Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De komst van Mevr Gago.

Gestart door Gago, woensdag 23 februari 2011, 11:05:02

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: Gago op woensdag  9 maart 2011, 09:43:14
Ze heeft het hier ijzig koud, maar na 2 weekends shoppen hebben we nog steeds geen dikke jas voor haar. Ten 1e vinden we haar maat niet, en ten 2e is het overal lente/zomercollectie nu.  :negatief:

Gago, kleine tip : ga naar een sportzaak waar ze ook "wintersport" kleren verkopen. Meestal goedkoper nu het seizoen al in volle gang is EN ( wat belangrijker is ) ook veel "normale" moderne jassen in kindermaten dus zonder micky mouse of donald duck motief. Die van Nene ( is ook maar 2 turven hoog ) hangt ie al 4 jaar bij m'n zus in NL en was afgelopen mei ( :happy: ) weer erg welkom !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Pjottr

Hoe vind ze het zelf allemaal? Ik herrinner me mijn vrouw toen ze hier kwam. Toen ze voor het eerst sneeuw in het echt zag vallen ging ze echt uit haar dak en rende ze de deur uit in haar bijna blote nakie, echt, en danste en sprong in de vallende sneeuw. Koud? Opdat moment niet maar daarna ja wel Maar daar had ik een gepaste oplossing voor :lachen:
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

opinie

Citaat van: pjottr op woensdag  9 maart 2011, 12:31:40
Toen ze voor het eerst sneeuw in het echt zag vallen ging ze echt uit haar dak en rende ze de deur uit in haar bijna blote nakie, echt, en danste en sprong in de vallende sneeuw.

Is dat dan die foto waarmee men waarschuwt voor de Nederlanders bij CFO?  :lachen:
:picsplease:  :biggrinn:

Nu serieus even. Korte jassen in een kleine maat kopen. Het wordt dan een halflange jas. De mouwen zijn altijd een probleem. Heb ik trouwens ook maar dan dat de mouwen te kort zijn.  :jajaja: Ik heb een lange arm, twee zelfs.  :biggrinn: Sportzaken zijn meestal prijzig. Rommelmarkten hebben soms standhouders die partijgoederen verkopen, nieuw maar enkel in de kleinste en grootste maten. Koopjesperiodes zijn handig, de kleine maten blijven vaak over en je hebt mooie spullen die passen voor minder. (Je merkt dat ik aan de grens woon.  :biggrinn: )
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Johan En Elvie

Citaat van: Gago op maandag  7 maart 2011, 23:50:17
Vandaag wat op stap geweest met de madam. Toen we ons klaarmaakten zegt madam:
"ohh i will put nice Tshirt on cause the sun is shining."  :ikkeniebegrijp:
-"you think so? Come outside and feel how warm it is." zei ik.
De asawa kwam buiten en verstond zich er niet aan. "Why is it zo cold? But the sun is shining?"  :weetikniet:
Ze dacht dat het zo koud was omdat de zon achter de wolken zat.

Toen we wat in het park gingen wandelen waren er een paar gasten aan het vissen in de vijver. We zaten ze wat te bekijken vanop een bankje. Toen de asawa zei: "They will be so hungry this evening, cause they did not catch any fish yet." Haha, ik heb haar dan mogen uitleggen dat ze visten voor de sport. En dat eens ze een vis hadden gevangen ze die terug moesten werpen. De Asawa verstond er niks van. Haha heb ik hier al wat afgelachen zeg.

Deze morgen naar het stadhuis geweest, en gewoon de vrouw haar  :smiley-philippines: rijbewijs ingewisseld voor een  :belgiesmiley: . No questions asked.
Ik had haar ook een international driverslicense laten aanvragen in  :smiley-philippines: . En daar mag ze ook tijdelijk mee rijden, maar een gewoon non professional  :smiley-philippines: rijbewijs is dus ook geldig hier in  :belgiesmiley: . Wat wel handig is om weten. Die van mij heeft dus nog nooit achter het stuur van een auto gezeten, en kan absoluut niet rijden. Nu heeft ze zonder problemen haar  :belgiesmiley: rijbewijs, en moet ze geen moeilijk examen meer afleggen, maar ik zal haar zeker nog rijlessen laten volgen.

