Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

New people army

Gestart door Rich, dinsdag 22 september 2009, 18:21:56

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Ik ben van plan in januari vanaf Cebu, een dag of twee naar Masbate te gaan om de ouders van mijn vriendin te ontmoeten.

Ik weet dat de new people army vooral actief zijn in het zuiden, maar volgens mijn vriendin ook op bepaalde plaatsen in Masbate, en daar kan je beter niet komen zegt zij.
Hier wist ik dus helemaal niets van.

We hebben zodoende een "veiligere" plaats afgesproken, dan de plaats waar haar ouders wonen ( die wonen in Placer)

Weet iemand hier meer over?



Rich de Nederbelg.

Roland

Ik weet er niet veel van maar ach hun leider zit toch in ons kikkerlandje? Zover ik verhalen heb gehoord over hun zijn ze minder gevaarlijk dan bijvoorbeeld Abu Sayaf maar ik kan het niet zeggen. In ieder geval succes!
Allways look on the bright side of life!

Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer!

Deep Throat

#2
NPA valt in de regel wel mee en zoals ik dan altijd maar rondvertel daar: Als ze een Nederlander pakken zetten ze Sison op een enkele reis Filipijnen (zo werkt het in de regel bij ons niet maar in hun optiek zou het zo werken).
Mijn ervaring is gewoon je voorzorgsmaatregelen nemen en "in beweging blijven" (niet te lang op een plaats blijven), niet teveel van je plannen uit laten lekken, kleding aanpassen (dus NIET met de sportbroek en de camera op de buik) en low-profile. Zorg gewoon dat je niet meer opvalt als wat je niet kan verbergen, dat postuur.
Je familie is in de regel zo bang dat je (als buitenlander) wat overkomt dat ze het gevaar graag wat overdrijven en eigenlijk is het niet zo'n dapper volkje als ik alles in ogenschouw neem.
Ik beschouw een ongeluk veroorzaken in het verkeer nog altijd als een van de ergste gevaren die op de loer liggen, dus ik zou gewoon naar Masbate gaan.

In mijn optiek heb je overigens niet eens een keuze, je zult iets van die familie moeten weten als achtergrond van je vriendin. In thorie zou het zelfs zo kunnen zijn dat het gevaar juist wordt overdreven om je daar weg te houden, daar zijn hele goede (schaamte) of slechte argumenten voor te verzinnen.

Voor je eigen comfort kan je wel een overnachtingsplaats uitkiezen die aan je comforteisen voldoet en vandaaruit naar die plaats reizen, kost in de regel niet veel en je houdt alle keuzemogelijkheden open.

Zorg overigens wel dat je de baas blijft over je activiteiten, dan hou je de beste controle. Verder vertrouw ik ook nog op het eigen gevoel, als je geen goed gevoel hebt ergens, verzin een smoes en wegwezen.

En aan wrong time wrong place doe je niks, al is het nog zo veilig.