Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

gasgeyser voor warmwater.

Gestart door gosternokke, zaterdag 29 januari 2011, 21:51:07

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

bananacreek

@ Gosrenokke: Sorry, maar ik had het wel goed gelezen waarna u zoekt, maar niet verder doorgedacht, vandaar de electrische apparaten.

Betreffende de veiligheid met de elecrische waterheaters:
Ik heb die dingen in gebruik vcor meer dan 10 jaar (in de badkamer) en ben nog steeds een levende Klootzak.
Zolang je maar regelmatig de ELCB test.

Werk je met LPG (Gasul en Shell etc) dat is ook niet altijd veilig en er zijn er meederen geweest die nu in de hemel zitten te kaarten alleen maar omdat men problemen had met de regulators, slangen enz enz.
Hierbij spreek ik niet betreffende de systemen die ze in europa gebruiken (meestal op aardgas), maar alleen betreffende de LPG zoals hier op de PI.

Maar u bedoelt iets zoals het volgende?
http://www.amici.com.ph/products/instant-gas-heater/jsd-24-lpg-water-heater

Ik heb ze al gemaild om de retail price door te sturen

Morgen even bij Matiao maar beter hier bij POLARIS en Citiware kijken, dat zijn de betere zaken hier, Gosternokke, nogmaals sorry voor het onbegrip  :stomstomstom:

josv

Zonder het topic geweld aan te willen doen maar :  zijn er geen diesel-boilers te koop in de PH ? ? ?

30 jaar geleden gebruikte we ze al in het leger ( misschien weet Bananacreek dat nog wel ). En volgens internet zijn ze nog volop in de maak. Ze zien er wel iets anders uit dan 30 jaar geleden  :biggrinn:

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: josv op woensdag  2 februari 2011, 12:22:00
Zonder het topic geweld aan te willen doen maar :  zijn er geen diesel-boilers te koop in de PH ? ? ?

30 jaar geleden gebruikte we ze al in het leger ( misschien weet Bananacreek dat nog wel ). En volgens internet zijn ze nog volop in de maak. Ze zien er wel iets anders uit dan 30 jaar geleden  :biggrinn:




Ok, zoals u al naar voren brengt zijn deze apparaten nog in de maak, maar wat denkt u wat dat kost in gebruik vergeleken met LPG Gas, en electriciteit?
Kijk eens even wat een flinke (moderne) generator gebruikt? Zelfs de normale kleinere generators zijn PEPERDUUR in gebruik met een diesel prijs van P 45,36 per liter (Dumaguete pump-price).Maar hier in de buurt zal je die dingen niet zien, misschien in Cebu city? :weetikniet:

josv

Ik bedoel geen generator maar 'n boiler. Degene die wij gebruikten hadden 'n klein vlammetje dat gevoed werd door druppeltjes diesel. Kwartiertje van te voren aansteken en prima heet douche-water maar dat was lang geleden. De technieken zijn in de tijd wel verbeterd.

Zoiets als hier :

http://www.centralheating.co.nz/content/heat-sources/FirebirdDieselBoilers.aspx

maar ben al eens kleinere tegen gekomen op het internet.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: josv op woensdag  2 februari 2011, 12:54:49
Ik bedoel geen generator maar 'n boiler. Degene die wij gebruikten hadden 'n klein vlammetje dat gevoed werd door druppeltjes diesel. Kwartiertje van te voren aansteken en prima heet douche-water maar dat was lang geleden. De technieken zijn in de tijd wel verbeterd.

Zoiets als hier :

http://www.centralheating.co.nz/content/heat-sources/FirebirdDieselBoilers.aspx

maar ben al eens kleinere tegen gekomen op het internet.

Ja, nu bergrijp ik het neem ik aan, maar dan spreek je toch over een centrale verwarmings installatie dacht ik?
Ik denk hier dan alleen maar aan een heater voor een badkamer in een huisje in de tropen. :weetikniet: :benweg:

josv

Ja oke, deze zijn wat overdreven groot voor een douche maar kon effe niks anders vinden. Ben er ook niet naar op zoek maar een "zoeker" kan misschien iets met deze tip.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: josv op woensdag  2 februari 2011, 13:24:59
Ja oke, deze zijn wat overdreven groot voor een douche maar kon effe niks anders vinden. Ben er ook niet naar op zoek maar een "zoeker" kan misschien iets met deze tip.

Ja, correct, dat is weer waar, maar voor mij zijn dit soort onderwerpen gewoon interessant en leerzaam, alleen moet ik nog GOED LEREN LEZEN. Op mijn rapport kaart op de lagere school stond vaak een aantekening onderaan:

" De Klootzak doet zijn best maar kan zich nog steeds niet concentreren om goed te lezen: hij gaat over naar de derde klas"   :happy: :offtopic: :benweg: