Back to the bukit of hoe vier ik m'n 50e verjaardag.

Gestart door josv, woensdag 8 juni 2011, 11:07:44

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Jos nog even een vraagtje . Waarom woonde je schoonmoeder nou als oud mens zijnde boven op een berg ?  Had ze daar bepaalde eigendommen zoals land, wat ze niet in de steek wilde laten ?  Neem aan dat er toch een reden was om daar te blijven.

balikbayan

Zijn oude mensen die willen niet graag weg uit de voor hun bekende omgeving.

Uit eigen ervaring mijn schoonmoeder vond NL harstikke mooi en interessant en prachtig maar werd na 2 weken hier al doodongelukkig. Ze was blij als een klein kind met een ijsje op een hete zomerdag toen ze weer naar huis kon.

Ze praatte er nog wel jaren over  :biggrinn:

Die mensen zijn te diep geworteld

josv

Citaat van: gosternokke op vrijdag 10 juni 2011, 10:06:45
Jos nog even een vraagtje . Waarom woonde je schoonmoeder nou als oud mens zijnde boven op een berg ?  Had ze daar bepaalde eigendommen zoals land, wat ze niet in de steek wilde laten ?  Neem aan dat er toch een reden was om daar te blijven.

Omdat daar haar echtgenoot 'n stukje land had waar ie met z'n kinderen woonde. Iedereen had haar al aangeboden om in huis te nemen. Ze heeft 'n maand bij ons hier in Davao gewoont want we ( Nene en ik ) kregen berichten dat het niet goed met haar ging. Compleet in de watten gelegd, 24/7 hulp van 'n kleinkind etc.etc. Maar toen de dokter met de uitslag kwam en ze haar buisje pilletjes in d'r handen had was het eerste wat ze zei : ik wil terug.......... Ouwe bomen moet je niet meer verplaatsen...........
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

koy

Bedankt voor jullie interessante uitleg betreft het onderwijs in die regionen.

Greets, Koy.
leven en laten leven...

bananacreek

Nog wat laat gecondoleerd maar ook gefeliciteerd :hoedjeaf:

Zeeeer interessante en goede kwaliteit foto reportage waarbij ik me volledig kan inleven omdat die situaties hier bij mij ook al een paar keer zijn voorgekomen waarbij de vader van een ex-huishoudster hoog in de bergen naast het huis begraven "mocht" worden om een afstand van 20 meters.

Ja sommige ouderen willen niet de bergen uit en daar doe je weinig aan.