Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

KLM

Gestart door Digos, woensdag 29 april 2009, 10:14:39

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: JFK op dinsdag  8 september 2009, 02:44:47
Citaat van: Fail_over op maandag  7 september 2009, 23:26:20
Airmiles kreeg ik er niet bij, sorry meneer, het is meer dan 6 maanden gelden dat u gevlogen heeft. Minpunt voor KLM.  :negatief:


Geen enkel probleem. Ik heb nog steeds airmiles vanuit die tijd !

hmmm ben je wel zeker of die nog geldig zijn... toen ik mijn kaart aanvraagde kreeg ik toch te zien dat deze max 2 jaar geldig zijn...

Digos


Hoe werkt dat feitelijk met die airmiles.....?

Moet je dan een speciaal ticket kopen of zo?  :ikkeniebegrijp:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

xav

je maakt een flying blue account aan op de website van KLM... krijg je normaal gezien een pincode en account nummer...

dan elke keer je een ticket boekt ergens of op de website kun je airmiles verdienen bij vermelding van je account nummer...

als je meerdere keren vliegt kun je zo misschien een korting krijgen of een gratis ticket bij elkaar verzamelen...

de meeste maatschappijen hebben wel zo iets lopen... en bij de eene krij je ook meer miles dan de andere ook...

Mawibata

Citaat van: JFK op dinsdag  8 september 2009, 02:44:47
Citaat van: Fail_over op maandag  7 september 2009, 23:26:20
Airmiles kreeg ik er niet bij, sorry meneer, het is meer dan 6 maanden gelden dat u gevlogen heeft. Minpunt voor KLM.  :negatief:

Dan hebben ze nu toch hun regels gewijzigd. Vroeger was dat inderdaad zo, maar al heel wat jaren wordt er geen limiet meer gesteld en blijven de airmiles niet slechts 1 of 2 jaar (zoals vroeger) geldigheid hebben.
Geen enkel probleem. Ik heb nog steeds airmiles vanuit die tijd !


Vandaag hebben wij tickets gekocht bij KLM.

Dit stond te lezen op de site  :

Award Miles en Level Miles
U kunt twee soorten Miles sparen: Award Miles en Level Miles.
Award Miles kunnen worden besteed aan fantastische cadeaus: van award tickets tot hotel- en autoverhuurarrangementen. Uw Award Miles hebben een beperkte geldigheidsduur van 20 maanden waarna de Miles komen te vervallen. U kunt deze geldigheidsduur echter verlengen door minimaal eens in de 20 maanden een betaalde vlucht te boeken met KLM, AIR FRANCE of SkyTeam-partners. De vlucht moet op uw account zijn bijgeschreven en u moet er Level Miles mee hebben gespaard. Vluchten geboekt met Award Miles tellen niet mee voor het verlengen van de geldigheidsduur van uw Miles.



http://www.klm.com/travel/be_nl/flying_blue/programme/how/index.htm





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Ik ben member van Asia miles.

Na ongeveer een 6 tal vluchten heb je een vlucht gratis bij mekaar gevlogen.  :happy:
Rich de Nederbelg.

JFK

Vandaag hebben wij tickets gekocht bij KLM.

CitaatDit stond te lezen op de site  :

Award Miles en Level Miles
U kunt twee soorten Miles sparen: Award Miles en Level Miles.
Award Miles kunnen worden besteed aan fantastische cadeaus: van award tickets tot hotel- en autoverhuurarrangementen. Uw Award Miles hebben een beperkte geldigheidsduur van 20 maanden waarna de Miles komen te vervallen. U kunt deze geldigheidsduur echter verlengen door minimaal eens in de 20 maanden een betaalde vlucht te boeken met KLM, AIR FRANCE of SkyTeam-partners. De vlucht moet op uw account zijn bijgeschreven en u moet er Level Miles mee hebben gespaard. Vluchten geboekt met Award Miles tellen niet mee voor het verlengen van de geldigheidsduur van uw Miles./i]
http://www.klm.com/travel/be_nl/flying_blue/programme/how/index.htm
Dus die 20 maanden geldigheids begrenzing geldt niet voor Level miles waarmee je free tickets kunt sparen.
Dus dat is niet in tegenspraak met wat ik zei.
Ik weet heel zeker dat ik mijn vluchtpunten (de Level miles) heb kunnen gebruiken ook na een periode van 2 jaar.
Maar niets blijft altijd hetzelfde, uitgezonderd dan mijn geweldige geheugen  :confused2: :ikkeniebegrijp:
JFKJFK

Samar

Citaat van: JFK op woensdag  9 september 2009, 05:16:31
Vandaag hebben wij tickets gekocht bij KLM.
Dus die 20 maanden geldigheids begrenzing geldt niet voor Level miles waarmee je free tickets kunt sparen.
Dus dat is niet in tegenspraak met wat ik zei.
Ik weet heel zeker dat ik mijn vluchtpunten (de Level miles) heb kunnen gebruiken ook na een periode van 2 jaar.
Maar niets blijft altijd hetzelfde, uitgezonderd dan mijn geweldige geheugen  :confused2: :ikkeniebegrijp:

Level miles hebben volgens mij uitsluitend betrekking op het kaartnivo en hiermee kunnen geen tickets worden gekocht.

Hoe meer levelmiles, hoe hoger het kaartnivo en extra privileges (voorrang bij boarding, gebruik lounge etc) en meer gespaarde awardmiles waarmee wel tickets kunnen worden gekocht.

JFK

Toch maar weer even gechecked op mijn account bij KLM.
Als ik dan klik op "geldigheidsduur" krijg ik dit te lezen:

Geldigheidsduur van Miles
    Uw Award Miles zijn levenslang geldig als u ten minste één keer per 20 maanden een vlucht* maakt met KLM, AIR FRANCE, Air Europa, Kenya Airways of Aircalin, of een van de SkyTeam-partners.
   * op een vlucht met een van de SkyTeam-partners, met een betaald ticket dat in aanmerking komt voor het sparen van Miles.
   67445 Miles zijn niet meer geldig vanaf 11/2010.


Pas wel even op he.........die 67445 miles die zijn van MIJ en niet van een ander hoor  :tease:
Ze blijken in mijn geval dus niet echt altijd die norm van "als u ten minste één keer per 20 maanden een vlucht* maakt met KLM" te hebben gehanteerd.

Op de KLM site is alles te lezen dus hoeven we niet te gissen.
JFKJFK

xav

dat maakt direct al veel duidelijk... thx JFK  :thumb:

Mawibata



Als je 2 tickets koopt bijv voor m'n asawa en ik , kun je die dan op een en dezelfde account plaatsen









Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.