:daag: greetz
Gago

Ha Ha Ha verhalen die ik herken, mijn asawa vraagt zich ook altijd af hoe het komt dat de zon schijnt en het toch koud is dat gaat er ook moeilijk in. In school hebben ze de reden hiervoor ook nooit geleerd wat zouden ze hoe dommer ze de kinderen daar kunnen houden hoe beter voor de eenheid van het land en als je het hen dan probeert uit te leggen lukt het pas na veel moeite hehe.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Digos

#74
Ja die bekende verhalen als ze eens hier in  :eu: zijn heb ik ook mogen ervaren en is niet meer dan normaal dacht ik?

Maar de beredenering om ze compleet dom te houden op school al....gaat er bij mij niet compleet goed in.

Ze kennen ook maar 2 seizoenen.....regenseizoen en zomer......voor de rest, zo ervaar ik het toch is het ALTIJD warm in de phils.

Slippers, short en T-shirt en de zon is het enigste dat ze kennen het hele jaar door.

Wij hebben hier in  :eu: te maken met vier seizoenen, die heel wat meer uiteenlopend zijn dan hun regenseizoen en hun zomer.

Als ik in hun schoenen moest staan, zou ik net hetzelfde reageren.....alhoewel je/ze het ook zien op TV en etc....maar niet echt ervaren.

Stuur effe een eskimo naar de phils.....die snapt het ook niet, maar dat ligt niet aan het onderwijs.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

#75
Verklarend filmpje, toch wel leerzaam..

http://www.youtube.com/watch?v=rcquRMaVSKU&tracker=False&NR=1

[yt=640,505]rcquRMaVSKU[/yt]
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Gago

Gisteren kwam die van mij wat somber kijkend naast me zitten in de zetel. Ik zag dat er wat scheelde.
Ze zei me dat we eens naar de dokter zouden moeten gaan, want dat ze last heeft van "allergies".
Maar ze heeft het maar nu en dan, en ze kan er geen patroon of oorzaak in terugvinden.
:ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:
Ze krijgt precies allemaal kleine puntjes op haar huid.
Hihi bleek gewoon kiekevel/kippevel te zijn.  :lachen:
En dan maar uitleggen dat het door de kou was." But what is it doing to my skinn?"   :happy2:

Gisteren zijn we de hele namiddag naar zee geweest. Naar White Beach De Panne  :biggrinn: .
"What happened to the water?" "Where are all the fishingboats?"
Heb haar leren fiets rijden op het harde zand bij laagtij. En met succes ze kan al rijden, maar nog niet sturen en stoppen.   :thumb:

josv

Citaat van: Gago op dinsdag 29 maart 2011, 09:58:25
Heb haar leren fiets rijden op het harde zand bij laagtij. En met succes ze kan al rijden, maar nog niet sturen en stoppen.   :thumb:

:lachen: Ik mag dan wel aannemen dat jij een hele goeie conditie hebt om er achterna te rennen. Of laat je haar gewoon op het zand vallen, cq de zee in rijden  ? :lachen:

Btw, mijn vrouw wilde absuluut niet geloven dat het IJselmeer in NL een meer was. Ze is zelfs het water gaan proeven  :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Gago

Citaat van: josv op dinsdag 29 maart 2011, 12:17:35
Citaat van: Gago op dinsdag 29 maart 2011, 09:58:25
Heb haar leren fiets rijden op het harde zand bij laagtij. En met succes ze kan al rijden, maar nog niet sturen en stoppen.   :thumb:

:lachen: Ik mag dan wel aannemen dat jij een hele goeie conditie hebt om er achterna te rennen. Of laat je haar gewoon op het zand vallen, cq de zee in rijden  ? :lachen:

Btw, mijn vrouw wilde absuluut niet geloven dat het IJselmeer in NL een meer was. Ze is zelfs het water gaan proeven  :floet:

Ik ben zo stram als iets. De hele godganse dag achter die fiets aanhollen, terwijl zij aan het fietsen en tergelijkertijd aan het gillen was. De paar toevallige voorbijgangers wisten niet wat ze zagen.
In het terugkeren hebben we ook es op een grote parking geprobeerd. Er stond één auto. Rijdt ze er wel niet recht naartoe.  :weetikniet: En net voor de auto paste ze dan maar haar remtechniek toe. Gewoon van de fiets springen.