ervaringen met filippijnse echtgenote laten overkomen

Gestart door driver, woensdag 9 maart 2011, 14:29:14

Vorige topic - Volgende topic

driver

hallo iedereen, ik ben net terug van 7 weken verlof in de filippijnen. Ik heb er een hele leuke tijd beleeft en ben er ook getrouwd met mijn filippijnse vriendin die ik al een hele tijd kende. Nu is het mijn bedoeling om mijn vrouw naar belgie over te brengen. We hebben al alle nodige papieren in single en mariage status en mijn vrouw heeft verleden week 1 dag naar een seminar gemoeten. Volgens de laatste berichten van haar heeft ze nu ook haar paspoort gekregen via dfa en dus gaat ze volgende dinsdag naar de belgische ambassade in manila om haar visum aan te vragen. Ondertussen heb ik hier in belgie ook al ons huwelijkscontract en haar birthcertificate overgemaakt om het huwelijk in belgie wettig te laten verklaren.
Heeft er iemand een idee over hoelang het gemiddeld duurt voor mijn vrouw zou kunnen komen? En heeft er iemand soms ervaringen met zo een situatie? Iets wat ik misschien vergeten ben waardoor het op de lange baan zou kunnen geraken? Ik zou alvast heel dankbaar zijn voor alle tips en weetjes.

grtz kurt

dolfijn76

driver,

er is vandaag nog een interessante mededeling geweest met info van de consul omtrent deze visa aanvraag.
Geloof dat het onder topic interessante mededeling staat (denk bij relaties)

Zoals je misschien wel gelezen hebt is het afhankelijk van situatie tot situatie. Dus ja kan vrij snel gaan (paar maanden) of kan heel lang duren.


driver


toyoke

hallo welkom hier

als je de regels op de site van DVZ opvolgd dan zie je gezinsherreniging 4 maand dat is vanaf dat de papieren
in brussel toekomen NIET vanaf jullie trouwdatum
als alles OK is zullen er geen problemen zijn

veel suc6

driver

alvast bedankt voor de info. ale nu hebben we zo een beetje een  ideee van hoelang het zou duren. Ik hou jullie zeker op de hoogte van alle verwikkelingen .

huzzie

Bij mij duurde het ongeveer 5 maanden tussen huwelijksdatum en goedkeuring.
Daarna toen vrouwlief éénmaal in België was kreeg ik een onderzoek rond schijnhuwelijk. Dit onderzoek (duurde 7 maanden) werd zojuist afgerond met positief advies, m.a.w. mijn huwelijk wordt erkend en mijn burgerlijke staat wordt aangepast als gehuwd zijnde.

Groetjes,

En proficiat trouwens

Johan En Elvie

Driver,

Je kersverse vrouw moet gewoon zien dat AL haar papieren in orde zijn, dat er geen kleine schrijffouten staan in één van haar documenten anders begint het spel van arel en kan het wel heel lang duren.
Bij ons was het prijs, een A die een O moest zijn in haar middennaam op haar slecht geschreven geboortecertificaat (ik maakte er met de minste moeite wel een O van maar zij beweerden dat het een A was)
Om dit recht te zetten moest dat voor de plaatselijke rechtbank komen, een paar keer horing met mijn vrouw, haar moeder om te zien of ze wel degelijk haar dochter was enz..
Dit nam in totaal alleen al 7 maanden in beslag ook omdat de persoon die het dossier die dag moest behandelen tot 2 keer toe verstek liet gaan zonder verwittiging, onze advocaat haar oom die uit Manila moest komen stond daar dus 2 keer helemaal voor niets nogabollen.
Daarmee schoof het altijd maar een maand langer op.

Uiteindelijk na 1 jaar en 5 maand huwelijk kon ze naar België komen, alle papieren waren hier geloof ik toch ook een 5 tal maand voor het in orde was.

Maar niet alles is hetzelfde natuurlijk en als de Belgische Ambassade haar papieren aanneemt als alles correct is dan kan het dus vrij vlot gaan.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

driver

hallo ,

ondertussen zijn we al enkele maanden verder en het visum van mijn vrouwtje is nog altijd niet goedgekeurd. Volgens de site van vreemdelingenzaken duurt dat ongeveer 3 a 3maand en half voor het zou goedgekeurd raken. Dus dat zou , als ze een betje vanhun woord zijn, eind augustus ,begin september kunnen zijn. Als alles goed gaat tenminste. hopelijk sturen ze hun beslissing dan ook vlug door naar manilla.
1 keer heb ik gebeld naar dienst vreemdelingenzaken en na een goed half uur muziekje luisteren kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die ik blijkbaar ferm stoorde want mijn telefoongesprek heeft welgeteld 5 seconden geduurd. Ik moest het dossiernummer geven en kreeg een snauw van nog geen beslissing. Denk dat die mens honger had want zelfs mijne hond snakt zo niet. Ik had nog enkele andere vragen maar kreeg geen kans om ze te stellen. De telefoon werd dicht geworpen voor ik mijn mond kon open doen. Man man de belgische staat. Echt een toonbeeld van vriendelijkheid. En daar gaat dan een deel van mijn belastinggeld naar toe. 

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

driver

@ failover


ja ik check het praktisch elke dag en iedere dag zie ik de melding "in behandeling " staan. Dus het is nog altijd afwachten en nagelbijten


greetz