Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Uitstapje naar Bohol

Gestart door Dreamer1975, woensdag 18 mei 2011, 18:22:57

Vorige topic - Volgende topic

Dreamer1975

Ik vertrek op 20 juni voor de eerste maal naar de filipijnen om er nu voor de eerste keer mijn toekomstige schoonfamilie te ontmoeten  :applaus:
Na enkele dagen bij hen gaan mijn vriending en ik dan naar bohol voor 4 dagen.......
We zouden verblijven in de 'isis bungalows' voor twee nachten en dan 1 nachtje in het dure amorita resort.Waarom niet drie nachten daar ? Wel,de eerste twee dagen willen we echt uitstappen doen en vanalles gaan bezichtigen en dan vindt ik het echt te gek om zoveel per nacht te betalen als je enkel maar het bed en de douche gebruikt  :fool:

Iemand een idee of die isis bungalows goed zijn ? Scoren niet slecht op tripadvisor in ieder geval.....

Welke dingen moeten we zeker gezien hebben op bohol ??? Ik zou in ieder geval eens die tarsier aapjes willen zien.Ik las ook iets over dolphin watching,maar is dit een touristtrap of valt er echt wel iets te zien van dolfijnen ?
We zouden in ieder geval ook willen snorkelen,iemand goeie plaatsen of adressen van waar we moeten zijn om knappe koraalriffen te zien ginds ?
Mijn vriendin dacht van zo'n lokale gids te huren met auto voor twee dagen,bleek goedkoop te zijn en op een bepaald forum sprak iemand vol lof over deze persoon  :weetikniet: .

Enfin,laat de meningen maar komen ;-)
Alvast bedankt iedereen :-)


Phille

Citaat van: Dreamer1975 op woensdag 18 mei 2011, 18:22:57
Ik vertrek op 20 juni voor de eerste maal naar de filipijnen om er nu voor de eerste keer mijn toekomstige schoonfamilie te ontmoeten  :applaus:
Na enkele dagen bij hen gaan mijn vriending en ik dan naar bohol voor 4 dagen.......
We zouden verblijven in de 'isis bungalows' voor twee nachten en dan 1 nachtje in het dure amorita resort.Waarom niet drie nachten daar ? Wel,de eerste twee dagen willen we echt uitstappen doen en vanalles gaan bezichtigen en dan vindt ik het echt te gek om zoveel per nacht te betalen als je enkel maar het bed en de douche gebruikt  :fool:

Iemand een idee of die isis bungalows goed zijn ? Scoren niet slecht op tripadvisor in ieder geval.....

Welke dingen moeten we zeker gezien hebben op bohol ??? Ik zou in ieder geval eens die tarsier aapjes willen zien.Ik las ook iets over dolphin watching,maar is dit een touristtrap of valt er echt wel iets te zien van dolfijnen ?
We zouden in ieder geval ook willen snorkelen,iemand goeie plaatsen of adressen van waar we moeten zijn om knappe koraalriffen te zien ginds ?
Mijn vriendin dacht van zo'n lokale gids te huren met auto voor twee dagen,bleek goedkoop te zijn en op een bepaald forum sprak iemand vol lof over deze persoon  :weetikniet: .

Enfin,laat de meningen maar komen ;-)
Alvast bedankt iedereen :-)



Hey dreamer, dat Isis resort ziet er geweldig uit, tis mij een raadsel waarom ge naar dat dure Amorita resort gaat, wat een prijzen ... 4 keer zo duur, wil je indruk maken misschien?

Hoeveel vraagt die lokale gids met auto voor twee dagen??? Ben benieuwd  :jajaja:

Ikzelf ben er ook heel effe geweest, maar heb er niet zoveel uitgespookt, ale toch niet veel gaan bezichtigen, de aapjes uiteraard wel, zijn zo schattig ... maar was best wel een touristtrap, was aan een rivier, de naam ontgaat mij, en daar boden ze dan ook een tripje naar de falls aan, dat was pas echt een touristrap; maar het was wel gezellig  :jajaja:

Je zou ook nog de chocolate hills kunnen doen.


