From 599 euro to 695 euro airport taxes included!!!!

Gestart door Mawibata, zaterdag 29 augustus 2009, 10:51:20

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Bij Cathay Pacific geen enkel probleem om bij de boeking, of later de gewenste seat te reserveren, en het kost uiteraard niets.
Ik heb mijn boeking gedaan in augustus voor mijn vlucht in januari en heb de stoel die ik wens

Dat je bij de KLM moet bijbetalen voor een seat request is schandalig, en zoals je ziet zijn de plaatsen die je zou gewild hebben gewoon leeg, en daar zou een mens dan 60 Euro voor moeten betalen. :denk: :denk:
Rich de Nederbelg.

Mawibata


Citaat van: Rich op zaterdag 14 november 2009, 18:59:25


Dat je bij de KLM moet bijbetalen voor een seat request is schandalig, en zoals je ziet zijn de plaatsen die je zou gewild hebben gewoon leeg, en daar zou een mens dan 60 Euro voor moeten betalen. :denk: :denk:



Citaat van: Mawibata op zaterdag 14 november 2009, 12:26:19


Kan inderdaad, maar voor een flink aantal zetels moet je fors bijbetalen.

Ik had twee zetels gereserveerd achteraan in het smallere gedeelte van het vliegtuig.

Hier staan slechts twee zetels naast elkaar. Deze had ik ook telkens gekozen bij Etihad.

Bij KLM echter moest ik â,¬  60.00  bijbetalen.    :negatief:



Ook zijn er zetels op andere plaatsen in het vliegtuig waarvoor je moet bijbetalen.



@  Rich   seat request is gratis en het bijbetalen is niet voor alle zetels, maar voor een aantal volgens hun betere zitjes.






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Robert

Ik heb mijn stoelen al gereserveerd, kan 90 dagen van te voren. Voorheen waren de stoelen bij de nooduitgang ook gewoon te reserveren, maar dat is inderdaad voorbij.

JFK

Ben nu op internet aan het zoeken gegaan voor onze vlucht van Manila naar NL voor het volgend jaar (Mei).
Via KLM kom ik op 1324 USD (retour p.p. "all-in")
Via Cathay Pacific op 1014 USD (retour p.p. "all-in")
Op de Etihad site kom ik niet verder dan hun eerste boeking pagina en krijg dus geen vluchtschema en prijzen.
Toch interessant om nu eens niet KLM te nemen maar weer eens Cathay Pacific (lang niet meer gedaan).
Dat gaat voor ons tweetjes dus een voordeel opleveren van 2x 310 USD = 620 USD = ong. 416 Euri
Heeft er nog iemand een beter voorstel ?  :biggrinn:
Of iemand zijn bedenkingen ?  :weetikniet:
JFKJFK

stip66

Wie kent het exacte bedrag in PHP dat dient te worden betaald bij het vertrek in MNL richting Belgie ?  :weetikniet: :weetikniet:

O.B.Bommel

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

stip66

Weet er iemand of men de vlucht naar  :belgiesmiley: met Ethiad dient te confirmeren ? Zoja, hoeveel uur op voorhand ?

Thx

Paring Belga


Mawibata

Citaat van: stip66 op woensdag 18 november 2009, 04:06:46
Weet er iemand of men de vlucht naar  :belgiesmiley: met Ethiad dient te confirmeren ? Zoja, hoeveel uur op voorhand ?

Thx


Wij hebben dat in februari niet moeten doen   


:daag:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

stip66

Op het moment dat ik dit post, zit ik in Abu Dhabi, te wachten op de terugvlucht naar Brussel.

Voor de heen reis had ik KLM ( rechtstreeks AMS - MNL ). Nu vlieg ik terug met Ethiad.

Mijn conclusie is meer dan duidelijk. Volgende keer kies ik weer voor Ethiad Airlaines.

Waarom ?

De service is 10x beter met Ethiad. Zo kregen we een deken, een compacte toilettas, een hoofdkussen. Met KLM heb ik hier niks van gezien.

Eveneens Alcohol is a volonte verkrijgbaar. Hostessen supervriendelijk en gedienstig ( en knap  :haha: )

Tevens is het voor de rokers een pluspunt dat er in bepaalde afgeschermde ruimtes mag gerookt worden. Voor wie een laptop heeft, is het internet in Abu Dhabi gratis op de luchthaven.

Ten slotte nog 1 suggestie. Als je terug naar  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: vliegt, koop uw alcohol en tabac op voorhand en wacht niet op de Duty Free in de luchthaven van MNL. De prijs is daar 2x zo duur  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Waarom noemen ze dit Duty Free ? Ik betaalde voor een pakske Marlboro in Camiling PHP 27. In de Duty Free in MNL kosten dezelfde PHP 60. Zelfde geldt voor de brandy. Prijs in Camiling PHP 65, in de Duty Free PHP 200  :ikkeniebegrijp:

Al bij al ben ik triest dat ik vertrokken ben, zal het missen, de vriendelijkheid, de gastvrijheid, de temperatuur,..... ja, de stank van de trikes en de Jeepneys was ik gewend.

Mijn aswa heeft juist bericht dat ze vandaag naar DFA geweest is ( open alle werkdagen van 07 tot 11 ) en dat haar documenten beschikbaar zijn vanaf 1 december. Dan enkel nog de stempels op de  :belgiesmiley: ambassade en hopen dat ze het niet te lang trekken daar.

Anyway, almost back home, zo kan ik mijn verhaal met foto's afmaken.

Het was mijn eerste ervaring in  :smiley-philippines:, maar de beste die ik ooit gehad heb. Mij zien ze nooit meer in een Europese bestemming. Ik kies bewust en spontaan voor een ticket naar  :smiley-philippines:.

Regards,

Stip66