Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

netbook 10.1 inch of notebook 15.6 inch kopen

Gestart door PHwaarde, maandag 21 maart 2011, 18:57:35

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Ik ben op zoek naar een kleiner reizigersvriendelijk formaat notebook. Aangezien een netbook iets van 10.1 inch meet & rond de kilo weegt, is zoiets ideaal voor het checken van mail & internetten. Een netbook is trouwens een simpele uitvoering van een laptop, echter zonder DVD brander & veel energiezuiniger. Misschien iets gammeler qua gebruikte materialen, echter je kunt wel +/- 8 uur op een volle accu doen. Dat zie ik me niet met een reguliere laptop zonder snoer doen  :daag:. Ik had gehoopt dat in Manila ook wel eens leuke aanbiedingen voorkwamen. Jammer dan, toch maar hier in Nederland kopen dan.

Digos


Met deze vraag zit ik ook al een tijdje in men maag.

Ik sleur altijd een laptop mee 17 inch +, maar wanneer je onderweg bent luchthaven/motorbike en etc....weegt dit wel serieus door in je rugzak...3 kg+

Je hebt natuurlijk wel alles bij met al de luxe en een groot scherm, echter op een luchthaven of een andere plaats om eens effe gauw online te gaan.....komt ie niet uit de rugzak.

Maar niettemin gebruik ik het in de phils feitelijk ook maar juist om je foto's te downloaden van je camera, te chatten, mail en internet.

Dus zo'n klein ding (1kg) zou wel een oplossing zijn.

Als je hier in  :belgiesmiley: echter eens gaat rondkijken voor zoiets kleins vind je wel degelijke goede uitvoeringen, maar de prijs verschilt dan meestal niet zoveel van een echte laptop....en dat houd me zo wat tegen.

LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

Als ik het geld had een Ipad2 (10 inch,weegt 603gr en 10 uur autonomie) of Samsung Galaxy Tab (kleiner, maar 7 inch ipv 10 maar weegt ook maar de helft)





There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luke

Het laatste dat ik gekocht heb hier in Makati was een Neo netbook (Atom) voor 14000 PHP (toen iets rond 250EUR). Mijn liefje sleurt dat het hele huis rond en haar zus doet er haar huiswerk op. Het verwonderd mij dat het nog werkt als ik zie hoe het behandeld word. Het komt met Windows7 Starter versie welke ruim voldoende is voor zo'n low-end laptopje. Wireless werkt zonder problemen.  Enkel goed om te surfen en te chatten.

Kano

 Kijk om de prijzen te vergelijken bijvoorbeeld eens op deze sites: http://www.pccorner.com.ph   http://enigma-phil.com.ph/ of   http://www.pcgilmore.com.ph
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

O.B.Bommel

Nou ik ben heel blij met mijn 10.1 inch ding. Ik heb ook een 15.6 en neem elke keer weer de afweging welke mee te nemen en het gewicht geeft meestal de doorslag. Ik word steeds inventiever, ik had vroeger ook veel papieren bij me maar nu pomp ik alles op een stick en heb zo veel minder te sjouwen. Het heeft wel tijd gekost om er "systeem" in te krijgen, maar nu heb ik het gevoel dat ik niet meer zonder kan. Probleem blijft de accutijd, die is me altijd te kort. Die i-Pad gaat er ook nog wel eens komen denk ik, een tijdje wachten en dan zijn die ook een stuk vriendelijker geprijsd.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

koy

Ik kan jullie een merk aanraden dat je in Europa online kan bestellen en dat ook in de Filipijnen in herstelpunten gerepareerd wordt en dat is DELL. Voor mijn vriend in Cebu kocht ik een heel eenvoudig model type 15inch scherm met QUAERTY klavier, want in Belgie allemaal azerty-klavier maar de Dell kan je online bestellen en uitrusten hoe je wil. Wel het toestel is al 2x vast gelopen, ik had niet anders verwacht haha vandaar dat het een merk moest zijn dat in de PH gekend is en np steeds heel vlug ge-reset en terug up en running. De problemen die hij had ware meestal configuratie problemen van de usb-dongle van Smart die hij gebruikt om via WiFi te surfen.

surf naar: www.dell.be of www.dell.nl  voor info

by the way zelf ben ik een fervent Mac-fan met een I-Mac, I-pad en I-phone  :biggrinn:

leven en laten leven...

Digos


Ik vind die Dell nou niet echt een aanrader, zeker niet met al de negatieve commentaar achteraf die je geeft.

Het systeem kan alleens crashen dat je moet reboot je pc, maar niet door een stickje van smart of globe......configuratie settings.

Een goude zaak voor de pc winkel.....wanneer je elke keer met een probleem aankomt.

Onwetenheid is misschien ook wel de oorzaak, en niet van de pc DELL.

LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Citaat van: koy op vrijdag 25 maart 2011, 22:20:04
by the way zelf ben ik een fervent Mac-fan met een I-Mac, I-pad en I-phone  :biggrinn:

:thumb: :thumb: :thumb:

By the same way: Weet jij toevallig een Mac repair shop in  :belgiesmiley: heb hier nog een defecte Macbook G4 12"liggen die ik weer leven in zou willen laten blazen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

koy

@ fail-over

in de SM mall in Cebu is er een Mac shop dacht ik op een bovenste verdieping, hebben daar een iPod gekocht voor kado te doen aan mijn vriend z'n broer. Mooie winkel met service.

@ Digos

Ik geef helemaal geen negatieve commentaar op het toestel, vermits dit perfect ge-reset kan worden, over de rest geef ik liever geen commentaar
leven en laten leven...