Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kosten bankoverschrijving naar Filipijnse bank.

Gestart door Kano, zondag 8 mei 2011, 12:52:18

Vorige topic - Volgende topic

Amice

SCB bestaat ca.25 jaar en verdiend veelal zijn geld met surinaams goud. Heeft filialen in rotterdam, amsterdam etc.

Surinamers in nederland maken er veelvuldig gebruik van om geld te sturen naar suriname en  SCB staat onder surinamers alom bekend.

Tesamen met de garantie lijkt het me de gok waard, surinamers zijn niet zo dom in dat soort zaken, denk ik.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Citaat van: okkietrooy op woensdag 24 augustus 2011, 05:02:30
Citaat van: cagayanmelanie op dinsdag 23 augustus 2011, 19:19:56
e-mail reageren ze helaas erg traag op. bellen werkt sneller. +31(88)0082777. Een vriendelijke Surinaamse  O0 beantwoordt al je vragen 


Suri-change ....waarom heb ik daar een twijfelachtig gevoel over ??  :ikkeniebegrijp:   Vast geheel ten onrechte . Is de club aangesloten en gegarandeerd door DNB?
Je zal maar 5000 treuri overmaken ... :haha:
Ik heb begrepen dat het tot nu toe goed is gegaan .

Geheel ten onrechte dat twijfelachtige gevoel lijkt mij.  Suri-change is een officiele bank.  En staan dus onder toezicht van de Nederlandse bank.   En nu maar hopen dat de nederlandse bank wat geleerd heeft van het debacle met de DSB bank. 

Kano

Even een aandachtspuntje bij de Surichange bank. Als je â,¬ 2000 of meer wilt overboeken dan dient dit eerst goedgekeurd te worden. Men informeert dan waar het geld vandaan komt en waarvoor het wordt aangewend.  

Op emails reageert men inderdaad niet snel en het contact 088 betaalnummer werkt niet vanuit het buitenland, althans bij mij niet.

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gosternokke

Men is door de overheid verplicht naar de herkomst van het geld te vragen in het kader van tegengaan van witwasssen van geld en dergelijke.   PNB bank heeft een tijdje ook nog een vestiging in het groothandelsgebouw gehad  in Rotterdam en daar moet je ook altijd het bonnentje laten zien waar je het geld had gepind.   PCI bank in Rotterdam is destijds zijn vergunning kwijtgeraakt wegens het massaal verzenden van crimineel geld naar  :smiley-philippines: zonder dat er ooit naar de herkomst van het geld werd gevraagd.  Surichange wil dus gewoon de herkomst van het geld weten zodat men later niet beschuldigd kan worden mee te werken an witwas praktijken en vervolgens dan hun vergunning kwijtraken.

Johan En Elvie

Bij mij zou het alvast niet witwassen zijn, ik zoek een goede manier om regelmatig het geld over te maken naar mijn forwarder voor mijn balikbayan dozen dus dit geld is gekend vanwaar het komt en betaal daar ook meer dan genoeg belastingen op.
Maar suri change kan ik niet contacteren en zal het voorlopig dan maar doen via LCC in de asian food store Gemrin in Aalst.
Maar we zoeken verder
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Bastiaan

Ik heb gisteren voor de eerste keer (om uit te proberen) via worldremit  https://www.worldremit.com/en/philippines?gclid=CNPmsrvOsrECFcNN3wodi3QACQ 10 euro overgemaakt naar de Filipijnen (overmaking kosten waren 3.99 euro ).

Ik wacht nu eerst af of dit wel degelijk aankomt,is dit het geval dan laat ik jullie dit weten.

Groeten,

Bastiaan.

Kano

Ok bedankt Bastiaan. Weet je ook tegen welke koers?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

Heb zelfs eens gekeken uit nieuwschierigheid:

100 EUR -> 5,125 PHP
Kost 5.99 EUR (6%)

1000 EUR -> 51255 PHP (maximum toegelaten bedrag)
kost 12.99 (1.2%)

koers op XE.com geeft 51.95 op dit moment

Bastiaan

Oké hier of ik dus geen antwoord meer op te geven  :thumb: