :jajaja:



:daag:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Luc

Met Kuwait Airways moet het zo te zien wel nog.

Op mijn papieren van Kuwait Airways staat : "please reconfirm your long distance flights 72h prior to return date"
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Robert

Als je lid bent van KLM kan je 90 dagen van te voren al je plaatsen reserveren, kan je ook eventueel weer later wijzigen. Vind dat wel makkelijk moet ik zeggen.

Mawibata



Citaat van: Robert op zaterdag 14 november 2009, 12:12:11
Als je lid bent van KLM kan je 90 dagen van te voren al je plaatsen reserveren, kan je ook eventueel weer later wijzigen. Vind dat wel makkelijk moet ik zeggen.

Kan inderdaad, maar voor een flink aantal zetels moet je fors bijbetalen.

Ik had twee zetels gereserveerd achteraan in het smallere gedeelte van het vliegtuig.

Hier staan slechts twee zetels naast elkaar. Deze had ik ook telkens gekozen bij Etihad.

Bij KLM echter moest ik â,¬  60.00  bijbetalen.    :negatief:

Tijdens onze vlucht bleek dan dat deze zitjes, buiten ons allemaal leeg waren.

Nadien zijn andere passagiers verhuisd, en hebben deze plaatsen ingenomen. Of ze hebben moeten bijbetalen weet ik niet.   :weetikniet:

Ook zijn er zetels op andere plaatsen in het vliegtuig waarvoor je moet bijbetalen.



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

xav

was bij mijn terugvlucht ook zo... na het opstijgen konden enkele mensen die in de middenrij zat verhuizen naar die zetels...