Zelfstandige adoptie van een Filippijnse kindje

Gestart door flikamax, zaterdag 19 februari 2011, 22:38:46

Vorige topic - Volgende topic

Michaela

jammer dat ik mijn tekst niet meer kan aanpassen na het posten, daar en her lees ik taalfouten.
en ook de behoefte om nog meer te schrijven:
Ja, Jens, je leest, ik geef verschillende redenen waarom er gekozen wordt voor adoptie, maar dat zijn allemaal bijzaken.
Het belangrijkste is dat de relatie verbeterd, mijn dochter meer affectie naar haar (stief)vader en vice versa.
Ik heb medelijden met de mensen die zo angstvallig omgaan met hun vermogen ten koste van prachtige ervaring en leven samen met een leuke levenspartner.
Zo argwanend aan alles wat men doet, vindt het vermoeiend zo te leven, altijd op je pas tellen.

Adik

Citaat van: share op maandag 10 april 2017, 12:09:16
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 24 maart 2017, 11:24:29
Citaat van: boeman op dinsdag 21 maart 2017, 20:19:57
Wou graag wat info over adoptie in de Filipijnen . Alle info is welkom. Thanks
Zelf heb ik het zoontje van mijn vrouw geadopteerd, kan je zeggen een procedure van lange adem. Na twee jaar hebben we dan eindelijk het fiat van de rechtbank gekregen, nu nog wachten op bevestiging van Manila. Kosten vielen mee denk ik, 2000 a 3000 euro omgerekend . Nu wij wonen wel op de  :smiley-philippines: , dus de erkenning in  :belgiesmiley: moet nog gebeuren zodra we de nieuwe geboorteakte hebben... kosten ????

Mijn gf heeft me ook net gevraagd haar kindje te adopteren (ze zegt dat het eigenlijk is omdat ze mijn familienaam tof vindt, dat is zowat het enige meningsverschil dat we hebben nu) We hebben ook trouwplannen, al is datniet op héél korte termijn. Kan je iets meer zeggen over de procedure?
Citaat van: share op maandag 10 april 2017, 22:57:19
Citaat van: Jens op maandag 10 april 2017, 13:32:47
Citaat van: kristof19 op maandag 10 april 2017, 12:40:12
Citaat van: share op maandag 10 april 2017, 12:09:16
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 24 maart 2017, 11:24:29
Citaat van: boeman op dinsdag 21 maart 2017, 20:19:57
Wou graag wat info over adoptie in de Filipijnen . Alle info is welkom. Thanks
Zelf heb ik het zoontje van mijn vrouw geadopteerd, kan je zeggen een procedure van lange adem. Na twee jaar hebben we dan eindelijk het fiat van de rechtbank gekregen, nu nog wachten op bevestiging van Manila. Kosten vielen mee denk ik, 2000 a 3000 euro omgerekend . Nu wij wonen wel op de  :smiley-philippines: , dus de erkenning in  :belgiesmiley: moet nog gebeuren zodra we de nieuwe geboorteakte hebben... kosten ????

Mijn gf heeft me ook net gevraagd haar kindje te adopteren (ze zegt dat het eigenlijk is omdat ze mijn familienaam tof vindt, dat is zowat het enige meningsverschil dat we hebben nu) We hebben ook trouwplannen, al is datniet op héél korte termijn. Kan je iets meer zeggen over de procedure?


Ja, zeer goede reden om 2000 a 3000 euro te spenderen.
Is jouw familienaam toevallig fuckemie?  :lachen:
:floet: :thumb:
Wat is dit voor een Antwoord Kristof 19 . :uitleggen:  leg eens uit . hebben wij wat gemist ?  :ikkeniebegrijp:

AUB zeg, mijn vriendin wil dit om een sterke band te smeden tussen mezelf en haar dochter, of had je dat nog niet tussen de lijntjes gelezen? En by the way ik ben hier niet op de  :smiley-philippines: voor fuckie fuckie maar om op persoonlijk vlak een stabiele relatie uit te bouwen. En bij mijn  :vl: naam is er in de verste verte geen verwijzing naar sex te vinden...

