Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

netbook 10.1 inch of notebook 15.6 inch kopen

Gestart door PHwaarde, maandag 21 maart 2011, 18:57:35

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Ik vraag me af of het loont om een merk netbook 10.1 inch of notebook 15.6 inch op de Filippijnen  :smiley-philippines:aan te schaffen. Is het daar goedkoper, ongeveer even duur, of wellicht zelfs prijziger als in Nederland  :nederlandsevlag:?

jiggy

volgens wat ik daar gezien heb, zijn de prijzen van electronica, tv's,... van de merken die hier ook in europa worden verdeeld,
minstens even duur in de Filipijnen als hier...
die moeten immers ook worden geïmporteerd , en de fabricanten maken wellicht geen onderscheid naar welk land dat gebeurt...


Fail_over

Je moet goed zoeken/vergelijken, en weten wat je wilt.
3 jaar geleden een Nokia E71 in Manila gekocht voor â,¬ 290,-. In Europa kostte die toen zo'n â,¬ 360,-

Kan dus wel schelen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos


Goed zoeken en vergelijken is één ding en het kan in de phils misschien een beetje goekoper zijn, maar het verschil is klein.

Ten tweede zit je natuurlijk ook met de garantie in de knoop als er eens iets schilt aan het toestel, en alles is ook in het engels.

Kwam dit nieuwste speeltje tegen op het net.....

Acer Iconia multi-touch notebook

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

Citaat van: Digos op maandag 21 maart 2011, 22:43:42
Goed zoeken en vergelijken is één ding en het kan in de phils misschien een beetje goekoper zijn, maar het verschil is klein.
Ten tweede zit je natuurlijk ook met de garantie in de knoop als er eens iets schilt aan het toestel, en alles is ook in het engels.

Als je een merk ding koopt in de phils kan je altijd aanspraak maken op de fabrieksgarantie.
Mijn nokia heeft dan ook maar 2 taal instellingen: Tagalog of Engels. But what the heck?? 

Ik gebruik het ding voor bijna alles, is gewoon een mini mini computer. Mijn Asawa heeft er ook 1. Merk wel dat door de hogere temperaturen (Of achteloosheid) haar toestel minder stand houdt.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos

Prijs is nog niet zo zeer te bespeuren.....maar naar wat ik kon vinden zou het draaien rond 1499â,¬

LIVE ONCE - LIVE IT

Luke

Er zijn wel degelijk verschillen in elektronische (en elektrische) apparaten die in de verschillende continenten/markten verdeelt worden. Bij mobieltjes was dat bv de batterij die wat mindere kwaliteit is in de Filipijnen. Zo had ik een 5-tal jaren geleden een Acer-1700 notebook (eigenlijk desktop vervanger) van Europa meegebracht die niet te koop was in de Filipijnen. Al gauw had ik problemen met deze computer in de Filipijnen want het was blijkbaar niet gemaakt voor dit klimaat. Ze konden het wel herstellen onder de toen nog "wereld-garantie" bij Acer-Ph maar na 2 jaar was het ding gewoon dood.

Als je wat meebrengt van Europa kijk dan zeker of de garantie ook geld in PH. Het zal niet de eerste keer zijn dat je hier in een Repair-center binnenstapt en ze vertellen dat het een "Europees/US model" is en ze daar geen onderdelen voor hebben alhoewel er op het eerste gezicht geen verschil te zien is.

Bulldozer

Laptops zijn duurder in de Filippijnen dan in Nederland. Ik heb de mijne daarom juist in Nederland gekocht. Een netbook zou ik zowiezo niet kopen. Veel te kleine toetsen en ziet er allemaal een beetje gammel uit.

apollo

Heb ook in Manilla wat rondgeneusd tussen de electronica en vond dat de prijzen voor nieuwe  :lachen: goede toestellen bijna evenredig was als in onze shops je kan als je wat rondkijkt wel koopjes doen in de wat oudere modellen. Maar je koopt er zowizo een iets degelijkere model voor een prikje  :happy: