Filippijnse PC/netbook/laptop webshop waar met Paypal betaald kan worden?

Gestart door PHwaarde, zaterdag 4 juni 2011, 07:45:11

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: cagayanmelanie op zondag  3 juli 2011, 17:40:30
@ boldy: Ik heb er toch maar voor gekozen om haar zelf een exemplaar bij de plaatselijke computershop te laten uitzoeken. Uitgelegd waar ze op moest letten. Haar charmes hebben haar uiteindelijk nog een gratis muis & headset opgeleverd  :biggrinn: Paypal kennen ze klaarblijkelijk nauwelijks.

Ik betaal altijd met PayPal online, maar als je bij een lokale computershop op de  :smiley-philippines: binnenkomt zoals Sillicon Valley, Octagon, PcQuickbuys enz, dan kan je wel met een visa/mastarcard en andere bankcards betalen maar niet met PayPal

PHwaarde

@ bananacreek: het viel me op dat alle door my gecheckte online computershops in de  :smiley-philippines: minimaal 5% extra rekenden als ik met een creditcard wilde afrekenen. vandaar mijn hoop op paypal. echter de  :smiley-philippines: zweren blijkbaar nog altijd bij cash of bankbetaling

xav

als je met creditcard betaald hebben ze altijd kosten... die rekenen ze gewoon door met zelfs een extra % voor hun "diensten"  :floet:
cash spreekt altijd boekdelen in de phils... :jajaja:

boldy

nou goed in iedergeval dat ze nu een laptop heeft dan is het wak makkelijker om te communiceren ook  als ze internet heeft natuurlijk
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: cagayanmelanie op zondag  3 juli 2011, 18:24:18
@ bananacreek: het viel me op dat alle door my gecheckte online computershops in de  :smiley-philippines: minimaal 5% extra rekenden als ik met een creditcard wilde afrekenen. vandaar mijn hoop op paypal. echter de  :smiley-philippines: zweren blijkbaar nog altijd bij cash of bankbetaling

Ja, sorry, nu zie ik het. Hier accepteerd men ook geen PayPal

http://dbgadgets.multiply.com/


Luke

Met online betalen in de Filipijnen zijn ze nog ver af. De prijs die dient betaald te worden voor een goede online-verificatiedienst is voor kleine bedrijfjes blijkbaar te hoog. Enkel als het volume hoog genoeg is (luchtvaartmaatschappijen etc.) zullen ze het aanbieden.
Jaren geleden begonnen vele bedrijven met een online webshops waaronder ook SM in navolging van Amazon etc.. Na een paar maanden werd het al gestop "till futher notice"...

Vele online besteldiensten die voor de Filipijnse markt werken zijn gevestigd in Amerika en rekenen USD aan bij aankopen. Een soort Balikbayandienst online. Het betekent dat er nog te veel fraude is met creditkaarten in PH en dat lees je ook regelmatig in de krant. Vooral de Afrikanen buiten dat uit in samenwerking met Pinoys natuurlijk....

Ik sommige winkels kan ik ook maar enkel met een lokale creditkaart betalen. Waarschijnlijk omdat ze dan sneller aan hun geld geraken.
Persoonlijk ondervind ik weinig problemen met creditcards betalingen hier in Metro Manila.



vvjoris

Citaat van: Koen op zaterdag  4 juni 2011, 13:07:06
Ik heb zo'n 3 weken geleden voor mijn vriendin een laptop gekocht bij Octagon Computer Superstore, dit is een gewone winkel in een mall. We hebben toen heel wat winkeltjes afgegaan en de prijzen zijn zowat hetzelfde.

Deze laptop, Acer aspire 4743Z, is een volwaardige pc met windows 7 home erop, en ik vond het belangrijk dat er CD+DVD's op afgespeeld en/of geschreven konden worden, genoeg harde schijf (voor alle foto's natuurlijk), ...  Kostte wel 26900php, met 1 jaar garantie (Carry-in).

En als je een netbook of laptop koopt, kan je best even checken of een besturingssysteem 'a la windows ' is voorgeinstalleerd. Anders zit je met een meerkost van ik dacht zo'n +- 7000php.

Ik heb geen ervaring met webshop, maar er is ongetwijfeld wel een grote computerwinkel in de buurt te vinden. Als je in Nederland of België een pc koopt, zit je wel met een azerty toetsenbord.

Groeten,
Koen


Het is toch beter in België of (beter nog want voor een degelijk toestel gemiddeld zo'n â,¬ 100 goedkoper) Nederland te kopen. In  :smiley-philippines: kan je quasi enkel laptops met verouderde technologie vinden (een computer is oud na 6 maand, ik kan het weten ik 'doe' in computers) Verzendkosten valt nogal mee vind ik. Computers zijn in verhouding in  :smiley-philippines: heel duur, komt omwille van invoerrechten denk ik. In  :eu: zijn die 0 %, in  :smiley-philippines: vrij hoog. Onozel é, die spullen komen van China naar hier, je stuurt ze terug naar Azië nl.  :smiley-philippines:, en dan zijn ze nog goedkoper dan wanneer je ze rechtstreeks van China naar  :smiley-philippines: zou sturen.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Als je een computer in NL of BE koopt en er daarna mee in de Filipijnen wil blijven werken moet je wel kijken of en zo ja er op basis van (wereld)garantie gerepareerd kan worden.

Ik heb al twee Nederlandse laptops gehad die binnen korte tijd door hitteproblemen de geest hebben gegeven, terwijl een daarna in de Filipijnen aangeschafte netbook werkt zonder mankeren. Misschien was het exemplarisch maar het zou kunnen dat de laptops en netbooks die geassembleerd worden voor tropische landen een betere koeling/airflow hebben.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

ik heb gisteren een packard-bell netbook besteld bij pixmania... iets meer dan 200 euro... engelse versie...
haar acer netbook, die ik 2 jaar geleden gekocht heb, begint wat problemen te vertonen... wanneer ze enkele collega's vertelde dat ze die zal verkopen was het bijna een bieding oorlog  :happy2: ... die zal nu voor 120 verkocht worden...

haar nieuwe netbook zal dus iets meer dan 80 euro kosten  :thumb:

innka3

Citaat van: xav op donderdag 14 juli 2011, 08:56:25
ik heb gisteren een packard-bell netbook besteld bij pixmania... iets meer dan 200 euro... engelse versie...
haar acer netbook, die ik 2 jaar geleden gekocht heb, begint wat problemen te vertonen... wanneer ze enkele collega's vertelde dat ze die zal verkopen was het bijna een bieding oorlog  :happy2: ... die zal nu voor 120 verkocht worden...

haar nieuwe netbook zal dus iets meer dan 80 euro kosten  :thumb:
ik heb zo'n packard-hell  :negatief: alleen maar ellende mee ,al weg gehad onder garantie  :neeneenee: .
maar traag/warm worden enz enz .