Eerlijk gezegd las ik het niet tussen de lijntjes.

In mijn ogen doe je een sterke band smeden met andere dingen en dan is een adoptie mogelijk het resultaat. Maar goed, u gaf zelf al aan dat u er een meningsverschil over had en bovendien heeft u niet om een mening gevraagd maar om informatie omtrent adopties, en die heb ik verder niet. Ik wens u veel succes en wijsheid toe.  :hoedjeaf:

Adik

Citaat van: Michaela op dinsdag 11 april 2017, 12:05:15
jammer dat ik mijn tekst niet meer kan aanpassen na het posten, daar en her lees ik taalfouten.
en ook de behoefte om nog meer te schrijven:
Ja, Jens, je leest, ik geef verschillende redenen waarom er gekozen wordt voor adoptie, maar dat zijn allemaal bijzaken.
Het belangrijkste is dat de relatie verbeterd, mijn dochter meer affectie naar haar (stief)vader en vice versa.
Ik heb medelijden met de mensen die zo angstvallig omgaan met hun vermogen ten koste van prachtige ervaring en leven samen met een leuke levenspartner.
Zo argwanend aan alles wat men doet, vindt het vermoeiend zo te leven, altijd op je pas tellen.


Respect voor uw man, en  :thumb: voor het dikgedrukte hierboven  :hoedjeaf:

Michaela

 Adik  :thankyoufw5:
Mijn man vindt de gedachte niet leuk mocht het gebeuren dat hij eerder overlijdt dan ik dat mijn oudste dochter niks van hem erft en daardoor afgewezen zou voelen.
En dat begrijp ik heel goed...

Michaela

Toch leuk te vermelden, nu ben ik de enige erfgenaam, de kinderen erven pas na mijn overlijden.
En ja, ik ben getrouwd om zijn portemonnee, wanneer ik dat zei, moeten we allebei om lachen  :lachen: :happy:
En ja, ik heb een lieve man, een domme man? welnee, hij weet donders goed waarmee hij bezig is, hij koopt mij en ik liet me kopen  :floet:
Ik zocht goede toekomst, hij zocht leuke jonge vrouw die gezonde kinderen kon baren, we staan dus gelijk.
Dit is ons leven, iedereen heeft zijn eigen verhaal en redenen, je leeft een keer, de tijd kan je niet terugdraaien, als je door angst laat leiden kan dat een hindernis zijn voor je geluk.
Idd heb je je miljoenen behouden, maar misschien een eenzaam leven en stille  :ripba8: NIemand om voor je te rouwen, niemand die je mis  :weetikniet:

