wereldstekker nodig voor gebruik Europese electronica?

Gestart door PHwaarde, zondag 20 februari 2011, 11:11:13

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Vraagje: heb ik een wereldstekker nodig voor gebruik van Europese electronica in de Filippijnen? Wat voor soort stopcontact/voltage wordt gebruikt?

disnoke

Je kunt gewoon de stopcontacten daar gebruiken in de grote hotels, heb nog nooit geen probleem gehad daar om mijn cellphone of laptop te gebruiken, maar zie info hieronder om zeker te zijn kun je deze best meenemen

De Filippijnen heeft een elektriciteitsnetwerk met 220 volt, 50 tot 60 hertz wisselstroom. Nederlandse en Belgische stekkers passen niet in het stopcontact, dus breng een verloopstekker mee als apparatuur uit Nederland mee wilt nemen. Stopcontacten hebben 2 openingen, bedoeld voor stekkers met 2 platte pinnen, dezelfde als ze in Amerika gebruiken.

Tinulang_Manok

Je kunt deze verloopstekkers ook in de filippijnen krijgen, bijvoorbeeld bij City appliance, die verloopstekkers zijn niet zo lomp als die in Nederland verkocht worden.
De meeste grote hotels hebben stopcontacten die voor beide systemen (Europees en Amerikaans) geschikt zijn.
Hoe meer je het binnenland ingaat, hoe minder je dit ziet, dan is het allemaal amerikaans systeem maar wel 220 volt.
En wellicht krijg je dan ook de kans om te zien hoe inventief filippijnen kunnen zijn bij het aanleggen van hun stroomvoorziening  :jajaja:
Amare et sapere vix deo conceditur

jiggy

Citaat van: Tinulang_Manok op zondag 20 februari 2011, 12:53:13

En wellicht krijg je dan ook de kans om te zien hoe inventief filippijnen kunnen zijn bij het aanleggen van hun stroomvoorziening  :jajaja:

Hier een voorbeeld van "inventieve stroomvoorziening" in een woning.

Hierop was een electric fan aangesloten, die op een stoeltje stond, in een huis vol kleine kinderen.

Ik wist niet wat ik zag... !!!

Toen ik de "uitvinder" van deze levensgevaarlijke "stroomverdeler" mijn zorg en verbazing meedeelde, antwoordde die lakoniek :

"You're right, can be dangereous, but only Pinoy can take that risk..." :negatief: :negatief: :negatief:

Digos


Voltage is normaal 220 volt/60Hz, maar er durven al weleens grote piekschommelingen te zijn.

Wat vooral belangrijk is de 60HZ in de phils tegenover de 50HZ in Europa, een wekkerradio op 50Hz zal in de phils wat vlugger lopen.

Maar tegenwoordig zijn vele van onze europese aparaten al aangepast dat ze 50/60hz aankunnen, moest je laptop of andere dingen nu nog 50 Hz zijn....niet panikeren dat gaat wel.

Wereldstekker moet je niet in je valies steken, koop in de phils gewoon een verloopstekkertje of twee voor 61 peso (1â,¬) per stuk.



:daag:

jiggy.....mooie foto van hoe het kan zijn in de phils  :thumb:


LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Zeer veel hier te vinden de UNIVERSAL outlets....Toshiba, National en andere merken

Dit is al een 14 jaar oude.....