Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Beroep tegen uitspraak stad Kortrijk

Gestart door Raftie, zondag 13 februari 2011, 18:09:45

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Ik zou mijn Filipina verloofde nar hier halen om met haar te trouwen. Het advies van de procureur was negatief. Ik zal wel de eerste niet zijn en ook niet de laatste. Op 30 maart komt de zaak voor in kortgeding. Heeft er iemand een idee hoe het daarna verder moet ? Eerst blijven hopen op positieve uitslag natuurlijk maar daarna? Maakt het gerecht zelf die beslissing over aan Manila? Op de website van het ministerie van vreemdelingenzaken staat het dossier "in behandeling".
Hoeveel tijd zouik nog moeten rekenen voor mijn meisje hier is?
Bedankt voor de respons.
Raf

koy

Hoi, welkom hier.
Welke procedure heb je gebruikt? Welk visum heb je aangevraagd en wie heeft die aangevraagd?
Kan je wat meer verduidelijken, dan kunnen we mss doelgerichter advies geven.  :thumb:
leven en laten leven...

Raftie

We gingen voor Visum for Fiancee. Werd afgekeurd door kortrijk op basis van vermoeden voor schijnhuwelijk. Advocaat is zeker van zijn stuk, vermoeden gefundeerd op leeftijdsverschil ( Ik 56 zij 30) en zogezegd tussenpersoon. Tussenpersoon is toekomstige schoonbroer, zij is de zus van zijn vrouw. Belachelijk dat de term tussenpersoon hiervoor gebruikt wordt. Wie leerde zijn lief niet kennen via een vriend?
Bedankt voor het advies.
Grts,
Raf
PS : indien het nu niet lukt huwen we daar in juli en herbeginnen van vooraf aan ... tot het lukt.

driver

dag raftje,

ik ben met mijn vriendin getrouwd in de filipijnen 21/02/2011 op aanraden van een hele boel belgen die daar al jaren wonen. Ze vertelden me dat als je je vriendin wilt laten afkomen zonder er mee getrouwd te zijn het quasi onmogelijk is en dat  90 % van de visumaanvragen geweigerd worden. Enkel als ze in de filipijnen vast werk heeft maakt ze een kans. Ik weet het het klinkt zo stom of dat het groot is maar dat is wat mij daar verteld is door vlamingen die er al jaren wonen. Als je op de filipijnen ermee getrouwd bent moeten ze je vrouw laten komen in het kader van gezinshereniging maar het kan een tijdje duren voor ze ook hier geraakt.

pvgossum

Raftie Ben je beide geinterviewd? Hoelang ken je elkaar? Hoeveel keer reeds gezien? Hebben jullie bewijzen van jullie gezamenlijke activiteiten? Welk parket, vermits de kans verschillend is ifv parket


Kortgeding
- rechter is van oordeel dat het een schijnhuwelijk is (ik hoop van niet, kans op schijnhuwelijk wordt bepaald op basis van een niet-limitatieve lijst en volgens uw advocaat is het leeftijdverschil, hier bij kan 26 inderdaad als groot gezien worden) + tussenpersoon (dit dien je aan te vechten vermits het via haar familie is en niet via een huwelijksbureau zodat het oorsponkelijk bedoeld was)
                Indien rechter van oordeel is van schijnhuwelijk is ook een huwelijk in de filipijnen moeilijk omdat ze dan van oordeel kunnen zijn dat je wetsontduiking gedaan hebt vermits ze hier van mening waren dat het schijnhuwelijk is en je niet mocht trouwen en dat je om de Belgische wet te ontlopen maar in het buitenland getrouwd bent.

rechter is van oordeel geen schijnhuwelijk dan kan het parket nog steeds in beroep gaan en dit beroep kan lang op zich laten wachten
indien geen beroep: normaal moet het dan snel afgehandeld worden, behalve als DVZ vindt dat het een schijnhuwelijk is, ze kunnen een andere mening hebben dan het parket en de rechter (ze dienen wel andere gemotiveerde redenen te geven)

indien beroep: ik denk dan dat ee huwelijk in de filipijnen een optie is omdat (in functie van de interpretatie van de rechter) normaal gezien wetsontduiking niet ingeroepen kan worden

Raftie

Mijn beste vriend is in België getrouwd met zijn Filipina vriendin, het leeftijdsverschil was daar nog groter (28 jaar), het is dan ook op zijn aanraden dat we kozen voor het visum voor fiancee.
Mijn advocaat is overtuigd dat we de zaak winnen en volgens de ambtenaar van de stad Kortrijk kan de procedure nadien gewoon verder gezet worden door het nieuwe certificaat naar de ambassade in Manila te brengen.
Ik wist wel geenszins dat het DVZ dan ook nogmaals kan weigeren.
Peter Van Bogaert heeft me nu ook al wel verwittigd dat op de phils huwen en dan een nieuwe aanvraag indienen moeilijk kan verlopen.
Blijkbaar heb ik wel een grote fout gemaakt door niet eerst in Manila te huwen.
We zullen in elk geval wel blijven proberen.

Groetjes,

Raf

koy

Raft, geen paniek, volgens mijn advocaat heeft de procedure om je fiancee naar hier te halen wel degelijk mogelijkheden. Het is dezelfde weg dat wij zullen bewandelen, eenvoudig omdat een homo-huwelijk nu eenmaal onmogelijk is op de Filipijnen. Wel moet je zien dat alle documenten in orde zijn en dat zijn er nogal wat. Belangrijkste voorwaarde is bewijs van relatie met o.a. minimum 3 bezoeken en 45 dagen samen.
Vandaar dat ik in april opnieuw naar Cebu vertrek om nadien aan die voorwaarden te voldoen. Daarna starten we de procedure om hem naar hier te halen om hier te kunnen samenwonen/trouwen.

Succes!
Koy
leven en laten leven...

pvgossum

rafte en koy: het heeft mogelijkheden, ik gaf gewoon weer wat er als je pech hebt kan gebeuren

Mawibata

Citaat van: koy op zaterdag 12 maart 2011, 18:07:54
Belangrijkste voorwaarde is bewijs van relatie met o.a. minimum 3 bezoeken en 45 dagen samen.




Is dat iets nieuw, daar hebben ze het bij onze aanvraag helemaal niet over gehad.

Door wie of wat is dat voorgeschreven ?

Hebben anderen hier ook rekening mee moeten houden ?
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

dolfijn76

Mawibata,

Die regel is voor als je je vriend of vriendin laat overkomen.  Dan moet je bewijzen dat je elkaar al lang genoeg kent en effectief samen bent geweest. Is ook een beetje om de 'schijnrelatie' tegen te gaan.  Dacht dat deze regel toch al langer bestond hoor.  Is van toepassing op fiancée visa en cohabitation visa. Anders kan je god en klein piereke laten komen bij wijze van spreken.  Tja de tijd brengt wijsheid en maakt het er niet gemakkelijker op he