21 dagen Filippijnen > 22e dag vlucht terug > visum nodig?

Gestart door PHwaarde, dinsdag 17 mei 2011, 22:15:05

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Mijn vraag komt n.a.v. nadere bestudering van mijn paspoort > De door immigration handgeschreven datum die de vorige keer bij aankomst op de luchthaven in Manila is genoteerd in de stempel, levert 1 extra dag op. Dus 22 i.p.v. 21. Hebben ze zich gewoon verteld in het aantal dagen?

klootzakken (voorheen Jens)

#11
Citaat van: Emigrant op woensdag 18 mei 2011, 14:39:13
Geen probleem gewoon in de rij gaan staan en net doen of je achterlijk bent dan kom je er vrij simpel van af

ZULKS IS ZWAAR AF TE RADEN.
ja goed ben het met je eens de eene keer heb je gluk , maar als je er pech mee hebt en je treft zo,n zeikert dan ben je mooi in de aap gelocieerd . het kan je zelfs je vlucht kosten . er zijn verhalen bekend over mensen die ze er voor hebben opgesloten en na het betalen van een paar duizend dollar ja je leest het goed een paar duizend dollar weer vry hebben gelaten . het bleek hier om een bende te gaan waar zelfs een rechter bij in zat .
deze is overigens op gepakt.
ik denk dat het van de 10 keer dat je een verlopen visa hebt 9 maal niet zo,n groot brobleem op leverd , maar voor die paar tientjes wil ik het risico niet lopen . en er zijn natuurlijk altijd iwab,s die alles beter weten.
een gewaarschuwd mens teld voor 2 . maar je moet het natuurlijk allemaal zelf weten . ik wens je veel succes.


jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

ladgar

Er is geen visum vereist voor de aangegeven periode.
In de civil code van de philippines staat de algemene regel art 13
"In computing a period, the first day shall be excluded, and the last day included"
Aldus de dag van aankomst dient niet geteld te worden , de dag van vertrek wel:
dus van 3 juni tot 23 juni = 21 dagen , geen visum vereist.

Luc

Ik had de laatste keer een visa voor 59 dagen. Eens gekeken op mijn paspoort. De stempel was arrival sep 16, daaronder handgeschreven stay until nov 14. Als ik goed tel zijn dat juist 59 dagen. Geen dag extra.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Digos


Citaat van: cagayanmelanie op woensdag 18 mei 2011, 13:52:30
Stel mijn vlucht vertrekt vanaf Amsterdam Schiphol op 1 juni 2011. Ik kom vervolgens op 2 juni aan in Manila. Mijn terugvlucht naar Nederland is op 23 juni 02:00 AM. Ik heb van "horen zeggen" dat de customs de vertrekdag niet meerekenen in het aantal dagen van 21. Klopt dit, of is het louter een broodje aap verhaal?

En wat als je op 22 juni voor middernacht incheckt & door de paspoortcontrole gaat op de luchthaven in Manila? Dan zou je dus theoretisch binnen de max van 21 dagen blijven. Of gaat men puur & alleen uit van de vermelde data op het vliegticket?  :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :denk:

Normaal gezien zit je met je aankomst op 2 juni en vertrek op 23 juni goed wat betreft die 21 dagen.

De dag van aankomst telt niet mee voor de 21 dagen.

Men laatste trip naar de Phils nu laatstleden in february, kwam ik aan in Manilla op 30 january 2011 en de datum op de stempel gaf aan dat het geldig was until 20/2/2011.

In een ander topic hier is ook al eens aangehaald http://www.filippijnen.org/index.php/topic,198.20.html kijk maar eens bij de reactie van Ladgar.

Ondertussen heeft Ladgar het hier ook al aangegeven  :thumb:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

#15
Dat zijn toch ook 21 dagen. Hoe telt gij dat allemaal  :weetikniet:

"2 juni en vertrek op 23 juni goed wat betreft die 21 dagen"

dus

1 juni +21 = vertrek 22 juni
2 juni +21 = 23 juni
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Digos


Ladgar heeft het ook aleens aangehaald hier en in het andere topic....."de dag van aankomst" in Manilla telt niet mee.

Tel het maar eens uit op de kalender voor mijn geval laatst february en voor dat van cagayanmelanie nu komende.


Deze zomer komen we aan in Manilla op 31 juli en we vertrekken terug op 21 augustus.

De dag van aankomst 31 juli telt niet mee.......dus we vertrekken op de 21ste dag....juist binnen de perken en dus geen visum nodig.


Ook in het geval van cagayanmelanie vertrekt hij op de 21ste dag.....en dus pefect in orde.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Digos


Citaat van: Luc op woensdag 18 mei 2011, 22:20:47

1 juni +21 = vertrek 22 juni
2 juni +21 = 23 juni

Als cagayanmelanie aankomt op 2 juni......beginnen de 21 dagen te tellen vanaf 3 juni inbegrepen en dan kom je na 21 dagen uit op 23 juni....de dag van zijn vertrek.


LIVE ONCE - LIVE IT

Emigrant

Citaat van: josv op woensdag 18 mei 2011, 15:05:18
Citaat van: Emigrant op woensdag 18 mei 2011, 14:39:13
Geen probleem gewoon in de rij gaan staan en net doen of je achterlijk bent dan kom je er vrij simpel van af


Sorry dat ik het zeg maar dat is weer typisch zo'n dom antwoord waar iedereen niks mee kan beginnen !! Het laat alles over aan het "toeval" en als je dan net 'n verkeerde treft dan ben je de pineut !!! Emigrant : sommige mensen vragen NUTTIGE info, niet BLUFFERIGE info !!!!

Oh, sorry ik verwoorde gewoon een eigen ervaring, 1 maal gelukt in 2001 en 1 maal gelukt in 2006, moet er bij vermelden dat ik het in 2001 niet eens in de gaten had dat ik een dag te laat was en toen heb ik 50 dollar aan die man betaald, de tweede keer, 2006 wist ik het wel en ben in die rij gaan staan helemaal recht en het netjes uitgelegd, het ging toen ook om 1 dag en uiteindelijk kon ik gewoon door lopen.

Moet er wel bij vertellen dat ik toen in China woonde vlak bij Hong kong dus als het mijn ticket had gekost kon het mij eigelijk niet zo veel schelen die paar tientjes.

Zou het nu zo iedergeval niet meer doen.

Oh ja sorry van het domme antwoord en ik zal ook niet meer blufferig reageren ben ten slotte geen Hagenees.

De groeten