21 dagen Filippijnen > 22e dag vlucht terug > visum nodig?

Gestart door PHwaarde, dinsdag 17 mei 2011, 22:15:05

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Vraagje: ik weet dat je maximaal 21 dagen in de Filippijnen mag verblijven zonder visum. Maar is hier de dag van terugvlucht bij inbegrepen of niet? M.a.w. Is het toegestaan om op de 22e dag terug te vliegen zonder een visum nodig te hebben? :ikkeniebegrijp:

Rich

Citaat van: cagayanmelanie op dinsdag 17 mei 2011, 22:15:05
Vraagje: ik weet dat je maximaal 21 dagen in de Filippijnen mag verblijven zonder visum. Maar is hier de dag van terugvlucht bij inbegrepen of niet? M.a.w. Is het toegestaan om op de 22e dag terug te vliegen zonder een visum nodig te hebben? :ikkeniebegrijp:


Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al.  Verblijf is toegestaan MAX 21 dagen zonder visa. Dus vlucht op 22 ste dag is hier  niet inbegrepen.
Rich de Nederbelg.

PHwaarde

Stel mijn vlucht vertrekt vanaf Amsterdam Schiphol op 1 juni 2011. Ik kom vervolgens op 2 juni aan in Manila. Mijn terugvlucht naar Nederland is op 23 juni 02:00 AM. Ik heb van "horen zeggen" dat de customs de vertrekdag niet meerekenen in het aantal dagen van 21. Klopt dit, of is het louter een broodje aap verhaal?

En wat als je op 22 juni voor middernacht incheckt & door de paspoortcontrole gaat op de luchthaven in Manila? Dan zou je dus theoretisch binnen de max van 21 dagen blijven. Of gaat men puur & alleen uit van de vermelde data op het vliegticket?  :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :denk:

Luke

Die 21 dagen starten vanaf het moment dat de immigratie-officier bij aankomst een stempel in je paspoort slaat!
Daar zal een datum bijstaan op welke dag je visum vervalt!
Dus VOOOOOOOOOOOR het einde van de vervaldag moet je het land uit!
Of je gaat gewoon een week voor je vertrek bij BI een maand bijkopen.

Goeie reis


gosternokke

@ cagayanmelanie, snap niet dat je zo moeilijk doet, en je in allerlij bochten wringt om binnen die 21 dagen te blijven.   Haal voor je vertrek een 59 dagen visum op de ambassade ,kost je 3 tientjes, en je hoeft niet meer op een dag meer of minder te kijken.

josv

Citaat van: gosternokke op woensdag 18 mei 2011, 14:06:04
@ cagayanmelanie, snap niet dat je zo moeilijk doet, en je in allerlij bochten wringt om binnen die 21 dagen te blijven.   Haal voor je vertrek een 59 dagen visum op de ambassade ,kost je 3 tientjes, en je hoeft niet meer op een dag meer of minder te kijken.

Met het eerste gedeelte ben ik het helemaal met je eens. Het 2e gedeelte is soms wat lastiger. Afreizen naar 'n ambassade of conculaat kan soms ook in de papieren lopen als je in b.v. Friesland woont. Mijn advies zal dus zijn : eenmaal aangekomen gewoon even naar BI en verlengen. Kan je 'n hoop problemen besparen op de terugweg !! Niet liggen mierenneuken over uurtjes verblijf meer of minder in de PH ofzo. En dat "horen zeggen" moet je helemaal vergeten. Succes !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Emigrant

Geen probleem gewoon in de rij gaan staan en net doen of je achterlijk bent dan kom je er vrij simpel van af

josv

Citaat van: Emigrant op woensdag 18 mei 2011, 14:39:13
Geen probleem gewoon in de rij gaan staan en net doen of je achterlijk bent dan kom je er vrij simpel van af


Sorry dat ik het zeg maar dat is weer typisch zo'n dom antwoord waar iedereen niks mee kan beginnen !! Het laat alles over aan het "toeval" en als je dan net 'n verkeerde treft dan ben je de pineut !!! Emigrant : sommige mensen vragen NUTTIGE info, niet BLUFFERIGE info !!!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

disnoke

Zeker niet proberen te bluffen daar ze proberen altijd al geld te verdienen op buitenlanders en ben je aan de willekeur overgeleverd.  Indien je niet kunt afhalen bij de ambassade wat ik kan begrijpen, kun je het altijd ter plaatse doen of laten doen. 

1 keer heb ik geluk gehad hadden ze een dag extra genoteerd en moest ik geen visa gaan halen, datum die ze er inschrijven telt

Robert

Ik heb dit een jaar of 9 zelf meegemaakt. Was een volle dag te lang gebleven, samen met 2 andere vrienden.
1 was er al door de douane heen, ik en een andere jongen waren aan de beurt.
Andere die al door douane was bleef wachten, dus die hadden ze ook in de gaten.
Eerst naar een mevrouw toe, ging allemaal uiterst vriendelijk, verhaal opgehangen dat we een gezellig feestje hadden gehad, ging echt in een gemoedelijke sfeer. Uiteindelijk kon zij de beslissing niet nemen, nou daar kwam de big boss, fantastisch paar medailles had hij om. We gingen er vanaf dat we moesten betalen, was toen dacht ik 2500 pesos.
Vroeg ons ook hoe we het gehad hadden, hij vroeg zelfs of het een leuk feestje was.
En uiteindelijk paspoorten aan hem geven, met een vertoon ging hij op zoek naar een stempel, en we hadden geluk.
Of ik het weer zou doen, nee dat niet meer, het is allemaal wat strenger geworden.
Ga nu ook altijd langer, dus zal ook niet meer zo snel voorkomen.