Filippijnse PC/netbook/laptop webshop waar met Paypal betaald kan worden?

Gestart door PHwaarde, zaterdag 4 juni 2011, 07:45:11

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Ik zou graag een mini laptopje/netbook voor mijn Filippijnse vriendin willen kopen via een betrouwbare Filippijnse webshop waar ik met paypal of creditcard kan betalen. Ik weet dat in Nederland kopen goedkoper is. Echter, tel ik de verzendkosten vanuit NL, invoerrechten aldaar, & garantieproblemen bij elkaar op, dan kan ik voordeliger via een Filippijnse webshop bestellen & op haar adres laten afleveren. Probleem is echter om een site te vinden waar paypal of een buitenlandse creditcard geaccepteerd wordt voor de betaling. Iemand tips?

Luke

Welk model had je op het oog en hoeveel kost het in Nederland?
Naar waar moet het verstuurd worden?
Heb hier een NEO topje voor 14000PHP gekocht 6 maanden geleden met Win7 starter erop.
Voor chatten en cammen (cam niet super te noemen) gaat dat prima.

PHwaarde

Ze heeft zelf een NEO Basic B4106N    of    Acer Aspire One Intel ATom N450 6cell battery 1.3MP webcam gezien voor 14000PHP. Moet naar Cagayan de Oro city verstuurd worden.

Ook zegt ze dat er een apparaatje verkrijgbaar is waarmee je 3 uur gratis per dag mobiel kan internetten (prijs +/- 1500 PHP). Bestaat zoiets daar?

PHwaarde

Kan hier in Nederland met de N450 processor & 1.3 MP camera zoiets voor â,¬185 vinden. Echter verzekerde TNT verzending kost +/- â,¬35. Invoerrechten Filippijnen niet meegerekend.

Luke

Bedoeld ze zo'n USB-adapter (stick)?? Gratis?? Het is zoals een pre-paid SIM-kaart. Misschien geven sommige wat gratis online-tijd  :weetikniet:
Om te skypen or YM met cam moet je toch een stabiele verbinding hebben. Weet niet hoe de coverage is in CDO en omstreken.

Koen

Ik heb zo'n 3 weken geleden voor mijn vriendin een laptop gekocht bij Octagon Computer Superstore, dit is een gewone winkel in een mall. We hebben toen heel wat winkeltjes afgegaan en de prijzen zijn zowat hetzelfde.

Deze laptop, Acer aspire 4743Z, is een volwaardige pc met windows 7 home erop, en ik vond het belangrijk dat er CD+DVD's op afgespeeld en/of geschreven konden worden, genoeg harde schijf (voor alle foto's natuurlijk), ...  Kostte wel 26900php, met 1 jaar garantie (Carry-in).

En als je een netbook of laptop koopt, kan je best even checken of een besturingssysteem 'a la windows ' is voorgeinstalleerd. Anders zit je met een meerkost van ik dacht zo'n +- 7000php.

Ik heb geen ervaring met webshop, maar er is ongetwijfeld wel een grote computerwinkel in de buurt te vinden. Als je in Nederland of België een pc koopt, zit je wel met een azerty toetsenbord.

Groeten,
Koen

opinie

Citaat van: Koen op zaterdag  4 juni 2011, 13:07:06
Als je in Nederland of België een pc koopt, zit je wel met een azerty toetsenbord.

Enkel als je het in België koopt, in Nederland wordt het qwerty-klavier gebruikt!
Het azerty-klavier is net als de aardpinstekker een navolging van het Franse voorbeeld.

Leuk om te lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Netstekker
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Kano

Deze computershop levert gratis in de Filipijnen als het om een laptop met optical drive gaat, anders zijn de bezorgkosten P 500. Let op, de prijslijst bevat cash prijzen. Zoals vaak hier betaal je met een credit card een wat hogere prijs. Je zou wellicht ook een bankoverschrijving kunnen doen.

http://www.pccorner.com.ph/controller.forward

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boldy

@cagayanmelanie heb je nog een betrouwbare site in the filippijnen gevonden waar je een laptop kon bestellen ?
het leven is net een lul keihard en veel te kort

PHwaarde

@ boldy: Ik heb er toch maar voor gekozen om haar zelf een exemplaar bij de plaatselijke computershop te laten uitzoeken. Uitgelegd waar ze op moest letten. Haar charmes hebben haar uiteindelijk nog een gratis muis & headset opgeleverd  :biggrinn: Paypal kennen ze klaarblijkelijk nauwelijks.