Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

SINULOG 2011

Gestart door jiggy, maandag 14 februari 2011, 19:05:35

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Tijdens mijn eerste bezoek aan de Filipijnen in juli 2010 , was ik met mijn vriendin Sandra al op Cebu geweest. Ze heeft daar immers nog een aantal tantes en heel wat neven en nichten in en rond BOGO.

Het was een verademing t.o.v. de heksenketel van MetroManilla.

Tijdens mijn tweede trip zouden we eventueel Palawan aandoen, doch... het toeval wou dat ik net in de Filipijnen was, de 3e zondag van januari , wat  het weekend is van SINULOG.

Dus.... vanuit België een ticket Manilla-Cebu gezocht en dan .... ontnuchterd door het feit dat alle hotels reeds volzet waren.

(Sommigen herinneren zich wellicht nog mijn wanhoopskreten?)

Dan via een tante toch nog een verblijf kunnen regelen op een halfuurtje van CEBU CITY, wel "in the middle of nowhere".
De taxichauffeurs hadden nog nooit van die plek gehoord  !!

Alles was geregeld en na een voorspoedige vlucht  kwamen we vanuit de zon in Manila aan in een zwaarbewolkt Cebu.
Dat zou nog een aantal dagen zo blijven.

Al bij al had de Parade van SINULOG op zondag nog geluk : enkel vroeg in de namiddag flink wat regen, doch.. nadien droogde het op.

Geen zon te zien, maar.. voordeel voor de deelnemers : het was niet al te warm.

Dat was gunstig, want terwijl wij ongeveer 12 u terplekke waren en moegeslenterd met knikkende knieën konden afzakken, waren de deelnemers (waaronder kinderen jonger dan 10 jaar ! ) meer dan 15 u gekleed en in de stoet aanwezig.

En om 8 u 's avonds zongen en dansten ze nog even uitbundig dan 's morgens , toen ze zich reeds opgesteld hadden op het parcours.


De mooiste foto's kon ik trouwens maken, nog voor de eigenlijke parade begon.

We zijn zelf helemaal het traject rond gewandeld, tussen de groepen in, waar de meisjes en jongens zich uit verveling door het lange wachten maar al te graag lieten fotograferen.

De kranten maakten 's anderdaags gewag van 3,5 miljoen bezoekers ! Maar .. dat is een astronomisch hoog aantal m.i.
Als je die allemaal per schip of vliegtuig op Cebu wil krijgen, dan duurt dat wellicht een maand....

Maar misschien is dit zoals de tellingen bij betogingen hier : volgens de organisatie 3.500.000 en volgens de politie 350.000  :biggrinn:

SINULOG was voor mij van een ongeziene pracht qua costumering en enthousiasme van de deelnemers.

Vanuit westerse ogen is SINULOG, ter ere van "Sto Nino , een mix tussen parade, karnaval, processie en devotie met nog wat publiciteitswagens ertussen om de sponsors uiteraard in "the picture" te brengen...


Een impressie....

































































































Tinulang_Manok

Mooie foto's  :thumb: Ik kan mij Sinulog 2010 nog levendig herinneren, vooral de rit naar het vliegveld omdat ik, stom, stom, stom, juist op die dag mijn terugvlucht had.....
Gelukkig kende de taxichaffeur een heleboel achterafweggetjes, kwam ik toch nog net op tijd aan  :applaus:
Amare et sapere vix deo conceditur

Baliw-katok

Prachtige fotoreportage !!!!  :thumb: :thumb: :thumb:

Kano

Dank je wel voor de schitterende foto's   :thumb:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boldy

bedankt voor de mooie en zeer uitgebreide foto reportage  :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

gosternokke

Schitterend mooie fotorepotage Jiggy   :thumb:

Rich

Prachtige foto's. Ja dat festival is zeker de moeite om eens mee te maken.  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Budgie

Prachtige foto`s en ook veel Je kan zien dat het waard is daar dan een keer heen te gaan.
Getting older beats the alternative -dying young

Mawibata




jiggy   : 


Mooi in beeld gebracht deze prachtige kostuums. (en prachtige dametjes)   :thumb:    :thumb:

Ook het Masskara in Bacolod is de moeite waard om eens te gaan bekijken.      Zie hier de     :link: Photo Gallery


Men had er wel bijna m'n fototoestel gepikt in het gedrum. :kwaad19rm5:





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Citaat van: Mawibata op dinsdag 15 februari 2011, 22:34:26



jiggy   : 


Mooi in beeld gebracht deze prachtige kostuums. (en prachtige dametjes)   :thumb:    :thumb:

Ook het Masskara in Bacolod is de moeite waard om eens te gaan bekijken.      Zie hier de     :link: Photo Gallery


Men had er wel bijna m'n fototoestel gepikt in het gedrum. :kwaad19rm5:



Net effe gekeken naar die Foto's. Goh schitterend Mawibata  :thumb:
Rich de Nederbelg.