Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

CFO counseling

Gestart door tillschweiger, zondag 30 januari 2011, 18:32:32

Vorige topic - Volgende topic

tillschweiger

Hallo allemaal,

Zit een beetje in de rats.
Mijn vrouw is in juni zonder CFO counseling naar België gekomen, als ik het goed lees krijgt zij problemen met de aanvraag van een nieuw paspoort. Vraag me niet hoe ze het klaargespeelt heeft om door immigration te komen zonder de stempel. Wat voor problemen kunnen wij verwachten? Iemand daar al mee te maken gehad?
Nog een tweede vraag over het paspoort, hoor dat in Nederland ook de naam van de man in het paspoort vermeld moet staan, hoe zit dat in België, is het daar ook verplicht dat mijn vrouw haar naam in het paspoort laat aanpassen?

Mvg,



mork2007

#1
Mijn schoonbroer (filipino) is in 2008 naar Canada getrokken samen met zijn 2 kinderen om zijn echtgenote te vervoegen en heeft toen die CFO counseling ook niet gedaan. Hij heeft zich er ook op één of andere manier weten uit te praten in de luchthaven.  Maar in maart 2010 is hij terug naar de Phils geweest op vakantie en na een maand terug naar Canada zonder problemen of moeilijke vragen in de luchthaven.  Dit alles nog met zijn filipijns pasport.

gosternokke

Kwestie van geluk hebben denk ik.   Mijn vrouw werd destijd niet toegestaan om te vertrekken omdat ze geen CFO sticker in haar paspoort had.   Nou was zij op dat moment nog heel jong ,net 20 geworden, dus dan word je veel beter gecontroleerd schat ik zo in.    Ze heeft toen die counseling alsnog gedaan, stelde niks voor volgens haar, en na betaling van de nodige pesos alnog een sticker gekregen, en een week later dan gepland was ze hier in Nederland.