hoe het best documenten versturen naar de Filipijnen?

Gestart door naturefriend, maandag 30 mei 2011, 19:15:36

Vorige topic - Volgende topic

naturefriend

We willen onze pleegdochter uit de Filipijnen naar Belgiƫ laten komen , gewoon op vakantie. Wij hebben inmiddels hier al de nodige documenten klaar om een toeristen visum te bekomen. Hoe versturen we deze het beste naar de Filipijnen? Via Bpost en aangetekend? Heb er geen ervaring mee.
Alvast bedankt

Rich

Rich de Nederbelg.

Fail_over

Brieven, foto's, belangrijke papieren, bankpas enz. Heb ik altijd verstuurd in een blanco witte a5 envelop, daar een nederlands kinderleesboekje in, met de papieren inside.

Door het boekje kunnen ze niet door het pakketje heen kijken om te zien of er geld in zit. Door het a5 formaat is het moeilijker om de brief achterover te drukken. Moeilijker dan een gewone brief.

Geen express, geen priority, niks, gewoon met de post. 3 euro voor een pakketje. 3 weken later in Manilla. Is in mijn geval altijd aangekomen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luke

Met aangetekende post van BE naar PH tot nu toe geen problemen gehad. duurt wel 2-3 weken afhankelijk waar je woont.

xav

Citaat van: Luke op dinsdag 31 mei 2011, 05:19:55
Met aangetekende post van BE naar PH tot nu toe geen problemen gehad. duurt wel 2-3 weken afhankelijk waar je woont.

heeft dat aangetekend eigenlijk veel invloed op het aankomen van post in de phils...? kan me wel voorstellen dat ze daar niet veel naar omkijken als het "aangetekend" verzonden is in ons belgenland...

Luke

Toch wel. Er moet een bevestiging teruggestuurd worden. Dus als het niet aankomt of lange tijd onderweg is kan er een onderzoek of klacht volgen. Normaal krijg ik een bericht (kaartje) dat er een aangetekende brief (of pakket) op het aangeduide postburo ligt. met die kaart ga ik naar dat postburo en moet is aftekenen voor ontvangst van de brief of pakket.

Of dat in de province ook zo gebeurd weet ik niet......

Fonzie3300

Mij hebben ze in de post hier in Cebu verteld dat de enige manier om zeker te zijn dat een brief of pakje hier in de Filippijnen terecht komt is ervoor te zorgen dat de verzender het aangetekend verstuurt.  Dit omdat ze aangetekende zendingen MOETEN registreren bij binnenkomst in de Fil en deze registratie up to date moeten houden bij elke stap waardoor het moeilijker wordt om iets te laten verdwijnen.

Mijn ervaring bevestigt dat.  Mijn asawa en ik krijgen een hondertal pakjes per jaar toegestuurd van klanten en alleen een paar van de pakjes die NIET aangetekend verzonden waren (in het begin) zijn pas toegekomen nadat we ze ZELF zijn gaan zoeken IN het postkantoor in Cebu.  Dat moet je in Belgie eens proberen.. LOL.  Sindsdien eisen we van de klanten dat ze hun pakjes aangetekend versturen en van toen af hebben we geen enkel probleem meer gehad, als je natuurlijk de traagheid van de Fil Post buiten beschouwing laat.

Fons

tbennekik

Hallo,

Als het iets mag kosten verstuur het dan met DHL, binnen de week is het geleverd op het adres. Je kan steeds online volgen waar je pakje zich bevindt.
Heb het een tijdje geleden gedaan van de Filippijnen naar Belgiƫ, het werkte super.

groeten

tbennekik

naturefriend

Gisterennamiddag bruine omslag A5 formaat verzonden met de Post per aangetekend schrijven en bewijs van ontvangst erbij gevoegd. Ik ben eens benieuwd wanneer ze het in handen zullen krijgen. Het moet verstuurd worden naar Camarine Norte, Jose Panganiban. Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes

gosternokke

Zou ik nooit doen, als het belangrijke documenten zijn had ik voor een koerier gekozen,kost je een paar centen,maar dan ben je ook zeker dat het aankomt.  Kijk als je iets aangetekend naar een grote stad verstuurd,is het nog een ander verhaal, maar dit moet helemaal naar een afgelegen provincie als Camarines Norte.
Vooral in de provincies maakt de post er een potje van.    Ik heb zelf een huis op het platteland in  :smiley-philippines: en daar word helemaal nooit geen post bezorgd,zelfs geen aangetekend.  Alle post voor de kleine dorpjes, word in het Postkantoor in Roxas op een grote tafel uitgekiept en daar mag iedereen komen graaien of er nog post voor hem bijzit.   Ik heb wel een met die manager van dat postkantoor gepraat, en gezegd dat iedereen toch eigenlijk middels een postzegel betaald tot bezorging aan huis, dat erkende hij ook wel, maar het is volgens hem ombegonnen werk omdat de vele kleine dorpjes geen straatnamen en evenmin huisnummers hebben.  Post die er belangrijk uitziet word dan nog wel eens bij de Barangaycaptain gedropt, maar verder ook niet.
Ik zou echt niet lekker meer slapen als ik belangrijke stukken per post zou versturen.