eddyvm

Aan Michaela:ik heb u nooit ontmoet,maar u bent een prachtvrouw!Veel geluk in het verdere leven.groetjes.eddy,cathy en alyssa.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Michaela op dinsdag 11 april 2017, 12:05:15
jammer dat ik mijn tekst niet meer kan aanpassen na het posten, daar en her lees ik taalfouten.
en ook de behoefte om nog meer te schrijven:
Ja, Jens, je leest, ik geef verschillende redenen waarom er gekozen wordt voor adoptie, maar dat zijn allemaal bijzaken.
Het belangrijkste is dat de relatie verbeterd, mijn dochter meer affectie naar haar (stief)vader en vice versa.
Ik heb medelijden met de mensen die zo angstvallig omgaan met hun vermogen ten koste van prachtige ervaring en leven samen met een leuke levenspartner.
Zo argwanend aan alles wat men doet, vindt het vermoeiend zo te leven, altijd op je pas tellen.
ja zeker is het jammer dat je een text niet meer kunt aanpassen , maar daar is een gegronde reden voor . als je zulks niet begrijpt dan begrijp je mijn reactie op uw post ook niet . dit topic is voor iedereen zichtbaar , dus ook voor gasten die hier info op willen doen . het kan zijn dat u met uw reactie [de erfenis is mager aan het worden] toch bepaalde gevoelens kweekt bij aspirant adoptie  voornemens , al is hier ook een smile bij geplaatst .daar is niets mis mee hoor.  en ja ik heb ook medelijden met vermogende mensen die vol onder water worden getrokken door bruiden met of zonder kinderen . niets aan te doen eigen schuld dikke bult . moeten ze maar opletten en niet zo goed gelovig zijn . voorbeelden genoeg hier op het forum .
ook Jens heeft een adoptie kind  :jajaja: voor dit kind heb ik speciaal een testament laten op maken zodat dit kind na mijn dood niet buiten de boot valt , ik beschouw dit kind dan ook als mijn eigen .
verder heb ik veel respect voor mannen die zulks doen , dus ook voor uw man . maar er kleven risico,s aan vast . of die neem je op de koop toe of je dekt je in , het laatste lijkt mij het verstandigste als man zijnde . vermogend of onvermogend maakt niets uit . een vrouw blijft een vrouw , ook een pracht vouw blijft een vrouw . bij een evt ruzie of scheiding kan zo,n pracht vrouw zo maar veranderen in een inhalig iemand die zo,n leuke en goed geloofs-vermogend man in één keer uit kleed tot aan het bot aan toe .
natuurlijk zijn zij niet allemaal zo , maar toch voorkomen is beter dan genezen .

even ter info  , een kinds deel is wel terdege opeisbaar door het kind , mits niet goed geregeld . houd daar rekening mee.   

:atyourservice:   
o ja, een ieder mag hier anders over denken .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

opinie

Citaat van: Jens op dinsdag 11 april 2017, 08:06:11
Citaat van: Michaela op maandag 10 april 2017, 15:13:37
Ach ja, nu heeft hij inmiddels 5 kinderen, de erfenis is mager aan het worden  :lachen:
met andere woorden , het draait allemaal om de poen . tsja zo snel zijn wij mannen vergeten  :lachen: nieuwe ronde nieuwe prijzen .  :ripba8: .  volgende .

Jens, ik denk dat je van een mug een olifant maakt. De grap die Michaela maakt, verwijst naar het aantal kinderen. Als de erfenis gelijk blijft maar er zijn ondertussen meer kinderen dan is elk aandeel kleiner (20% versus 25%). Het maakt dus minder uit of je een aandeel ervan hebt of niet. Voor de andere kinderen is het effect nog kleiner. Het symbolische ervan blijft echter gelijk.
Ik ken iemand wiens schoonouders enkel een dochter hadden. Kort na het huwelijk komt er een nakomertje. Hij regeerde laconiek: mijn aandelen zijn met 50% gekelderd. Gevolg: iedereen plat van het lachen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

klootzakken (voorheen Jens)

het gaat mij niet om het geld in spe , maar om de materialistische inslag van de dames .  :lachen:  weet ook wel dat het als grap bedoelt was . maar toch kon zij het niet laten om dit te vermelden , ik moest dan ook direct aan mijn vriend en gewaardeerde member Pjoter denken. zoals ook de vele post van bananacreek  [wilem de kloo....] .

:run:  :lachen:   

met adoptie is niets mis hoor , en ik heb oprecht respect voor mannen die dit doen .  maar denken doe je met je hoofd en niet van uit de gulp . en daar scheelt het echte mannen nog al eens aan .  maar goed voor elk wat wils . 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Michaela

