Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visumaanvraag bij verhuizing

Gestart door rambonsusay, woensdag 16 maart 2011, 22:35:56

Vorige topic - Volgende topic

rambonsusay

beste leden ik zit hier met een vraagje ; mijn asawa heeft alle papperassen bijeen en haar passpoort zou ze deze week nog krijgen zodus kan ze voor visa aanvraag gaan doen maar ik ben ondertussen aan het verhuizen naar een nieuw adres en heb mijn document van adreswijzeging nog niet omdat de wijkagent nog steeds niet geweest is :stomstomstom: ,in principe kan mijn asawa al gaan voor de visa maar sinds op mijn documenten mijn oud adres op staat  gaat dat niet of wel ?
ik vraag dit omdat ik bang ben dat we niet op tijd zullen zijn en dat mijn documenten zullen vervallen zijn  (eind mei )

Moet er een document adreswijzeging zijn  of niet  dhr peter van bogaert zij me dat dat niet nodig was   ik weet het niet ik wil gewoon zeker zijn

enige suggesties altijd welkom

:daag: danny en anna

Digos


Samenloop van omstandigheden....zullen we maar denken, ik denk het niet.

Woon je al op je nieuw adres? en heb je al adresverandering gemeld? Ik veronderstel van wel want je wacht op de wijkagent.


Echter deze vragen maken niks uit op de aanvraag van je asawa voor de D-visum, want dat word daar niet gevraagd voor het D-visum.

Jij ligt wakker over dat papiertje "bewijs van woonst" waar heel de historiek opstaat waar je ooit gewoond hebt.

Anna heeft helemaal geen "bewijs van woonst" van jou nodig.....word niet gevraagd in de REQUIREMENTS voor de ambassade.

Zie nogmaals REQUIREMENTS   :link:


Op de ambassade in Manilla hebben ze juist dezelfde mogelijkheden zoals bevolking, burgelijke stand en etc......zoals in  :belgiesmiley: (jouw gemeente) om jouw status te checken....geloof me gerust.

Toen na al 2 jaar gehuwd te zijn, (in de phils en daar gewoond) en ik toen dan ons huwelijk wou registreren, en ik men paspoort wou vernieuwen in de ambassade.....hoorde ik van Evy dat ik nog altijd single geregistreerd stond op men laatste adres in  :belgiesmiley:

Vond dat wel goed.....al 2 jaar gehuwd....en ik is was nog steeds vogelvrij  :lachen:



Ik denk dat er meestal wel een misverstand is wat betreft de benodigde documenten vanuit   :belgiesmiley: voor welke instantie  :belgiesmiley: / :smiley-philippines: .....de ambassade heeft niet de in het engels vertaalde documenten nodig.

Maar om de advokaat van de duivel te spelen.....laat genoeg copie's achter bij je asawa van al je papieren in het nederlands, evenals de vertaalde in het engels.

De Phils leeft nog op papier.....en "spaar papier" kennen ze daar nog niet.


Moest je adreswijzing ondertussen al officieel gebeurd zijn (voordat Anna voor de visum gaat) laat haar dan ook het nieuwe adres vermelden....want ze vragen daar wel achter, maar ik zie er voor de rest niet echt een probleem in om het kort te houden.  :biggrinn:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

stijn54

Toen na al 2 jaar gehuwd te zijn, (in de phils en daar gewoond) en ik toen dan ons huwelijk wou registreren, en ik men paspoort wou vernieuwen in de ambassade.....hoorde ik van Evy dat ik nog altijd single geregistreerd stond op men laatste adres in 


Digos,

Begrijp ik niet goed. Als je vrouw nog niet in België was geweest blijf je toch single in België. Ik ben drie jaar al gehuwd met Filippijnse maar ik ben nog steeds single op de gemeente daar haar visum niet toegekend werd.

Groeten

Digos


Klopt gedeeltelijk je bewering, ik stond nog altijd single na 2 jaar omdat ik het nog niet had aangegeven op de ambassade waar ik was ingeschreven, (Manilla was niet direct naast de deur)

Maar vond het wel leuk te horen dat je nog vogelvrij was.....alhoewel je al 2 jaar gehuwd bent  :lachen:


Toen we in  :belgiesmiley: aankwamen stond ik als gehuwd geregistreerd, omdat ik het op de ambassade had aangegeven.

:thumb:
LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Ken het nog sterker:

Wij zijn eind 2008 getrouwd in de Phils, voor de rechter, en voor de kerk.
Huwelijkscontract in Nederland ingeschreven in mijn gemeente en GBA. Getrouwd dus in de  :smiley-philippines: en in  :nederlandsevlag:
Maar Belgie erkent het huwelijkscontract niet. Daar ik nu in Belgie woon sta ik dus nog steeds als ongehuwd te boek.  :ikkeniebegrijp: :crazy:  :belgiesmiley:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

pvgossum

fail_over: verhuis geen effect voor Nederlanders (wel binnenkort voor Belgen omdat in de herziening het woonattest ook vereist wordt)

Er volgt waarschijnlijk wel een woonstcontrole van zodra familie in Belgie is op het nieuwe adres