Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

BIR...

Gestart door xav, vrijdag 25 februari 2011, 13:34:13

Vorige topic - Volgende topic

xav

wat ik eens wou weten of jullie de tax soms terug vragen op de luchthaven...? of is dit echt de moeite niet...?

josv

Als kleine ondernemer moet je BIR betalen over je inkomsten, teruggaaf over je uitgaven kan niet. Kan me dus niet voorstellen dat je als toerist je VAT terug krijgt.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: xav op vrijdag 25 februari 2011, 13:34:13
wat ik eens wou weten of jullie de tax soms terug vragen op de luchthaven...? of is dit echt de moeite niet...?

Welke TAX bedoelt U hierbij?

xav

Citaat van: bananacreek op vrijdag 25 februari 2011, 15:21:09
Citaat van: xav op vrijdag 25 februari 2011, 13:34:13
wat ik eens wou weten of jullie de tax soms terug vragen op de luchthaven...? of is dit echt de moeite niet...?

Welke TAX bedoelt U hierbij?

in de meeste landen kun je de tax terug vorderen aan de luchthaven... als je bv iets aankoopt waar x% btw op betaald, kun je deze btw terug vorderen... ik weet of dit van toepassing is op de phils, heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan... vandaar mijn vraag... ik weet dat je bv in Thailand de btw terug krijgt als je de aankoop bewijzen kan voorleggen...

Deep Throat

Hangt van de wettelijke bepalingen af. Als er in de wet staat dat leveringen aan het buitenland onbelast zijn kan je bij bewijs van uitvoer belasting terugkrijgen. Vervolgens hangt het nog van het land af of dit makkelijk te regelen is of dat er drempels zijn opgeworpen. Ik heb zo'n vermoeden dat dat laatste in de PH het geval is, gezien andere bureaucratische ervaringen ga ik daarvan uit.
Vervolgens hangt het nog van de hoogte van de aankoop af of van het tarief of het de moeite waard is.
Ik heb er geen ervaring mee, er gaat meer PH in dan eruit.

bananacreek

Goede vraag en ik vond alleen het volgende

http://www.dutyfreemagazine.ca/Asiaenews/asenews_sep0109/asenews_sep0109_industry.html

evenals het volgende:

Finance department officials are studying if it is feasible to issue value-added tax (VAT) refunds to low-income household for oil and gas purchases. While they're at it, can they also see if the government can issue VAT refunds to tourists for their shopping in the country? Thailand and Singapore [Not sure about Malaysia - Ed.] are already doing so