Citaat van: Jens op woensdag 12 april 2017, 12:45:07
Citaat van: Michaela op dinsdag 11 april 2017, 12:05:15
jammer dat ik mijn tekst niet meer kan aanpassen na het posten, daar en her lees ik taalfouten.
en ook de behoefte om nog meer te schrijven:
Ja, Jens, je leest, ik geef verschillende redenen waarom er gekozen wordt voor adoptie, maar dat zijn allemaal bijzaken.
Het belangrijkste is dat de relatie verbeterd, mijn dochter meer affectie naar haar (stief)vader en vice versa.
Ik heb medelijden met de mensen die zo angstvallig omgaan met hun vermogen ten koste van prachtige ervaring en leven samen met een leuke levenspartner.
Zo argwanend aan alles wat men doet, vindt het vermoeiend zo te leven, altijd op je pas tellen.
ja zeker is het jammer dat je een text niet meer kunt aanpassen , maar daar is een gegronde reden voor . als je zulks niet begrijpt dan begrijp je mijn reactie op uw post ook niet . dit topic is voor iedereen zichtbaar , dus ook voor gasten die hier info op willen doen . het kan zijn dat u met uw reactie [de erfenis is mager aan het worden] toch bepaalde gevoelens kweekt bij aspirant adoptie  voornemens , al is hier ook een smile bij geplaatst .daar is niets mis mee hoor.  en ja ik heb ook medelijden met vermogende mensen die vol onder water worden getrokken door bruiden met of zonder kinderen . niets aan te doen eigen schuld dikke bult . moeten ze maar opletten en niet zo goed gelovig zijn . voorbeelden genoeg hier op het forum .
ook Jens heeft een adoptie kind  :jajaja: voor dit kind heb ik speciaal een testament laten op maken zodat dit kind na mijn dood niet buiten de boot valt , ik beschouw dit kind dan ook als mijn eigen .
verder heb ik veel respect voor mannen die zulks doen , dus ook voor uw man . maar er kleven risico,s aan vast . of die neem je op de koop toe of je dekt je in , het laatste lijkt mij het verstandigste als man zijnde . vermogend of onvermogend maakt niets uit . een vrouw blijft een vrouw , ook een pracht vouw blijft een vrouw . bij een evt ruzie of scheiding kan zo,n pracht vrouw zo maar veranderen in een inhalig iemand die zo,n leuke en goed geloofs-vermogend man in één keer uit kleed tot aan het bot aan toe .
natuurlijk zijn zij niet allemaal zo , maar toch voorkomen is beter dan genezen .

even ter info  , een kinds deel is wel terdege opeisbaar door het kind , mits niet goed geregeld . houd daar rekening mee.   

:atyourservice:   
o ja, een ieder mag hier anders over denken .

In grote lijn ben ik met je mee eens....het verschil is, ik schreef vanuit mijn eigen perspectief, je hebt het over een bruid, of een beginnende relatie, en in dat geval ben ik volkomen met je eens.
Ik ben zijn bruid niet, ik ben zijn levenspartner, en samen hebben we 16 jaar hard gewerkt. Samen hebben we grotendeels opgebouwd wat we hebben tot nu toe.
Samen hebben we drie jonge kinderen, en als we scheidden moesten we toch met mekaar omgaan. Ik ben dus niet zomaar een voorbijganger in zijn leven, we hebben met elkaar mee te maken voor de rest van ons leven, gescheiden of niet.
Zo ben ik met je eens dat het niet terecht is dat de ander (in dit geval, een filippijnse vrouw) meteen de helft van de vermogen krijgt bij een scheiding na een kort huwelijk, zoiets moet afgeschaft worden.
Hetzelfde geldt voor alimentatie....
Eddy, een prachtvrouw is een groot woord, ik beschouw mezelf eerder als een eerlijke vrouw, en zoiets schrijven op het forum waar niemand je kent is gemakkelijker.
Mijn man beschouwt idd mijn oudste dochter als zijn eigen dochter, zo wist hij van tevoren dat hij verantwoordelijkheid heeft voor haar voor de rest van haar leven, en dat wil hij heel graag als vader.
Mijn dochter heeft trouwens nooit haar biologische vader bewust meegemaakt, hij was overleden toen zij nog een baby was, er is dus geen "rivaliteit"tussen de vaders, voor mijn man is dat erg belangrijk, denk ik.