Rich

Als je in Bohol bent dan kan het management van het resort je al de informatie geven die je nodig hebt om uitstappen te doen, en dan kom je vanzelf bij de tarsiers terecht.
Verder de chocolate hills natuurlijk, en ik weet niet als je dolphin watching gaat doen of je altijd dolfijnen ziet, maar wij hebben er 2 jaar geleden heel veel gezien in ieder geval.

Een boottoch met een drijvend restaurant is ook de moeite om te doen.





Rich de Nederbelg.

Luc

#3
Die Tarsiers moet je alleen bezoeken in het Tarsier Sanctuary in Corella. Die zitten daar niet in een kooitje waar ze binnen het jaar sterven. Pure dierenmishandeling.

http://www.tarsierfoundation.org/the-sanctuary

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

dolfijn76

Hi,

Je kan daar inderdaad een auto met chauffeur huren (zou nu ongeveer tussen de 2500 en 3000 php zijn voor een dag) en die brengt je naar alle toeristische trekpleisters. (tarsiers, chocolate hill, een kerk, een grot, loboc river, hanging bridge enz).  Hebben wij twee keer gedaan
Snorkelen dan denk ik dat je best in de buurt van de duikgelegenheden gaat op Panglao maar daar weet ik niet zoveel van.

Dreamer1975

Wat betreft het amorita resort is het een beetje om de infinity pool te doen plus het plonsbad dat er bij de prive villa's is.Ik had hetzelfde geboekt in bali en de privacy die we hadden was super en we hadden dit graag eens over gedaan ;-)

De tourguide zou een zekere Kuya Ranil zijn met een witte nissan en de kostprijs 1.800 pesos/dag.

Had dit ook gevonden van de tarsier sanctuary en dit is waar ik wilde naartoe gaan.Ik haat het ook als men dieren vasthoudt in veel te kleine kooien.Heb zo'n toestanden gezien op bali alwaar men luwak zo gevangen houdt.  :negatief:

Boottocht met drijvend restaurant.....had ik nog niet gevonden,bedankt ;-)


Rich

Ja, het floating restaurant vaart ongeveer een uurtje heen en terug over de Loboc river, terwijl je geniet van de maaltijd.
je mag ook zingen aan boord  :applaus:





Rich de Nederbelg.


O.B.Bommel

Komt voor in Deel 7 van de laatste trip. Ik vond het eten niet lekker (en natuurlijk niet warm) en het bier moest je betalen, maar over-all was het wel aardig en ik deed er mijn zwager een plezier mee.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Digos


Als je een daytrip maakt op Bohol dan heb je het meeste wel gezien op één dag. Dat er nog meer tezien is zal ik niet ontkennen, maar dat is in iedere andere plaats zo.

De bezienswaardigheden kan je op één dag gemakkelijk doen daar.

Wat betreft de resorts.....wij nemen nooit geen resort.....vind ik wat overroepen, maar ok voor je eerste kennismaking met de phils misschien, zal je zelf wel moeten ondervinden.

Van dat dure resort dat je boekt voor maar juist één nacht weet ik de prijs niet, maar ik vind dat het overkomt als "je wilt wel maar je kan niet"

Maar ieder zijn ding zou ik zeggen, en ik kijk al uit naar jouw verslaggeving van je eerste keer in de phils.

Wij hebben Bohol al een keer gedaan......

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,616.0.html

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,541.0.html

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,504.0.html

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,423.0.html

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,415.0.html

Dolfijnen zien hebben we niet gedaan.....je moet altijd een portie geluk hebben, maar Rich bewijst wel hier het tegendeel.

Om goed te kunnen snorkelen moet je wel op Panglao of Cabilao zijn, en de laatste stek is het neusje van de zalm.

Veel plezier samen......Bohol zorgt daar wel voor.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT